• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

2768-1f

Omega
2-Faktor
Hej, Hittade många trevliga band i butiken. Är det någon som vet hur de kurvade gummibanden sitter på en Tudor Pelagos?
 

2768-1f

Omega
2-Faktor
I så fall har jag inget som passar för de är i 20mm med undantag för två färger som finns i 21mm. Tanken är dock som jag skrivit ovan att få tag på 22mm.
Ah, förlåt. Kollade igenom sidan lite väl hastigt innan jag somnade kanske. Trodde det fanns i 22mm. Håller tummarna för att det kommer in något som kan passa framöver. Snyggt jobbat och snygga band förövrigt!
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Trevlig sida! Inväntar själv förhoppningen av några trevliga band i storleken 19mm, specifikt gummiband likt de som redan finns för 20mm. Köpte 20mm gummi med QR men QR-spring barsen blev för långa.. Finns liknande typ i 19mm hade det varit coolt!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Trevlig sida! Inväntar själv förhoppningen av några trevliga band i storleken 19mm, specifikt gummiband likt de som redan finns för 20mm. Köpte 20mm gummi med QR men QR-spring barsen blev för långa.. Finns liknande typ i 19mm hade det varit coolt!

Ja jag ska försöka få in lite band i udda storlekar. :) Du kan ju skicka ett PM om du vill att jag skickar dig vanliga bandstift i 19mm så du får testa dom till gummit. ;)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hej allihopa! Tänkte bara meddela att jag inte försvunnit utan "jag" har flyttat till "Köp & Sälj - tillbehör" för att ni inte ska trötta på mig och min jäkla banner. :)

https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes-tillbehör.50/

Har väl egentligen inga rafflande nyheter att presentera denna gång. Nu senast har jag fått in ny färg på mocka i brunt som jag tänkte gå över till när den "gamla" bruna är slut.

Ljusbrun / brun (gamla) / brun (nya)
IMG_7346.jpg


Något jag tänkte höra med er är vad ni tycker om "quick release"-bandstift på klockband? Personligen är jag inte helt övertygad men många verkar uppskatta dom. Det är nämligen så att tillverkaren av just mockabanden skickat prov på detta och erbjudit sig att gå över till "quick release".

IMG_7347.jpg
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Hej allihopa! Tänkte bara meddela att jag inte försvunnit utan "jag" har flyttat till "Köp & Sälj - tillbehör" för att ni inte ska trötta på mig och min jäkla banner. :)

https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes-tillbehör.50/

Har väl egentligen inga rafflande nyheter att presentera denna gång. Nu senast har jag fått in ny färg på mocka i brunt som jag tänkte gå över till när den "gamla" bruna är slut.

Ljusbrun / brun (gamla) / brun (nya)
IMG_7346.jpg


Något jag tänkte höra med er är vad ni tycker om "quick release"-bandstift på klockband? Personligen är jag inte helt övertygad men många verkar uppskatta dom. Det är nämligen så att tillverkaren av just mockabanden skickat prov på detta och erbjudit sig att gå över till "quick release".

IMG_7347.jpg
Jag är för qr-stift. Att inte ens behöva rota fram verktyg eller klämma ner verktyg mellan band och bandhorn är mycket smidigt!
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Hej allihopa! Tänkte bara meddela att jag inte försvunnit utan "jag" har flyttat till "Köp & Sälj - tillbehör" för att ni inte ska trötta på mig och min jäkla banner. :)

https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes-tillbehör.50/

Har väl egentligen inga rafflande nyheter att presentera denna gång. Nu senast har jag fått in ny färg på mocka i brunt som jag tänkte gå över till när den "gamla" bruna är slut.

Ljusbrun / brun (gamla) / brun (nya)
IMG_7346.jpg


Något jag tänkte höra med er är vad ni tycker om "quick release"-bandstift på klockband? Personligen är jag inte helt övertygad men många verkar uppskatta dom. Det är nämligen så att tillverkaren av just mockabanden skickat prov på detta och erbjudit sig att gå över till "quick release".

IMG_7347.jpg
Vet inte riktigt vad jag tycker om WR, känns lite läskigt att ha WR på en dyrare klocka. Men det kan ju svara vara jag och min osäkerhet som spökar! Hade själv föredragit följande alternativ:

Tycker det är bra mycket enklare och mer riskfritt med nedan traditionella stift med en ingång som gör det enkelt att byta, som på en länk.
04AF5FAC-6A7F-41DD-B30B-07FE267807CA.png
 
Topp