Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sista fråga, passar bandstiften till en Navitimer på läder? De flesta verkar skriva man ska 1.8 istället för 1.5 om de läder?
Bra svar. Var inne på att köpa en S då mina med mindre brukar gå sönder, men det har ju inte varit bergeon iofs. Så blir nog F då. Antar att de inte går sönder typ andra gången som ett billigt gör haha.Har du länk eller band på klockan just nu? Jag har klarat mig med 6767F (Fine) på nästan alla klockor som jag haft. Sitter det länk på klockan skulle jag nästan vilja påstå att F (Fine) är ett måste för att komma åt bandstiftet, för S (Standard) är för grov för det.
En del säger att S-gaffeln är att föredra om man ska byta band på klockan för att gaffeln inte är lika vass och därför mer skonsam mot bandet. Någon får gärna rätt mig om jag har fel.
Här kommer några jämförelsebilder mellan 6767F och 6767S:
6767S (Standard) överst. Gaffeln är ca 3mm bred.
6767F (Fine) underst. Gaffeln är ca 1mm bred.
Pinnen är det ingen större skillnad på mellan modellerna. 0,8mm på båda men lite olika form.
6767S (Standard) överst. 0,8mm
6767F (Fine) underst. 0,8mm
Hoppas att du blev något klokare för nu blev det ett långt svar.
Är man osäker kan man alltid köpa ett 6767F och en lös S-gaffel eller komplettera med annan gaffel senare.
Bra svar. Var inne på att köpa en S då mina med mindre brukar gå sönder, men det har ju inte varit bergeon iofs. Så blir nog F då. Antar att de inte går sönder typ andra gången som ett billigt gör haha.
Plus ett canvas till Turtlen. Om det funkar med fat spring bars? Tänkte på det grövre.
Jag köpte Seiko fat bars till min Turtle när jag skulle använda ditt 22 mm premium canvas. Vanliga bandstift är för smala för de borrade hålen i bandhornen.Jag har sett en del som satt canvas på sin Turtle. Oklart om de använt original bandstift (fat spring bars). I länkarna nedan är det ”canvas grovt” som sitter på klockorna.
https://klocksnack.se/threads/bilder-med-mera-på-din-a-turtle-s-6105.65272/page-72#post-3035968
https://klocksnack.se/threads/bilder-med-mera-på-din-a-turtle-s-6105.65272/page-69#post-2994949
Ok!Jag har sett en del som satt canvas på sin Turtle. Oklart om de använt original bandstift (fat spring bars). I länkarna nedan är det ”canvas grovt” som sitter på klockorna.
https://klocksnack.se/threads/bilder-med-mera-på-din-a-turtle-s-6105.65272/page-72#post-3035968
https://klocksnack.se/threads/bilder-med-mera-på-din-a-turtle-s-6105.65272/page-69#post-2994949
Slängde på ett gummi från Feskarn. Nu när det är så VARMT! Blev riktigt bra.
Testade sharkmeshet på en Vostok istället, gjorde sig nästan bättre där än på Legenden
Sambon tyckte hennes Tissot på perlon skulle få vara med på bild också
Verkar ha problem att öppna länken, och alla andra länkar dessutom. Kan vara internet som gått så vet inte om denna posten kommer fram ens, men om den gör det, har du möjligtvis silikon band med curved ends till Tag heuer Aquaracer ?
Hur håller sig kvaliteten på dessa jämfört mot singular steaps eller strapcode?
Är det bara jag som tycker att snörstumpen borde sitta på andra sidan istället? Borde va snyggare!Fick nyss hem detta, sjukt nöjd!
Och bra hemsida också
Hur menar du andra sidan?Är det bara jag som tycker att snörstumpen borde sitta på andra sidan istället? Borde va snyggare!
Nu är jag med! Borde väl gå, men det ser identiskt ut på undersidan.Borde de inte kunna gömma själva slutet på snöret på baksidan istället?
Lånad bild från ovan...
Ett tips i all välmening: Försök fixa så det står företagsnamnet och utprintad adress på paketet. Kanske nåt kort eller nånting i också. Så det känns mer som ett företag och mer proffsigt. Inget jag bryr mig om men en snygg touch som jag tror folk skulle uppskatta.
Nöjd med min beställning iaf. Gick att pula in fat spring bars i grova canvas.
Finns det någon prognos på om / när helsvarta gummin med curved ends åter finns i lager?
@Feskarn finns det planer på att ta en Waffle mönstrade band i sortimentet?
Härligt. Då håller vi ögonen öppnaJodå det är tanken när jag får tag på något bra. Kanske även något tropic gummi.