• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Lilavati

Cartier
2-Faktor
IMG_0683.jpeg

Prx35. Snyggt, skönt, men kort. För referens har jag ca 18,5xm och använder sista hålet.
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Gick ditt enkelt att montera? Köpte ett till sambons klocka men lyckas inte ens få båda stiften att klicka i.

Extremt mycket meckigare överlag än mitt oem läder till Prx40
Nej, det gick inte enkelt. Det var en del pillande och ruckande. Men det var inte superkrångligt heller. 35an är ju en liten klocka att byta på. Jag körde med en sån omvänd pincett.
5b2114efe5f99.jpeg
 

Puryeah

Panerai
Nej, det gick inte enkelt. Det var en del pillande och ruckande. Men det var inte superkrångligt heller. 35an är ju en liten klocka att byta på. Jag körde med en sån omvänd pincett.
5b2114efe5f99.jpeg

Vet inte om jag tycker att det jag fick håller måttet, höll på en bra stund och ruckade och hade mig och när man trodde att den satt ordentligt, så kunde ena hoppa ut när man väl tog på sig klockan.

Satte tillbaka länken nyss och det tog 20 sekunder.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte om jag tycker att det jag fick håller måttet, höll på en bra stund och ruckade och hade mig och när man trodde att den satt ordentligt, så kunde ena hoppa ut när man väl tog på sig klockan.

Satte tillbaka länken nyss och det tog 20 sekunder.

Svarade på ditt mail. Är ju inte meningen att det ska hoppa ur så kanske är ett måndagsexemplar. Men pilligt kan jag hålla med om att det är om man har stora händer. 😬 Nu har jag tyvärr ingen i PRX 35mm längre att testa på men gick fint att slänga på gummi på 40mm.

IMG_2550.jpeg

IMG_0893.jpeg
 

Puryeah

Panerai
Svarade på ditt mail. Är ju inte meningen att det ska hoppa ur så kanske är ett måndagsexemplar. Men pilligt kan jag hålla med om att det är om man har stora händer. 😬 Nu har jag tyvärr ingen i PRX 35mm längre att testa på men gick fint att slänga på gummi på 40mm.

IMG_2550.jpeg

IMG_0893.jpeg

Ja det kan säkert vara så att det är ett måndagsexemplar :)
 

JuniM

Omega
2-Faktor
Vet inte hur jag lyckades missa att det finns gummi till PRXen hos er 🤩, själv har man besökt olika klockaffärer varje vecka för att se om de fått in några schyssta färger…
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Hej!
Jag har precis köpt en Planet Ocean 45.5mm och såg en tidigare annons på en PO, förvisso 42mm, som hade ett snyggt armband från dig.
Har sedan tidigare några till min Seamaster som jag är väldigt nöjd med.
Men finns det några som passar till PO 45.5mm, det är alltså 22mm mellan luggarna då.
Något som sitter bra mot boetten?
Tack !
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Jag har precis köpt en Planet Ocean 45.5mm och såg en tidigare annons på en PO, förvisso 42mm, som hade ett snyggt armband från dig.
Har sedan tidigare några till min Seamaster som jag är väldigt nöjd med.
Men finns det några som passar till PO 45.5mm, det är alltså 22mm mellan luggarna då.
Något som sitter bra mot boetten?
Tack !

Hej! Det skulle i så fall vara ett Gummi Curved i 22mm men har är inte helt hundra att det passar.

Gummi SMP300 på hemsidan är till den nyare boetten så det lär ju inte passa.
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Hej! Det skulle i så fall vara ett Gummi Curved i 22mm men har är inte helt hundra att det passar.

Gummi SMP300 på hemsidan är till den nyare boetten så det lär ju inte passa.
Ja precis! Jag testade med mitt gummi till SMP och det är alldeles för tunt!
Vet du vilket gummi detta kan vara? Ser ut att passa 42mm modellen iaf!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ja precis! Jag testade med mitt gummi till SMP och det är alldeles för tunt!
Vet du vilket gummi detta kan vara? Ser ut att passa 42mm modellen iaf!

Den modellen är ett vanligt Gummi Curved men i 20mm eftersom det är en 42mm. Så det är samma gummi men i 22mm som jag tänker skulle kunna passa er klocka.

Vad är det för gummi som ni testat på er klocka?
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Den modellen är ett vanligt Gummi Curved men i 20mm eftersom det är en 42mm. Så det är samma gummi men i 22mm som jag tänker skulle kunna passa er klocka.

Vad är det för gummi som ni testat på er klocka?
Jag provate sätta på min Gummi Curved FKM - Blå som jag köpte till min Seamaster för ett år sen. Men den är ju kanske 20 eller 21? Men den satt som ett smäck på min Seamaster 300m
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag provate sätta på min Gummi Curved FKM - Blå som jag köpte till min Seamaster för ett år sen. Men den är ju kanske 20 eller 21? Men den satt som ett smäck på min Seamaster 300m

I så fall är det 20mm det gummi ni testat med. Skulle nog säga att passformen på 22mm är som 20-21mm men verkar det för tunt kanske det är onödigt att testa. Jag kan ta några mått på 22mm lite senare idag så ska vi se om det är något tjockare än 20mm. :)
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
I så fall är det 20mm det gummi ni testat med. Skulle nog säga att passformen på 22mm är som 20-21mm men verkar det för tunt kanske det är onödigt att testa. Jag kan ta några mått på 22mm lite senare idag så ska vi se om det är något tjockare än 20mm. :)
Fel ordval av mig :) för smalt! Jag provar köpa å testar med 22mm så får vi se!
Tack för råden och bra produkter!
Finns det för övrigt några band som funkar med deployant clasp?

Edit: Finns FKM gummi i 22mm?
 
Senast ändrad:

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Fel ordval av mig :) för smalt! Jag provar köpa å testar med 22mm så får vi se!
Tack för råden och bra produkter!
Finns det för övrigt några band som funkar med deployant clasp?

Edit: Finns FKM gummi i 22mm?

Om ni tänker band passande deployment clasp som i band utan uttag för vanligt spänne så finns det inte. En del deployment är dock utformade så de fyller upp skåran som lämnas om man lossar spännet. I så fall är det ju endast måttet (längden) på banden som måste lira.

Gummi Curved FKM i 22mm finns dessvärre inte.
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Fick hem gummit idag och provade på PO 45.5mm. Tyvärr krävs det lite moddning för det sluter inte tätt undertill. Får försöka med att lägga någon fyllning mellan undersidan och boett. Förutom det funkar gummit.
Men betyget för det "vanliga gummit" är högt, väldigt nära fkm gummit jag har till smp 300m.
 

Bilagor

  • 20240604_204518.jpg
    20240604_204518.jpg
    635.9 KB · Visningar: 3
  • 20240604_204510.jpg
    20240604_204510.jpg
    755.3 KB · Visningar: 4
  • 20240604_204441.jpg
    20240604_204441.jpg
    563.1 KB · Visningar: 8
  • 20240604_204431.jpg
    20240604_204431.jpg
    893.9 KB · Visningar: 5
  • 20240604_204406.jpg
    20240604_204406.jpg
    832.8 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:

OskiP

Cartier
2-Faktor
Sitter och ska beställa ett Curved FKM gummi till min Omega SMP 300m. Någon som vet om originalbandstiften från länken fungerar eller om man bör införskaffa några andra? @Feskarn
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor

Jonathan H

Breitling
2-Faktor
Gjorde mitt första köp från watchwear nyligen. Allt som allt tycker jag att banden höll förväntad kvalité eller högre med tanke på priset, prx adaptern är dock inget jag personligen skulle köpa igen :)

Det primära köpet var ett blått prx 40mm gummi och måste säga att det ser väldigt bra ut och kvalitén känns bättre än förväntat. Hade inga problem att byta orginallänken mot gummibandet heller utan gick lika snabbt som andra band. Ser bra ut på klockan med lite sportigare känsla än orginallänken och skönare att ha på sig när man är ute och rör på sig.

Passade även på att köpa prx adaptern för att kunna ha vanliga band på den. Tyvärr inte riktigt samma upplevelse här, de var betydligt svårare att "klicka i" fick sätta en lampa över och försöka dra/trycka pinsen till hålen då de inte gick att vrida eller vicka på adaptern så bägge sidorna hoppade in i hålet samtidigt. Väl på sitter de där dom ska vilket är skönt. De ser också lite udda ut för min smak, hade dock ej ett 22mm band ledigt och ser förhoppningsvis lite bättre ut än 20mm bandet jag satte på.

Köpte också ett ljusbrunt mocka band som ser och känns toppen ut, men har inte hunnit sätta på det på någon klocka än så har inte blivit några bilder hittills.
 

Bilagor

  • IMG_6943.JPEG
    IMG_6943.JPEG
    362.8 KB · Visningar: 4
  • IMG_6954.JPEG
    IMG_6954.JPEG
    244.7 KB · Visningar: 2

Filpi

Breitling
Köpte två band härifrån, det ena var gummiband av modellen curved som dessvärre inte passade min klocka.
Extremt smidigt tillbakaskick och det nya bandet blev en favorit på min klocka :)

AP1GczPez0Sy5skKPrvH6j2Rdh5rwUofKq5ZxcMAP6YlI9hPs5S02cRHJgvQRWv5xkVE5Q8bk9x-CiLmY4pnfOhFr8yesGYtGQUJ0Bb4GXAisvhmc1X-EF4PjhXH2SQk8E0yxbHl8c5Pb-TsJ1RApyfpi1iGSTeqVsvTiDNsFGNHWGWcR1pWRPdGQ95aXCqmrl_oXC84vg_ROocdnY81IkGBy1JvyU9PJjk0pm_cjDFf7Hj-fg7w3r3AEcL2px8o3o1V_oAPeaXn_KfsDAnr23Er3i8ROLmC5TVdaIyJGslE_IiGgXvz6yLCOEnD7RR0MgkiodJ_OXkImQjD09C7IqilHREqX4FtRtMjfjY9RXYwLQ7WLMa-2hQCPplkmlOzVfkeXaiOcKacfpUc8j7WrTHTBHwh1iu5KAy06P9V9OpU-BvNRIjwK-wClNeC1s0gXPoRXqrrJzumiuZ7pSNIDpIujm1YGLW7VQgkqGoKIJgeHxo0ElfuFFzQsIbzvPeG6R0pCgSOfHrJJBJ4eZ3xdJJh2r9jibLSB7xNBCN0fB_7DUuc81TwwbB2wob_ifDXeQ6-RmC78sLpIjGzUqOhhdiJp25fTqiDl268hZm_XnAjCGro90nOzBYCWOmdgFtgdiqji7kTq8GI2gWu_E-w4I02cfNge7ssKZjHfwvI5-J8G2uEC9dasSbn2IOBYLUZX8IkskvSgbW9Y1GQXesqtUmGgfhgr7VB695KGSh8FUH9TynWdEx3j6czDR7T0TlGuNT5zPP4_3hfzDremHq0qV0-BVWDIvCWmKplsvwlimU75rLFYS0OdF9bwh6Wg_rwa0AoQUZI8VA_qWXcIHUCrNnkIxt9hSrNweNrWIprSbldCAQqQVX5C04GCBuHRB0CUT7P2VeCZ0WinabqM2RdwdltXDXl=w966-h1283-s-no
 
Topp