Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns det något integrerat gummi som passar deep seaboetter?
Prx35. Snyggt, skönt, men kort. För referens har jag ca 18,5xm och använder sista hålet.
Nej, det gick inte enkelt. Det var en del pillande och ruckande. Men det var inte superkrångligt heller. 35an är ju en liten klocka att byta på. Jag körde med en sån omvänd pincett.Gick ditt enkelt att montera? Köpte ett till sambons klocka men lyckas inte ens få båda stiften att klicka i.
Extremt mycket meckigare överlag än mitt oem läder till Prx40
Nej, det gick inte enkelt. Det var en del pillande och ruckande. Men det var inte superkrångligt heller. 35an är ju en liten klocka att byta på. Jag körde med en sån omvänd pincett.
Vet inte om jag tycker att det jag fick håller måttet, höll på en bra stund och ruckade och hade mig och när man trodde att den satt ordentligt, så kunde ena hoppa ut när man väl tog på sig klockan.
Satte tillbaka länken nyss och det tog 20 sekunder.
Svarade på ditt mail. Är ju inte meningen att det ska hoppa ur så kanske är ett måndagsexemplar. Men pilligt kan jag hålla med om att det är om man har stora händer. Nu har jag tyvärr ingen i PRX 35mm längre att testa på men gick fint att slänga på gummi på 40mm.
Inget mintgrön gummi till PRX på väg in?
Bild från Google.
Hej!
Jag har precis köpt en Planet Ocean 45.5mm och såg en tidigare annons på en PO, förvisso 42mm, som hade ett snyggt armband från dig.
Har sedan tidigare några till min Seamaster som jag är väldigt nöjd med.
Men finns det några som passar till PO 45.5mm, det är alltså 22mm mellan luggarna då.
Något som sitter bra mot boetten?
Tack !
Ja precis! Jag testade med mitt gummi till SMP och det är alldeles för tunt!Hej! Det skulle i så fall vara ett Gummi Curved i 22mm men har är inte helt hundra att det passar.
Gummi SMP300 på hemsidan är till den nyare boetten så det lär ju inte passa.
Ja precis! Jag testade med mitt gummi till SMP och det är alldeles för tunt!
Vet du vilket gummi detta kan vara? Ser ut att passa 42mm modellen iaf!
Avslutad - Omega Planet Ocean 2500 42mm Orange - prisbump 25/7
Säljer här en Planet Ocean i mycket fint skick men finns såklart lite battle scars. Kommer fullset och med värderingsintyg. Uttagen 2011. Följer med gör även ett gummi som passar perfekt från Watchwear. Finns i Göteborg men kan skickas. Har massor med referenser. Byten går bra men gärna något...klocksnack.se
Jag provate sätta på min Gummi Curved FKM - Blå som jag köpte till min Seamaster för ett år sen. Men den är ju kanske 20 eller 21? Men den satt som ett smäck på min Seamaster 300mDen modellen är ett vanligt Gummi Curved men i 20mm eftersom det är en 42mm. Så det är samma gummi men i 22mm som jag tänker skulle kunna passa er klocka.
Vad är det för gummi som ni testat på er klocka?
Jag provate sätta på min Gummi Curved FKM - Blå som jag köpte till min Seamaster för ett år sen. Men den är ju kanske 20 eller 21? Men den satt som ett smäck på min Seamaster 300m
Fel ordval av mig för smalt! Jag provar köpa å testar med 22mm så får vi se!I så fall är det 20mm det gummi ni testat med. Skulle nog säga att passformen på 22mm är som 20-21mm men verkar det för tunt kanske det är onödigt att testa. Jag kan ta några mått på 22mm lite senare idag så ska vi se om det är något tjockare än 20mm.
Fel ordval av mig för smalt! Jag provar köpa å testar med 22mm så får vi se!
Tack för råden och bra produkter!
Finns det för övrigt några band som funkar med deployant clasp?
Edit: Finns FKM gummi i 22mm?
Jag kollar med leverantören av PRX gummi.
Kolla gärna ifall du kan få fram längre band (igen).
Grymt! I mitt fall är det 35mmDet kan jag göra igen. De jag har varit i kontakt med har endast en längd per storlek men jag har framfört att jag önskar även längre. Antar att ni tänker på PRX i 35mm eller även 40mm?
@Feskarn Tänkte beställa ett gummi till en prx 35mm. Finns det något guldspänne som passar till det?
Grymt, snabbt jobbat!Det finns faktiskt. Har bara inte hunnit lägga upp storleken på sidan men ska ska se om jag kan lösa det lite snabbt.
Nu löst!
Spänne Curved - Guld - Watchwear.se
Guldfärgat spänne i rostfritt stål. Passande bland annat Gummi Curved NYHET! 16mm som bland annat passar Gummi PRX 35mmwatchwear.se