• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Återigen ett kul köp från Watchwear.

CFCDBC60-EB54-4F6B-9727-9C0DD0C10F34.jpeg

Är det bara jag som har problem med omega seamaster o watchwear gummi!?

Ett vanligt orange är sinnessjukt svårt o få på plats, med alla olika bandverktyg jag har. Köpte det nya smp300 gummit nu. HELT omöjligt att få på plats.
Är jag ensam? Tråkigt för banden är skitfina

Ett vanligt orange är sinnessjukt svårt o få på plats, med alla olika bandverktyg jag har. Köpte det nya smp300 gummit nu. HELT omöjligt att få på plats.
Har du testat med böjda bandstift? Har för mig jag behövde det för gummi curved till min SMPC 🤔

Vad är ett ”vanligt” orange gummi? Är det ett Gummi Curved? Antar att det är en SMP300 klocka ni har. Sen har ni även problem att få på ett SMP300 gummi på er klocka? Tänker så jag kan testa på min Seamaster och se om jag upplever samma problem.

Ja precis, gummi curved det gäller på "nya" seamastern med vågtavla.

har problem med, digicamo, orange och nu med original look bandet. Alla curved

Hälsningar Johan

Edit, känns som att hålen är för långt ut i bandet från hålen i boetten liksom

Hälsningar Johan

Ok. Jag tar och testar lite senare idag på min klocka så ska vi se om jag upplever samma svårighet att få på det. Kan ju vara så enkelt att det hade funkat med böjda bandstift. I så fall ser jag till så att det skickas med SMP300 gummit i fortsättningen men som sagt jag återkommer lite senare. :)

Det blev superbra. Även mockaremmen satt som en sportkeps men nu har gummit suttit på senaste veckan.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
Grymt! Har ett 19mm vintagegummi som jag kör min på ibland, men funkar inte 100% stilmässigt.
La dock precis en beställning på lite 18mm-band till min Breitling Colt som jag fick hem för några veckor sen. Visas upp när dom är hemma!

Hälsningar Johan

Hade inte tålamodet för att fortsätta med ”vanliga” bandstift så jag körde med böjda. Skicka PM med din adress eller ordernummer så lägger jag böjda bandstift på lådan imorgon.

Detta är samma modell som det orangea ni köpt samt camo digital. 😃

IMG_3405.jpeg

Gärna! Annars kan du väl hänvisa mig till rätt gummi 😆

Just Gummi SMP300 är tänkt till den senare Seamastern med vågig tavla. Annars passar alla Gummi Curved i 20mm Speedmaster. Då behövs inga böjda bandstift. Det sitter bäst med original bandstiften som är lite tjockare än de jag brukar skicka med.

Tillbaka
Topp