• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Köpte ett sånt här i veckan.

Skulle egentligen vara till en annan klocka men det får bo på den här :)

IMG_4015.jpeg

Riktigt bekvämt och snyggt gummi, tycker jag.
Snabb leverans uppskattas alltid 😃

IMG_1197.jpeg

IMG_1164.jpeg

Sugen på ett gummi till SPB143 men verkar vara quick release på de flesta? Finns det något band du skulle rekommendera till den klockan eller går det byta till fatbars på några av gummibanden? :) @Feskarn

Sugen på ett gummi till SPB143 men verkar vara quick release på de flesta? Finns det något band du skulle rekommendera till den klockan eller går det byta till fatbars på några av gummibanden? :) @Feskarn

Sorry att jag glömt svara. Det är flera som bytt till vanliga bandstift på de gummi som kommer med QR-stift men det passar inte med fatbars utan i så fall får man tvinga i 2.0mm bandstift med XL-tip eller om du kanske har skinny fatbars i 1.8mm hade det passat ännu bättre. Skinny fatbars är tyvärr inget vi säljer.

Sorry att jag glömt svara. Det är flera som bytt till vanliga bandstift på de gummi som kommer med QR-stift men det passar inte med fatbars utan i så fall får man tvinga i 2.0mm bandstift med XL-tip eller om du kanske har skinny fatbars i 1.8mm hade det passat ännu bättre. Skinny fatbars är tyvärr inget vi säljer.
Okej, tackar för infon!

@Feskarn Jag tittar på canvasbanden du har och funderar kring premiumbanden. Är det någon större skillnad kring de med och de utan qr-stift?

Har du några funderingar kring att ta in fler canvas, ex med sömmar i kontrastfärg? 🙂

@Feskarn Jag tittar på canvasbanden du har och funderar kring premiumbanden. Är det någon större skillnad kring de med och de utan qr-stift?

Har du några funderingar kring att ta in fler canvas, ex med sömmar i kontrastfärg? 🙂

Nej det är väl ingen större skillnad. Materialet skiljer ju som ni kan se på bilderna. Det utan QR-stift är mer ”glossy” medan den andra modellen är matt.

Just nu finns inga planer för andra canvas men ska fundera på det. 😃

Hittade denna tråden nu efter att jag handlat lite. Riktigt trevlig sida med bra utbud!
Blev genast tvungen att ta en inspirationsbild. Fri att dela.

IMG_1347_1024.jpg

IMG_1348_1024.jpg

Saknar dock lite 19 mm Nato ;)

Edit: Uppskattar också de återförslutningsbara påsarna och att bandstift medföljer!
Köpte också klockrullen för småklockor. Perfekt att förvara länkar i!

Ytterligare en modell av CTS (Cut-To-Size) gummi har landat.

13 st färger i 20mm och 22mm.

Gummi Crosspattern CTS FKM.JPG

Gummi Crosspattern CTS FKM 2.JPG

Här på Omega Seamaster

IMG_3937.JPG

IMG_3935.JPG

IMG_3932.jpg

IMG_3939.JPG

Nytt är även Gummi Tropic Quick i turkos och khaki. Finns i 18, 20 och 22mm.

Gummi Tropic Quick.jpg
Kul med lite bilder där banden sitter på olika klockor. Den typen av bilder/filmer ser jag gärna mer av på hemsidan! Det är mycket lättare att skaffa sig en bild av hur bandet ser ut så. Du har ett riktigt bra utbud nu @Feskarn, bara att fortsätta. 👌

Kul med lite bilder där banden sitter på olika klockor. Den typen av bilder/filmer ser jag gärna mer av på hemsidan! Det är mycket lättare att skaffa sig en bild av hur bandet ser ut så. Du har ett riktigt bra utbud nu @Feskarn, bara att fortsätta. 👌

Tack! Det ska jag ta till mig och bli bättre på att lägga upp inspirationsbilder under varje produkt. :)

Ja @Feskarn kan vara en av de bästa jag näthandlat av, någonsin :)

Trots att utbudet är brett så vill mycket, ha mer! Så jag undrar helt enkelt, finns det planer på att ta in spännen i brons? Så vi med bronsklockor kan byta band som alla andra?

Jag har sökt i tråden och det verkar som att "brons" har nämnts exakt noll gånger. Därav frågan :)

Senast ändrad:
Ja @Feskarn kan vara en av de bästa jag näthandlat av, någonsin :)

Trots att utbudet är brett så vill mycket, ha mer! Så jag undrar helt enkelt, finns det planer på att ta in spännen i brons? Så vi med bronsklockor kan byta band som alla andra?

Jag har sökt i tråden och det verkar som att "brons" har nämnts exakt noll gånger. Därav frågan :)

Det värmer att höra! hexagon

Har lite spännen på gång som jag inte hunnit få upp på hemsidan än men tyvärr inga i brons men det ska väl gå att lösa tänker jag.

Tänker du på vanliga spännen med tunn "tunga" eller lite grövre spänne med bred tunga? Jag kan såklart titta efter båda sorter. :)

Det värmer att höra! hexagon

Har lite spännen på gång som jag inte hunnit få upp på hemsidan än men tyvärr inga i brons men det ska väl gå att lösa tänker jag.

Tänker du på vanliga spännen med tunn "tunga" eller lite grövre spänne med bred tunga? Jag kan såklart titta efter båda sorter. :)
Just nu tänker jag lite biffigare som kan passa dina crosshatch-gummi.
Screenshot_20240903-190440~2.jpg

Lite som det ovan, bronsklockorna tenderar ju att gå åt det lite rustikare hållet. Jag tror du förstår vad jag menar :)

Tillbaka
Topp