• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Precis fått hem lite prylar från Watchwear, så jäkla smidigt och proffsigt, givetvis även grymt bra kvalité på produkterna. Tack @Feskarn för snabb support!
IMG_5991.jpeg

P2440383.jpeg

P2440384.jpeg

P2440409.jpeg

P2440415.jpeg

P2440419.jpeg

P2440391.jpeg

P2440394.jpeg

P2440390.jpeg
Vilket gummi är det? Förmodar att det är smp-gummit men hittar inte dom i grönt och rött på hemsidan.

@Feskarn Finns det några tankar på att införskaffa natoband med titan spännen? Det verkar glest med dem på marknaden men för oss som inte kan bära stål så finns det ett behov.

Det va inget som någon hade i lager utan i så fall måste det specialbeställas och då brukar det vara ca 50 st band av varje färg och storlek. Så vill jag ta in svart band i 18, 20 och 22mm måste jag beställa 150 st band. Så det kändes tyvärr inte aktuellt just nu.

Men jag ska faktiskt ta och kolla på ett sånt band och se hur svårt det kan vara att byta hårdvara. Spännet är ju inga konstigheter men tänker på de två keepers.

Det va inget som någon hade i lager utan i så fall måste det specialbeställas och då brukar det vara ca 50 st band av varje färg och storlek. Så vill jag ta in svart band i 18, 20 och 22mm måste jag beställa 150 st band. Så det kändes tyvärr inte aktuellt just nu.

Men jag ska faktiskt ta och kolla på ett sånt band och se hur svårt det kan vara att byta hårdvara. Spännet är ju inga konstigheter men tänker på de två keepers.
Ah fattar! Bara pma om du vill ha typ en beställning så kan jag vara testkanin🤓

Jaha! Idag skulle jag fintrimma "gummi CTS FKM svart 19 mm" och lyckades så klart klippa ena gummibiten för kort. Finns det möjlighet att köpa en extra gummibit (eller två ifall du inte säljer enstaka)? Viklåset är ju fortfarande som nytt, så det känns lite onödigt slösigt att köpa hela kitet på nytt bara för att jag klantade mig mig saxen. 😁

@Feskarn

Jaha! Idag skulle jag fintrimma "gummi CTS FKM svart 19 mm" och lyckades så klart klippa ena gummibiten för kort. Finns det möjlighet att köpa en extra gummibit (eller två ifall du inte säljer enstaka)? Viklåset är ju fortfarande som nytt, så det känns lite onödigt slösigt att köpa hela kitet på nytt bara för att jag klantade mig mig saxen. 😁

@Feskarn

Dra ett pm eller ett mail så ser vi till att lösa något. :)

De finns i lager:

Hur fan kunde jag missa dom? Jag letade runt överallt...tydligen för dåligt. :)
Tack! Kommer en beställning.

Kan det tänkas finnas en variant av denna till PRX 35?

Det kan jag kolla upp. :) Senast jag frågade fanns det inte men kan ju vara möjligt att de tagit fram en modell nu.

Ang PRX så kommer jag lägga upp ett nytt gummi på hemsidan vilken dag som helst. Det finns både till 35mm och 40mm. Fördelen med detta är att det är ett CTS (cut-to-size) så även de som kör 35mm och har lite kraftigare handleder kan få till en bra passform.

Landade lite nyheter denna veckan.

Gummi PRX CTS FKM. Modellen är av FKM-gummi och är CTS (Cut-To-Size), dvs anpassningsbart för att det ska sitta perfekt på just er handled. Det finns även 4 st lägen i spännet för att kunna justera ytterligare. 6 st färger finns det att välja på och det finns både till modellen i 35mm samt 40mm.

15.jpg

Även nato av läder har vi nu fått in. Borstad hårdvara, 5 st färger och storlekarna är 20mm och 22mm.

Läder nato.JPG

Tillbaka
Topp