• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Lycka till.

Du borde ha en sektion med band för udda bredder, tex 19 och 21 mm. Som det är nu är det rätt meckigt att hitta exempelvis natos och mesh i 21 mm när man googlar runt.

Bra tips! 21mm har jag ju lite av (enklast är att köra filtret på hemsidan för att enbart få upp band i just 21mm) men 19mm ska jag absolut titta efter eller annars låta tillverkas om det inte finns.

Får jag in mer band i udda storlekar kanske man kan precis som du säger ha en sektion just för det. :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Allt blir roligare med bilder :)
PSX_20200720_194628.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Trevligt @Feskarn! Som någon redan påtalat. Att hitta schysta nato och gummi i 19mm till sina Grand Seiko är inte lätt. Men skulle uppskatta om det fanns i din shop :)

Jag har inte själv testat liknande verktyg men alltid undrat om inte denna typen av verktyg skulle kunna vara ett alternativ till bergeons väldigt dyra modeller.
Screenshot_20200730_101624.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt @Feskarn! Som någon redan påtalat. Att hitta schysta nato och gummi i 19mm till sina Grand Seiko är inte lätt. Men skulle uppskatta om det fanns i din shop :)

Jag har inte själv testat liknande verktyg men alltid undrat om inte denna typen av verktyg skulle kunna vara ett alternativ till bergeons väldigt dyra modeller.
Screenshot_20200730_101624.jpg

Ska se vad som går att få tag på i 19mm. :) Även länkverktyg. Har sett att Horotec har en modell men problemet där är att det är fasta gafflar. Annars prisvärt jämfört med Bergeon. Men ska ta och kolla på alternativ på både Bergeon 6825 och 7825.

spring-bar-tweezers-57.596__61132.1542050996.jpg
 

jaans

Breitling
Jättefin sida och många fina modeller att välja mellan, dessvärre letar jag också 19mm.
Såg att det var på tapeten tidigare i tråden, men tänkte att jag skriver jag också så vet du att det finns intresse från flera håll. :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack! Ska absolut göra ett nytt försök att få tag på liknande gummin i 22mm. Hittills har jag bara hittat av enklare kvalité och det har inte känts så aktuellt att ta in.
Ja tanken är att kunna erbjuda det men jag avvaktar lite för jag har hittills inte hittat något som känts rätt.
Skönt ändå med en butiksägare som vill kunna stå bakom sina produkter och inte kränger vilket skit som helst så länge marginalerna är tillräckligt goda. Kudos! :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Har du funderat över om det blir någon stående rabattkod för oss här på KS med? :)

Självklart blir det en stående rabatt. Inte mer än rätt att ge tillbaka lite till forumet och dess användare efter allt vad det givit av att vara medlem här. :)

Har helt ärligt inte orkat räkna på några marginaler men vill ju inte vara sämre än någon annan handlare här på Klocksnack så tror att jag kommer köra en stående rabatt på 15 %. ;)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Självklart blir det en stående rabatt. Inte mer än rätt att ge tillbaka lite till forumet och dess användare efter allt vad det givit av att vara medlem här. :)

Har helt ärligt inte orkat räkna på några marginaler men vill ju inte vara sämre än någon annan handlare här på Klocksnack så tror att jag kommer köra en stående rabatt på 15 %. ;)
Najs :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Kanske lite OT men som nybliven ägare till klocka med 21mm's band har jag insett två saker;
1. Alla klocktillverkare borde enas om färre bredder, 20 eller 22mm kan ju inte vara några problem istf 21mm tänker jag.
2. Alla som har en klocka med 19, 21mm's delar nog min tanke.
Precis när jag hittat ett fint band och ska välja bredd ser det oftast ut så här;
20
22
:(
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Kanske lite OT men som nybliven ägare till klocka med 21mm's band har jag insett två saker;
1. Alla klocktillverkare borde enas om färre bredder, 20 eller 22mm kan ju inte vara några problem istf 21mm tänker jag.
2. Alla som har en klocka med 19, 21mm's delar nog min tanke.
Precis när jag hittat ett fint band och ska välja bredd ser det oftast ut så här;
20
22
:(

Ja jag ska kolla upp detta med udda storlekar på band och vad man hade kunnat ta in. Just i 21mm har jag just nu endast canvas och gummi.
 
Topp