• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yonsson i Baselworld 2019

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
@yonsson om du skulle råka ramla på denna oris idag så skulle ett handledsskott sitta fint, får den inte ur huvudet. har blivit smått galen i den!
25298_0179877544135-0782405PEB_horizontale.png
Har den gmt-skala på tavlan och vridringen?
 

Akerhage

Cartier
Barriärrevet är ju så sjukt snygg. Jag hade tänkt köpa 45mm+ men får bli ett köp av denna istället. Kommer inte kunna hålla mig.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Angående Autavia och den designmässiga förvirring som uppstått...

Kronografen fick mig att gå in på Tags webbplats, och kan då konstatera att man nu lanserat Autavia som en helt "ny" linje (därav alla släpp samtidigt). Så var ju inte fallet med Autaviorna som släpptes 2017 respektive 2018, de kategoriserades enbart in under "Heuer Heritage", precis som t.ex. Monza gör.

Det var nytt för mig i alla fall.. :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Angående Autavia och den designmässiga förvirring som uppstått...

Kronografen fick mig att gå in på Tags webbplats, och kan då konstatera att man nu lanserat Autavia som en helt "ny" linje (därav alla släpp samtidigt). Så var ju inte fallet med Autaviorna som släpptes 2017 respektive 2018, de kategoriserades enbart in under "Heuer Heritage", precis som t.ex. Monza gör.

Det var nytt för mig i alla fall.. :)
Det gör en skillnad tycker jag och förklarar samtidigt varför dessa har TAG loggan och inte Heuer som är fallet med tidigare Autavias. Personligen tycker jag den skillnaden är bra och förhoppningsvis får det blodtrycket att sänkas hos vissa purister.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Det gör en skillnad tycker jag och förklarar samtidigt varför dessa har TAG loggan och inte Heuer som är fallet med tidigare Autavias. Personligen tycker jag den skillnaden är bra och förhoppningsvis får det blodtrycket att sänkas hos vissa purister.

Det gör det enligt mig också.

Frågan är bara (och det har jag undrat sedan tidigare) varför man envisas med att skicka in tre stycken Monacos med TAG-logga i "Heuer Heritage".

Men det där kanske vi bör fortsätta med i TH-tråden... :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Förra året visade de hemliga kommande modeller utan att upplysa oss. Vet inte om det är så med chronon men jag tror knte det.

Spontant känns ju den bruna Monacon du postade foto på som en sådan, finns en timer på THs webbsida just i detta nu som (maa. Monacos 50-årsjubileum) hintar om flera nyheter under året.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag hinner verkligen med att läsa allt, men jag känner att Tag, oris och Breitling alla kommer med spännande modeller. Autaviornas tavlor var riktigt godis, speciellt med arabiska nuffror som jag är svag för. Riktigt bra bilder som vanligt @yonsson
 
Topp