• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
El primero 1969 är en favorit. Var inne och klämde på den igår. Finns nu med gråbrun tavla och blå tavla också. Mums!
image.jpeg
image.jpeg
 

Fadershan

Patek
Screenshot_20170508-090059.png
Morn Zenithvänner! Kollar alltid efter Zenith's och sprang på denna nu. Någon som sett modellen förut? Fick lite magkänsla att den kanske inte helt original. Tavlan ser väl ok ut? Men boetten.. har Zenith gjort en sån oysterboett? Tack!
 

ilu05191

Omega
Screenshot_20170508-090059.png
Morn Zenithvänner! Kollar alltid efter Zenith's och sprang på denna nu. Någon som sett modellen förut? Fick lite magkänsla att den kanske inte helt original. Tavlan ser väl ok ut? Men boetten.. har Zenith gjort en sån oysterboett? Tack!
Har inte heller sett något liknande, några googlingar senare har jag sett en annan liknande som kallades för Zenith Admiral även om det stod Captain på tavlan som såldes för ett tag sedan men jag kan inte hitta något annat. Kronan ser ju lite knepig ut också, det är inte ett hemmabygge? Jag känner mig tveksam.

Zenith "Admiral/captain" som såldes:
original.jpg

Med datumbubbla och visare som känns rolex och en krona som inte ser ut att vara original?
 

Fadershan

Patek
Har inte heller sett något liknande, några googlingar senare har jag sett en annan liknande som kallades för Zenith Admiral även om det stod Captain på tavlan som såldes för ett tag sedan men jag kan inte hitta något annat. Kronan ser ju lite knepig ut också, det är inte ett hemmabygge? Jag känner mig tveksam.

Zenith "Admiral/captain" som såldes:
original.jpg

Med datumbubbla och visare som känns rolex och en krona som inte ser ut att vara original?
Tack! Ja nej men verkligen, känns lite hemmabygge ja! Har även hittat denna Zenith med liknande bezel.
Zenith18s.JPG
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Suktar fortfarande efter El primeron.
Hur är det när man använder kronografen, snurrar någon av subdialsen snabbt? Förlåt min konstiga fråga, men jag har för mig att jag har sett någon kronograf som snurrar fort som satan när man använder den. Kan vara kul underhållning på tråkiga möten.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Suktar fortfarande efter El primeron.
Hur är det när man använder kronografen, snurrar någon av subdialsen snabbt? Förlåt min konstiga fråga, men jag har för mig att jag har sett någon kronograf som snurrar fort som satan när man använder den. Kan vara kul underhållning på tråkiga möten.
Tyvärr är det inte så på 1969 som du provade för några dagar sen, alla visare rör sig normalt på min. Men den är rätt trevlig att att titta på i alla fall :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Suktar fortfarande efter El primeron.
Hur är det när man använder kronografen, snurrar någon av subdialsen snabbt? Förlåt min konstiga fråga, men jag har för mig att jag har sett någon kronograf som snurrar fort som satan när man använder den. Kan vara kul underhållning på tråkiga möten.
Nya El Primero 21 snurrar ju "sekundvisaren" ett helt varv på en sekund, precis ner till 1/100-del (!). Annars finns ju El Primero Striking 10'th som mäter ner till tiondel med själva "sekundvisaren".
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nya El Primero 21 snurrar ju "sekundvisaren" ett helt varv på en sekund, precis ner till 1/100-del (!). Annars finns ju El Primero Striking 10'th som mäter ner till tiondel med själva "sekundvisaren".
Jag hade för mig att det var något sådant, men inte på 1969 38 mm tydligen :(
 
Topp