• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

MånsT

Rolex
Jag har varit riktigt sugen på den i 38mm länge (den tavlan känns tajtare) men vi har haft uppe andrahandsvärdet i denna tråden tidigare och den verkar kunna hittas runt 30k begagnad. Det är det kapet jag väntar på...
Ca 30' är väl dock uteslutande på läder? Vill som sagt ha länk på min om jag skulle ta tag i saken.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Nu har jag lagt handpenning på en.
Väntar in en på 38mm och ska jämföra den med 42mm versionen som jag varit och testat.
Tycker 38mm versionen är snyggare rent estetiskt (på bild) men är rädd att den kommer kännas liten på handleden (18,5cm).

Men en utav dem blir det!

Vad säger ni andra?
Blir 38:an för liten? Samtidigt mer klassisk. Kommer köpa den som känns bäst såklart, men intressant vad andra har att säga om saken.
(inte helt skalenligt och lite bättre bild på 38:an, men de skiljer sig ju lite)
elprimero3842.jpg
38!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag har varit riktigt sugen på den i 38mm länge (den tavlan känns tajtare) men vi har haft uppe andrahandsvärdet i denna tråden tidigare och den verkar kunna hittas runt 30k begagnad. Det är det kapet jag väntar på...
Betvivlar att du hittar en begagnad för det, de dyker aldrig upp. Har letat ett tag och hittar noll begagnade :(
 

ilu05191

Omega
Beror på om du frågar säljare eller köpare. :D
Jag gav 28 och sålde tillbaka den för 28, de låg runt 30 beggade 2014.

Betvivlar att du hittar en begagnad för det, de dyker aldrig upp. Har letat ett tag och hittar noll begagnade :(

Jag har hängt upp mitt hopp på yonssons 28k (dock ej med länk) men jag håller med, kommer aldrig ut något begagnat. Med rätta iofs, vem skulle vilja sälja en sån!?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Sälj den till mig sen, för 28k givetvis ;)
Ain't gonna happen ;) Förhoppningsvis är det slutflippat nu och samlingen kan fokusera på en gedigen hög med klockor värda att behålla :rolleyes: Med hänsyn till eventuellt rejält värdetapp är det förmodligen inte värt att någonsin sälja Zenithen heller, vilket i sig är en god anledning att behålla klockan.
 

MånsT

Rolex
Ain't gonna happen ;) Förhoppningsvis är det slutflippat nu och samlingen kan fokusera på en gedigen hög med klockor värda att behålla :rolleyes: Med hänsyn till eventuellt rejält värdetapp är det förmodligen inte värt att någonsin sälja Zenithen heller, vilket i sig är en god anledning att behålla klockan.
Köpte du helt ny?
 

MånsT

Rolex
Japp, flångny, en original 38 mm på läderband med deployant clasp. Med realistiska mått mätt (dvs. inte efter det överskottsbolaget-pris @yonsson sålde och köpte sin för) hamnar man nog inte sådär otroligt långt ifrån nyvärdet om man ska söka en begagnad.
Härligt! Får väl se, jag söker men har 2-3 andra kronos som också är väldigt lockande.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Bifogar lite bilder på min Zenith i 18K guld med manuell cal. 40t (vilket också lite ovanligt är signerat på tavlan). Original glas och krona.

Har hittat en likadan på chrono24 (https://www.chrono24.com/zenith/chr...mit-papieren-aus-dem-jahr-1965--id3034266.htm) som även har papper i ordning. Den ligger ute väldigt dyrt, nära 22.000 kr.

Vad tror ni min utan papper skulle kunna vara värd?

1.jpg
2.jpg
3.jpg


/Söder
Hej, du får nog svar om du frågar i VINTAGE-avdelningen, där har de koll på äldre klockor!
 
Topp