Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aluminium täckt med keramiska mineraler och bränd i ugn?Jag tycker den är riktigt läcker.
Och vad skrev dem?
Keramiserad aluminium...
Vad är det?
![]()
Om den inte gör det är det iaf inte tanken eller klockan som det är fel på. Snyggt!Zenith med cal 120 från 1957 inköpt som årsklocka till min fars 60-årsdag. Han har inget direkt klockintresse men hoppas att denna går hem![]()
![]()
Får jag fråga vad du har för size på handleden?Zenithkväll i förorten...tänk vad olika ljus kan göra för bilden:
![]()
![]()
ca 17cmFår jag fråga vad du har för size på handleden?
Jättefin, hoppas han blir glad!Zenith med cal 120 från 1957 inköpt som årsklocka till min fars 60-årsdag. Han har inget direkt klockintresse men hoppas att denna går hem![]()
![]()
Stort grattis till ett helt fantastiskt ur! Själv hade jag gått på 38mm men är vintageskadad![]()
Äntligen. Det blev 42:an. Valde länge och väl mellan 42 och 38mm. Men känslan var bäst med 42. På bild tyckte jag att tavlan med den mer komprimerade layouten var snyggare på 38mm-versionen. Men på handleden och verkligheten gillade jag 42:an mer.
En bra dag, ska slänga in ett inlägg i paketöppningstråden också!
Stort grattis! Hoppas ni kommer trivas ihop!![]()
Äntligen. Det blev 42:an. Valde länge och väl mellan 42 och 38mm. Men känslan var bäst med 42. På bild tyckte jag att tavlan med den mer komprimerade layouten var snyggare på 38mm-versionen. Men på handleden och verkligheten gillade jag 42:an mer.
Grattis! Om du eller @Andersml skulle tröttna hoppas jag att ni hojtar till i denna tråden innan ni går till k&s![]()
Tack! Beslutet var inte lätt. Känns ju nästan modernare med ett 38mm-ur idag. Men jag var tvungen att gå på magkänslan.Stort grattis till ett helt fantastiskt ur! Själv hade jag gått på 38mm men är vintageskadadZenith ftw!
Tack!Grattis! Om du eller @Andersml skulle tröttna hoppas jag att ni hojtar till i denna tråden innan ni går till k&s![]()
Tack!Dagens frukost och klocka
![]()
Då har du gjort rätt tycker jag! Blir lite själaglad när folk väljer typ Zenith framför Rolex. Skulle vilja påstå att kvalitén är ungefär den samma men Zenith känns ju definitivt mer ovanligt och spännande i mina ögon.Tack! Beslutet var inte lätt. Känns ju nästan modernare med ett 38mm-ur idag. Men jag var tvungen att gå på magkänslan.
Stod i en timme i butiken kändes det som. Hade ju väntat på att de skulle få in 38:an så att jag kunde testa bägge vid samma tillfälle.
Hur som, väldigt glad och nöjd!
Fortfarande lika nöjd? Är lite avisTack!
Absolut, men som det känns idag kommer det dröja för min del!![]()
Fantastiskt fin!Slänger in en bild i denna tråd också. Efter Zeniths Basel släp igår känns det som denna sitter säkert.
![]()
Tack så mycket.Fantastiskt fin!
Den är grym!Den här dök upp på Zenith's instagram. Löjligt snygg IMO
![]()
Snyggt!Bytte band idag. Har letat efter ett 21mm av denna typ men inte hittat. Såg att Maer här på forumet reade ut ett 20mm och beställde det för att testa. Lite för litet såklart men gillar finishen, färgen och slutresultatet riktigt mycket. Så jag beställde ett likadant men 21mm. Såhär ser det ut:
![]()
![]()
Ja lite över 40k med länk beg från Europa eller om du hittar nån här på KS.Så jag börjar överväga att skaffa mig en begagnad El Primero. Vad anser ni om 38mm vs 42mm? Vill gärna ha en på länk, vad snackar vi då prismässigt på ett ungefär? 40'?