• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

gonza

Panerai
Skickar med en bild därifrån.

157B8F91-5D49-44C3-AAD3-8A57997D1F81.jpeg

Sjukt svårt att välja mellan dessa. :)
Tycker faktiskt den blåa är lite svår men alla tre är sjukt bra!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tycker faktiskt den blåa är lite svår men alla tre är sjukt bra!
Håller med. Den blåa är svårplacerad, precis som Hodinkee säger i artikeln. Just därför är det nog den jag faller mest för. Men svårt val och jag har inte kassa att köpa alla tre ;)

Det finns ju Mykonos edition också. Kolla in bandet!
A1DF3C64-597C-4DFA-A762-31CC0A260D53.jpeg
 

gonza

Panerai
Håller med. Den blåa är svårplacerad, precis som Hodinkee säger i artikeln. Just därför är det nog den jag faller mest för. Men svårt val och jag har inte kassa att köpa alla tre ;)

Det finns ju Mykonos edition också. Kolla in bandet!
A1DF3C64-597C-4DFA-A762-31CC0A260D53.jpeg
Såg den, faktiskt bättre en den ”vanliga” blåa skulle jag säga. Trivs så bra i den vita att jag faktiskt skulle kulla tänka mig att äga den svarta oxå!
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Håller med. Den blåa är svårplacerad, precis som Hodinkee säger i artikeln. Just därför är det nog den jag faller mest för. Men svårt val och jag har inte kassa att köpa alla tre ;)

Det finns ju Mykonos edition också. Kolla in bandet!
A1DF3C64-597C-4DFA-A762-31CC0A260D53.jpeg
Gillar den vanliga blåa mer än Mykonos. Kul band mm men tror den blåa håller bättre i längden. Sedan är ju den vita bättre än den svarta och den svarta bättre än den blå! :)
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Provade den större chronon på 44mm i går, med keramiskt och carbon case


4820A09A-EBDE-4090-93D0-3185CEF241DA.jpeg
3E80CB87-754C-4D4C-BA04-E4A80AAF9C71.jpeg
Jag har också tallat på den, kanske till och med samma exemplar, om det nu råkade vara på en Sthlms-AD du testade den. Ganska häftig faktiskt med sin låga vikt. Tycker man kan ana klara släktdrag till både good old Big Bang och några spejsade Tag Heuers som vi kanske får skylla/tacka JCB för.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag har också tallat på den, kanske till och med samma exemplar, om det nu råkade vara på en Sthlms-AD du testade den. Ganska häftig faktiskt med sin låga vikt. Tycker man kan ana klara släktdrag till både good old Big Bang och några spejsade Tag Heuers som vi kanske får skylla/tacka JCB för.
Japp, inne på Franks

Herr Biver har sina fingrar i många klocksyltburkar
 
Topp