• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Zenith-tråden

Helt klart en annorlunda Zenith Elite. Gillar den! Men jag tror du får dra upp den lite, eller testar du hur mycket armsving som behövs till 100%?

Det sistnämnda är ju i sannings namn det absolut roligaste med en PR-visare! :cigar:

Tänker att jag har klockor med PR så kan jag ta pengarna från gymkort och lägga på klock- kontot.... :)

Mycket stillasittande på möten på förmiddagen. Red alert!!!

Edit: Hjärnsläpp - denna är ju manuell.... :banghead::banghead::banghead:

20190926_110849.jpg

Edit: Hjärnsläpp - denna är ju manuell.... :banghead::banghead::banghead:
Ha, Ha, den kommentaren lever jag länge på:p. Förklarar ju varför du låtit den gå ner på rött. Egentligen har jag aldrig förstått vitsen med PR-visning på automatare. På manuella är det dock en klar tillgång. Fast vadå, man drar ju upp dem varje kväll när man går och lägger sig:D

Hej! Någon i tråden som är riktigt insatt i märket och kan det mesta om olika modeller/refs/varianter på El Primero? Skicka gärna ett PM i sådana fall.

Det är jag medveten om, men föredrar kommunikation med en som är riktigt kunnig i just detta fall. Den jag vart sugen på är såld nu i vilket fall så spelar mindre roll:)

funderar lite på om jag ska bli medlem i zenith-klubben. Jag besökte Franks ur idag på lunchen för att testa Zenith Defy Classic, 41mm.

Tycker det är en riktigt mäktig klocka som har rena och stilrena drag men jag brottas med hur vida jag kommer vänja med titanium. Tycker klockan är för lätt egentligen och det tar bort en del av känslan. speciellt när det kommer till länken. Sen kan jag tycka att stjärnan på sekundvisaren blir lite vräkig.

E2C55845-5769-4C39-8AA8-C616B8905FEA.jpeg
Hakar på den här inspirerande tråden med min första Zenith som landade idag! En El Primero från ca 1988. Har så där lagom mycket skön patina och allt fungerar felfritt. Vridringen klickar distinkt och datum och tid är lättinställda. Kronografen nollställer perfekt och minuterna hoppar snyggt framåt. Grymt nöjd!

Bilagor

• BD59AF3C-9B8E-4A79-99B1-F7D62CD2DCD1.jpeg
    BD59AF3C-9B8E-4A79-99B1-F7D62CD2DCD1.jpeg
    322.1 KB · Visningar: 3
  • BE5CB55A-3F4F-48E7-84F6-8F481D9C5705.jpeg
    BE5CB55A-3F4F-48E7-84F6-8F481D9C5705.jpeg
    305.9 KB · Visningar: 2
Hejsan,
Är sjukt sugen på denna som min första "riktiga" ordentliga klocka, men har absolut ingen erfarenhet av att köpa från chrono24. Att köpa från en nyregistrerad privatperson känns också lite sådär, eller oroar jag mig onödan? Bor inte i Stockholm heller så kan inte mötas ansikte mot ansikte.
Är det möjligen någon härifrån är eller vet säljaren?
Ni experter, ringer det varningsklockor?
https://www.chrono24.se/zenith/captain-chronograph--id12709244.htm

Tillbaka
Topp