Ja, bärs lätt som tusan. Det kompenserar väl för storleken .Titanboett på den va? Måste bäras otroligt lätt/skönt på armen?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, bärs lätt som tusan. Det kompenserar väl för storleken .Titanboett på den va? Måste bäras otroligt lätt/skönt på armen?![]()
Den där! Wow!El Primero Chronomaster 38mm
![]()
![]()
Thanks! Riktigt nöjd med denDen där! Wow!
Jag är sugen på en kronograf och har landat lite i El Primero 1969, men på Zeniths hemsida har den bara silvertavla. Denna blå tavlan var ju riktigt läcker! Tillverkas den fortfarande? Vad har den för ref?
Hur bärs den i 38mm? Jag kör främst 40mm dykare från Rolex, men har även 36mm DD och en 44mm Panerai så jag är öppen för lite av varje.
Det känns spontant (utan att ha testat/sett i verkligheten) som att 38mm på denna är mer intressant än 42mm. Mina handleder mäter ca 17-17,5cm.
Har ni andra förslag på Zenith-kronografer att ta med som kandidater i jakten med ovanstående info som lite av en vägvisning?
Ref. är enligt bildDen där! Wow!
Jag är sugen på en kronograf och har landat lite i El Primero 1969, men på Zeniths hemsida har den bara silvertavla. Denna blå tavlan var ju riktigt läcker! Tillverkas den fortfarande? Vad har den för ref?
Hur bärs den i 38mm? Jag kör främst 40mm dykare från Rolex, men har även 36mm DD och en 44mm Panerai så jag är öppen för lite av varje.
Det känns spontant (utan att ha testat/sett i verkligheten) som att 38mm på denna är mer intressant än 42mm. Mina handleder mäter ca 17-17,5cm.
Har ni andra förslag på Zenith-kronografer att ta med som kandidater i jakten med ovanstående info som lite av en vägvisning?
Tack!!Thanks! Riktigt nöjd med den
Jag skulle vilja säga att den bärs något större än sin nominella storlek på 38mm, snarare mer som en sexsiffrig Daytona.
Köpte den av en forumkompis i våras och den är utplockad hos AD för ungefär ett år sedan. Jag har också fått intrycket att blå urtavla är ovanligare än andra, osäker på om den finns hos AD med sådan urtavla längre. Ett tips är att kika efter pre-owned, de är ruskigt prisvärda då. Rekommenderar definitivt på länk, den är mycket gedigen tillverkad, saknar egentligen bara mikrojustering Rolex style.
Som alternativ finns bl a Chronomaster Revival 37mm som är en homage till vintage El Primero, tycker det caset är riktigt vasst
https://www.zenith-watches.com/en_u...r-revival-el-primero-a384-03-a384-400-21-m384
Det stämmer, finns inte så många sålda här på KS för bra referens. Men, 45K+ för en hyggligt ny klocka på länk är rimligt tycker jag och väldigt bra i förhållande till listprisTack!!
Jag har lite svårt att via bilder avgöra vilken tavla jag föredrar, alla tre (upptäckte precis att det även finns en mörkare grå förutom blå och silver) ser bra ut på bild men silver eller blå ligger bäst till för tillfället.
Jag ska absolut börja spana efter pre-owned 38mm EP! Jag bor på västkusten så det funkar inte för mig att hoppa in på Nymans eller Franks ur bara sådär, men om jag hittade ett fint ex begagnat så går det ju alltid att kränga vidare utan att förlora tiotusentals kronor om det inte skulle kännas rätt.
Det finns väldigt få exemplar bland äldre annonser på KS så det är lite svårt att bilda sig en uppfattning om ok pris, men ska man räkna med typ 45k och uppåt på länk?
Cool!Det stämmer, finns inte så många sålda här på KS för bra referens. Men, 45K+ för en hyggligt ny klocka på länk är rimligt tycker jag och väldigt bra i förhållande till listpris
Det kom ett paket...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoppa länken, gummit är magiskt braStort grattis! Har också tittat på denna klocka på länk i över ett år nu...Köpte du via Chrono24 eller AD lokalt?
Tänkte precis rekommendera detta också. in o kolla.Hallå allesammans!
Är själv ingen Zenith-samlare med noterade när jag idag kollade Bukowski markets klocksektion att någon med en rätt gedigen samling tycks ha lämnat in den för försäljning. Så tänkte tipsa om det, kanske finns några godbitar för entusiaster här. Check it out: https://www.bukowskis.com/sv/lots/category/klockor-ur
Superfin, grattis till den.13:50, en bra tid på dygnet!
![]()
Tack. Älskar den.Superfin, grattis till den.
Den där är ruggigt bra!13:50, en bra tid på dygnet!
![]()
Tack, ännu bättre live!Den där är ruggigt bra!
Ja, finns en del kul, men tyvärr ganska många i dåligt skick eller med ommålade tavlor! Kolla auktionstipstråden för diskussion om samlingen:Hallå allesammans!
Är själv ingen Zenith-samlare med noterade när jag idag kollade Bukowski markets klocksektion att någon med en rätt gedigen samling tycks ha lämnat in den för försäljning. Så tänkte tipsa om det, kanske finns några godbitar för entusiaster här. Check it out: https://www.bukowskis.com/sv/lots/category/klockor-ur
Fullt rimligt om den vore det, kan verkligen inte påpeka något negativt med den. Den känns verkligen komplett.El Primero Chronomaster 38mm. Känns nästan som favoriten i samlingen
![]()
Tackar, inte ofta man hittar modern stålsport kronograf under 40mm numera. Länken är också mycket bra, väldigt solid. Lätt i klass med Oysterlänk, saknas väl bara mikrojustering egentligen, men gillar låset bättre på denna än på OysterFullt rimligt om den vore det, kan verkligen inte påpeka något negativt med den. Den känns verkligen komplett.
Men notera att många är trist polerade och ett antal med ommålade tavlor.Hallå allesammans!
Priset för det man får anser jag vara väldigt svårslaget. Jag har den med silvrig urtavla och kan tycka att den gör sig nästan bättre på läder då urtavlans finish försvinner lite utan kontrasten från bandet.Tackar, inte ofta man hittar modern stålsport kronograf under 40mm numera. Länken är också mycket bra, väldigt solid. Lätt i klass med Oysterlänk, saknas väl bara mikrojustering egentligen, men gillar låset bättre på denna än på Oyster
Fördelen med El Primero är ju att den gör sig rackans bra på både länk och läder. Förstår vad du menar med silvrig urtavla och kontrasten. Annars ser man inte El Primero så ofta på länk, lite märkligt då det lätt är bland de bästa (om inte bästa) länken i den prisklassen. Mycket solid och bara en sådan detalj som att varje enskild länkbit är monterad med skruvar imponerar stortPriset för det man får anser jag vara väldigt svårslaget. Jag har den med silvrig urtavla och kan tycka att den gör sig nästan bättre på läder då urtavlans finish försvinner lite utan kontrasten från bandet.
Verkligen! Om länken hade varit 19/16 hade den i mina böcker varit en fullträff då jag verkligen gillar när det smalnar av och ger huvudet all fokus. Utöver det kan jag fasen inte klaga på något.Fördelen med El Primero är ju att den gör sig rackans bra på både länk och läder. Förstår vad du menar med silvrig urtavla och kontrasten. Annars ser man inte El Primero så ofta på länk, lite märkligt då det lätt är bland de bästa (om inte bästa) länken i den prisklassen. Mycket solid och bara en sådan detalj som att varje enskild länkbit är monterad med skruvar imponerar stort