• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

joca

Patek
2-Faktor
Denna får rätt lite handledstid men jag tycker det är mycket klocka för pengen :)
89EB67B8-2629-4B2F-BDB3-5EB570533B1C.jpeg
 

Marli

Cartier
Kom ni ihåg Furio i Sopranos? Han bar en Rainbow flyback, den färgade. Var inte ens intresserad av klockor då men den poppade verkligen ur skärmen :)

och Hank Moody i Californication tillsammans med lätt bedagad 964 cab :)
Undertecknad köpte en fabriksny färgglad Flyback ~ 1996 via den då stora gråhandlaren Markus Tschopp (silvermagic.ch) gav ~ 15000 sek kommer jag ihåg och klockan kom i en låda som innehållit någon bilreservdel packad i tidningspapper som färgat av på den vita ytterboxen. Zenith var små då, klocka / lådor / cert / dokumentation var märkta med lite olika loggor osv ingen uniform standard.

Ganska charmigt jämfört med hur det funkar idag
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Är det fortfarande smekmånad :) ? Jag måste nog också slå till på en Defy under året. Det börjar ramla in lite nya varianter så kanske blir en spännande höst med nya modeller!

Otroligt cool! Tycker bättre om den där än alla revivals. Var tid har sitt eget formspråk och den där tror jag kommer hålla!
Ja, den här gillar jag fortfarande oerhört mycket. Man upptäcker nya saker i tavlan varje dag :)
 
  • Like
Reactions: AoL

Xalle

Audemars
2-Faktor
04C6B445-11E4-4A8C-9679-2EFCFE45163B.jpeg

Tafsade idag på A384 Shadow. Det var en mycket trevlig och nätt liten pjäs, (37mm och titan) men mycket pondus på armen likaväl. En klocka jag jag absolut kunde tänka mig framöver. Det ända jag inte gillade var bandet generellt med dom vita stropparna som avsmalnande väldigt mycket till spännet. Tog ingen bild dessvärre. Men summa summarum två tummar av två möjliga för A384 Shadow.
F2B86712-7E94-4FD0-A4AB-695C41E7C943.jpeg

37mm vs 42mm
 

AoL

Omega
04C6B445-11E4-4A8C-9679-2EFCFE45163B.jpeg

Tafsade idag på A384 Shadow. Det var en mycket trevlig och nätt liten pjäs, (37mm och titan) men mycket pondus på armen likaväl. En klocka jag jag absolut kunde tänka mig framöver. Det ända jag inte gillade var bandet generellt med dom vita stropparna som avsmalnande väldigt mycket till spännet. Tog ingen bild dessvärre. Men summa summarum två tummar av två möjliga för A384 Shadow.
F2B86712-7E94-4FD0-A4AB-695C41E7C943.jpeg

37mm vs 42mm

Var testade du den :) ?
 

MKII

Omega
Pledge Member
2-Faktor
04C6B445-11E4-4A8C-9679-2EFCFE45163B.jpeg

Tafsade idag på A384 Shadow. Det var en mycket trevlig och nätt liten pjäs, (37mm och titan) men mycket pondus på armen likaväl. En klocka jag jag absolut kunde tänka mig framöver. Det ända jag inte gillade var bandet generellt med dom vita stropparna som avsmalnande väldigt mycket till spännet. Tog ingen bild dessvärre. Men summa summarum två tummar av två möjliga för A384 Shadow.
F2B86712-7E94-4FD0-A4AB-695C41E7C943.jpeg

37mm vs 42mm

Vilken butik besökte du? Jag vill verkligen ha en Shadow! Men ingen Zenith AD i Malmö (eller har jag fel?)
 
  • Like
Reactions: AoL
Topp