• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Zenith-tråden

nytt band på Tipo’n. Mycket nöjd.
A8F88E06-FC6D-41BD-9367-54663CA0A95E.jpeg

Den är så grymt fin!
Har den på min short list över nästa chrono.
Pros and cons, är den en värdig all-rounder?

mvh/Carl
Jag älskar den. Färg och form gör den till en perfekt all-rounder.
Så pros är egentligen hur många som helst. Utseendet, urverket, historien, priset, användbarheten.
Enligt mig är det kanske den snyggaste klockan jag vet. Helt klart den klocka jag använder mest.

cons är enligt mig att den saknar länk och datum. Sen tycker nog många att den är stor med sina 43mm. Men den bärs något mindre (mindre än min Chronomaster på 42mm) och det är ju en flygare och då ska den vara lite större i min värld.

Jag älskar den. Färg och form gör den till en perfekt all-rounder.
Så pros är egentligen hur många som helst. Utseendet, urverket, historien, priset, användbarheten.
Enligt mig är det kanske den snyggaste klockan jag vet. Helt klart den klocka jag använder mest.

cons är enligt mig att den saknar länk och datum. Sen tycker nog många att den är stor med sina 43mm. Men den bärs något mindre (mindre än min Chronomaster på 42mm) och det är ju en flygare och då ska den vara lite större i min värld.

Låter precis som jag resonerar.
Jag har inte haft en klocka över 40 mm på länge, men jag är villig att göra ett undantag
Den handlar ju mycket om hur den sitter och upplevs.

Screenshot_20200714-132546_Chrome.jpg

Nån som känner igen den här? Påminner väldigt mycket om the Black killer men den har väl inte ordet PILOT på urtavlan?

En Tradera annons. Killen har lysande betyg rakt igenom.
Men skriver att modellnummer nötts bort på baksidan.

="skarpheden, post: 3430181, member: 16131"]
Screenshot_20200714-132546_Chrome.jpg

Nån som känner igen den här? Påminner väldigt mycket om the Black killer men den har väl inte ordet PILOT på urtavlan?

En Tradera annons. Killen har lysande betyg rakt igenom.
Men skriver att modellnummer nötts bort på baksidan.

Det är med största sannolikhet en 90-talsklocka med ett ETA 2892-2-verk! Inte dålig kvalitet, men inte så hett som Zeniths egna urverk. Det finns en med vit tavla på C24 just nu. Lite väl högt pris där och jag skulle nog inte betala mer än nuvarande nivå för den du visar!
https://www.chrono24.se/zenith/zenith-pilot-cal467-90--id15445747.htm?SETLANG=en_SE&SETCURR=SEK

Senast ändrad:
Han har iofs en bild på urverket..
Screenshot_20200714-134819_Chrome.jpg

Dum fråga, men kan det vara en utsmyckning /modd Zenith gjort på ETAn?
Skulle säga att det är ett vanligt 2892-2 som Zenith satt sitt namn på! Verkligen inget dåligt urverk (Omega använde det ju som 1120 ungefär samtidigt), men Zenith-fantaster vill ju gärna ha ett av Zeniths egna verk. Lite av en mellanperiod för Zenith (förutom El Primero) innan den fina 600-serien kom! Som sagt vid nuvarande nivå rimligt, men inte så mycket mer för mig!

Var det någon här som klippte Rainbow Flyback’en på Bukowskis igår?

Min drömklocka! Var fan nära att buda tills jag kom på att mina pengar behövs för räkningar och mat:rolleyes:
En Zenith som jag också skulle vilja äga någon gång! Prisvärd blev den också tycker jag;-) El Primero med flyback är inte fy skam och jag gillar den färgglada varianten mest. Hoppas också den landade på KS:D

Den har varit med om en del, o grymt skitig. men svårt cool.
Någon som vet vad ad-service kostar på detta verk?
24E046AA-33EA-463E-B385-8DA1ABC03A92.jpeg
Grymt fint ut! Jag har inte gjort det än, men eftersom det inte finns någon AD i Sverige, går det att skicka direkt till Zenith. De har en fransk adress för att undvika tullar;-) Annars kan du ju lämna till någon duktig svensk oberoende urmakare. Jag har lämnat mina äldre El Primero till Urbra i Röstånga, men det finns ju andra också! Urbra har tagit ca 7000 inklusive moms för service. Jag gillar att stötta lokala duktiga urmakare!

Grymt fint ut! Jag har inte gjort det än, men eftersom det inte finns någon AD i Sverige, går det att skicka direkt till Zenith. De har en fransk adress för att undvika tullar;-) Annars kan du ju lämna till någon duktig svensk oberoende urmakare. Jag har lämnat mina äldre El Primero till Urbra i Röstånga, men det finns ju andra också! Urbra har tagit ca 7000 inklusive moms för service. Jag gillar att stötta lokala duktiga urmakare!
Franks ur finns som AD men El Primero-verk skickas alltid ner till deras egna verkstad om man går via AD. :)

Tillbaka
Topp