Zenith ADKan man köpa separata gummiband till Defy Classic? Om man kan det, har någon tips på var?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Zenith ADKan man köpa separata gummiband till Defy Classic? Om man kan det, har någon tips på var?
Jo, det kunde jag nästan räkna utZenith AD
För att byta till ett gummiband? Låter ju helt galetJo, det kunde jag nästan räkna utFått av annan medlem att Franks ur meddelat att klockan måste skickas iväg och att totalkostnaden för bytet landar på ~9k. Tänkte om det fanns en annan väg.
För att byta till ett gummiband? Låter ju helt galet
*Gummit kostar väl typ 2k?
Jo, det kunde jag nästan räkna utFått av annan medlem att Franks ur meddelat att klockan måste skickas iväg och att totalkostnaden för bytet landar på ~9k. Tänkte om det fanns en annan väg.
Jo, det kunde jag nästan räkna utFått av annan medlem att Franks ur meddelat att klockan måste skickas iväg och att totalkostnaden för bytet landar på ~9k. Tänkte om det fanns en annan väg.
Låter helt sjukt. Frågade på Franks Ur för nått år sen och da gick det fint att köpa till gummit efteråt. Dock var det rätt dyrt. Kommer inte ihåg exakt, men iaf 4-6k.
Tack för bra svar och förtydligande!Jo men detta stämmer - typ. Jag kan förklara. M
Man köper en Defy med länk eller gummi. Vill man komplettera med det band som inte hör till klockan köper man det vid sidan av. För att sedan göra ett byte lämnar man in den till AD som i sin tur skickar ner den till Zeniths SC. Detta för att boetten behöver öppnas (tror jag) och garantin ryker all världens väg om man försöker sig på det själv. Zenith vill inte heller att deras AD utför detta till de hittat en bättre lösning. Har man köpt klockan hos AD så slipper man förstås kostnaden för detta, men klockan är ju borta några veckor vid varje bandbyte - något man hade kunnat göra aningens smidigare själv - om nu infästningen hade varit mer "normal". Ganska vansinnig lösning, för att inte tala om klimataspekten i det hela att flyga en klocka fram och tillbaka för en sån här operation... Jag skrev till Zenith beträffande detta och fick svaret att de jobbar på en lösning, men tills vidare gäller detta. Jag tror och hoppas att de tog mina synpunkter på allvar för de skrev ett långt och till synes personligt svar tillbaka. I skrivande stund kanske de hittat en lösning så jag reserverar mig för att denna info kanske är inaktuell. Bandet med dess spänne på bild här nedan. Klockan är såld (som för övrigt är en otroligt trevlig klocka) men om någon är intresserad av bandet och dess tillbehör kan vi kanske hitta den deal. Sorry om detta räknas som en slags förtäckt annons - ej intentionen.
![]()
Hmm, dina bilder på El primeron fick mig att göra något väldigt dumt eller väldigt bra, köpte en primero på chrono24 av privat säljare för eur 3100. Så får jag se om jag blir luradEl Primero Chronomaster 38mm
![]()
![]()
Grattis, grymt val av klocka! Ser bra ut och verkar vara ett väldigt bra pris. Vilken årsmodell?
Låter helt sjukt og veldig synd på en så fin klokke. Har flere ganger värt veldig näre på å kjöpe den.Jo men detta stämmer - typ. Jag kan förklara.
Man köper en Defy med länk eller gummi. Vill man komplettera med det band som inte hör till klockan köper man det vid sidan av. För att sedan göra ett byte lämnar man in den till AD som i sin tur skickar ner den till Zeniths SC. Detta för att boetten behöver öppnas (tror jag) och garantin ryker all världens väg om man försöker sig på det själv. Zenith vill inte heller att deras AD utför detta till de hittat en bättre lösning. Har man köpt klockan hos AD så slipper man förstås kostnaden för detta, men klockan är ju borta några veckor vid varje bandbyte - något man hade kunnat göra aningens smidigare själv - om nu infästningen hade varit mer "normal". Ganska vansinnig lösning, för att inte tala om klimataspekten i det hela att flyga en klocka fram och tillbaka för en sån här operation... Jag skrev till Zenith beträffande detta och fick svaret att de jobbar på en lösning, men tills vidare gäller detta. Jag tror och hoppas att de tog mina synpunkter på allvar för de skrev ett långt och till synes personligt svar tillbaka. I skrivande stund kanske de hittat en lösning så jag reserverar mig för att denna info kanske är inaktuell. Bandet med dess spänne på bild här nedan. Klockan är såld (som för övrigt är en otroligt trevlig klocka) men om någon är intresserad av bandet och dess tillbehör kan vi kanske hitta den deal. Sorry om detta räknas som en slags förtäckt annons - ej intentionen.
![]()
Jo men detta stämmer - typ. Jag kan förklara.
![]()
Det ser ju onekligen ut som att det skulle vara märkligt att byte av gummi skulle kosta så mycket. Min tanke var isf att byta ut det svarta mot ett marinblått men att det skulle kosta 9k låter orimligt.Låter helt sjukt og veldig synd på en så fin klokke. Har flere ganger värt veldig näre på å kjöpe den.
På bildene under ser det ut som den har vanlige bandstift. Er det for å bytte mellan olike gummi och/eller läder? Är det endlänkene som måste bytas for å bytte mellom länk og gummi?
![]()
![]()
![]()
Jag håller med, det är väldigt knasigt. Nedan visar jag min. Kollar man noga så ser dock fästet något annorlunda ut mot de bilder du visade. Kan det vara så att de korrigerat detta vid det här laget?Låter helt sjukt og veldig synd på en så fin klokke. Har flere ganger värt veldig näre på å kjöpe den.
På bildene under ser det ut som den har vanlige bandstift. Er det for å bytte mellan olike gummi och/eller läder? Är det endlänkene som måste bytas for å bytte mellom länk og gummi?
![]()
![]()
![]()
Jag minns inte exakt, men jag tror man ska tänka ungefärDet ser ju onekligen ut som att det skulle vara märkligt att byte av gummi skulle kosta så mycket. Min tanke
var isf att byta ut det svarta mot ett marinblått men att det skulle kosta 9k låter orimligt.
Jag håller med, det är väldigt knasigt. Nedan visar jag min. Kollar man noga så ser dock fästet något annorlunda ut mot de bilder du visade. Kan det vara så att de korrigerat detta vid det här laget?
![]()
Notera att ändlänken är annorlunda jämfört med den som fäster gummibandet.
![]()
![]()
Det beror förstås på hur benägen man är att byta band. Jag gillar ju både länk och gummi så för mig blev det för jobbigt. Men det är som sagt en i övrigt fantastisk klocka med fin finish och ett riktigt trevligt urverk där man bla kan byta datum både fram och tillbaka (coolt!). Speciellt för denna peng.
Jag minns inte exakt, men jag tror man ska tänka ungefär
- viklås: ca 4500
- gummi: ca 3000
- ändbitar: ca 1500
Det är förstås bara en gissning, men den bygger på en slags minnesbild av mitt egna köp. Gummin och viklås från dessa tillverkare tenderar ju att kosta... huggis.
Köpt en Defy? Upp med bilder!Det ser ju onekligen ut som att det skulle vara märkligt att byte av gummi skulle kosta så mycket. Min tanke var isf att byta ut det svarta mot ett marinblått men att det skulle kosta 9k låter orimligt.
Den som väntar på något gottKöpt en Defy? Upp med bilder!
Grymt snygg och precis lagom stor!El Primero Chronomaster 38mm
![]()
![]()
Riktigt bra köp! Den tillverkades 1994-1997 och den med blå tavlan gjordes bara i 510 ex! Stort grattis!
Riktigt snygg, grattis till ett mäktigt val!Det kom ett paket...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Superfin! Jag tilltalas mycket mer av den än alla nya upplagor av gamla modeller. Var tid har sin design och den där tror jag kommer bli en framtida klassiker!Det kom ett paket...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt snygg, grattis till ett mäktigt val!![]()
Tack! Har gillat den länge men fått leta ett tag för att hitta ett ex som är rätt, och rätt prissattSuperfin! Jag tilltalas mycket mer av den än alla nya upplagor av gamla modeller. Var tid har sin design och den där tror jag kommer bli en framtida klassiker!
Tack för info! hade luskat fram att det var 90-tal men inte mer än så, kul att se att den gjordes i så begränsad upplaga. Kanske kommer redan imorgon, bilder kommerRiktigt bra köp! Den tillverkades 1994-1997 och den med blå tavlan gjordes bara i 510 ex! Stort grattis!
![]()
Väntar med spänning på bilder!Tack för info! hade luskat fram att det var 90-tal men inte mer än så, kul att se att den gjordes i så begränsad upplaga. Kanske kommer redan imorgon, bilder kommer![]()
Titanboett på den va? Måste bäras otroligt lätt/skönt på armen?