Efter en tids span på nyare Pilot chronographer i prisklassen 30000-80000 kr har jag precis upptäckt ursprunget från ca 1960-talet i prisklassen 110000-180000 kr. Boetten är ca 43 mm bred. Det har Zenith inte ändrat på när man började tillverka dem och nu verkar Zenith ha tagit bort dem helt från hemsidan så jag antar att de slutat tillverka dem. Vad jag verkligen gillar är den grova matta tavlan som går i grönt, brunt eller gradient grå. Boetten verkar finnas i stål, svart stål och i brons. Den andra Pilot-modellen har texten "extra allt" i blickfånget, något som förstår allt, men denna har bara Zenith och Pilot, rent som en bra tavla ska vara. Intressant modell som det inte skrivs så mycket om, eller så har jag missat allt som skrivits
Länk till Cairelli-modellen som bara finns i 50 ex, en hyllning till de som skadats i krig.
Not all military watches are MilSubs and WWWs. Check out the rare and beautiful Zenith A. Cairelli Roma CP-2 issued to the Italian military.
www.woundforlife.com
Länk till nyare på chrono24.com
https://www.chrono24.se/search/inde...oSearchIndex=true&resultview=list&sortorder=1