• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

Dags att slänga på den gamla hw:n en stund. Nyservad trots allt
IMG_20210617_084502__01.jpg
 
Nya revival av 38mm Chronomaster Original A386 med uppdaterat urverk blev ju väldigt lyckat, vill ha denna modellen! Datumfönstret hade de kanske kunnat lösa snyggare
C887B510-AE24-4D53-ACDF-2BB98784F3AD.jpeg

Mer på Hodinkee:
Introducing: The Zenith Chronomaster Original Is Back – In Stainless Steel and 38mm
https://www.hodinkee.com/articles/t...-original-is-back-in-stainless-steel-and-38mm


Mycket trevlig! Har aldrig varit förtjust i datum så hade gärna skippat det helt. Det jag skulle vilja ha mest på denna modell är någon typ av snabb-justering på länken :)
 
Nya revival av 38mm Chronomaster Original A386 med uppdaterat urverk blev ju väldigt lyckat, vill ha denna modellen! Datumfönstret hade de kanske kunnat lösa snyggare
C887B510-AE24-4D53-ACDF-2BB98784F3AD.jpeg

Mer på Hodinkee:
Introducing: The Zenith Chronomaster Original Is Back – In Stainless Steel and 38mm
https://www.hodinkee.com/articles/t...-original-is-back-in-stainless-steel-and-38mm
Håller med om att den där är grymt fin! Utan datumet vore den 10/10, nu får den väl 9,5/10😊
 
Klockkamrater,

Har länge tittat på en Zenith Defy (skeleton) och varit köpsugen ett flertal gånger. Även om jag tycker att den passar grymt bra med länken så vill jag gärna ha någon mikrojustering som jag kan snabbt ändra i farten. Började fundera istället om jag skulle satsa på en gummi/läder-variant men suget fanns inte riktigt där.

Då började jag snegla mot den keramiska modellen och egentligen bara mot den svarta. Har aldrig sett en i verkligheten men av dem recensioner jag sett/hört så verkar dessa vara jäkligt coola. Ni med keramiska Defy, hur går era tankar kring ägandet? Är ni fortfarande nöjda :) ?
 
Klockkamrater,

Har länge tittat på en Zenith Defy (skeleton) och varit köpsugen ett flertal gånger. Även om jag tycker att den passar grymt bra med länken så vill jag gärna ha någon mikrojustering som jag kan snabbt ändra i farten. Började fundera istället om jag skulle satsa på en gummi/läder-variant men suget fanns inte riktigt där.

Då började jag snegla mot den keramiska modellen och egentligen bara mot den svarta. Har aldrig sett en i verkligheten men av dem recensioner jag sett/hört så verkar dessa vara jäkligt coola. Ni med keramiska Defy, hur går era tankar kring ägandet? Är ni fortfarande nöjda :) ?
Superfin. Gummi och keramik blir ganska lätt så det blir en helt ny upplevelse om man är van vid tjocka stålklockor eller ädelmetall för den delen.
Fin AR som gör att glaset försvinner och skelettet på något sätt framhävs.
Sitter skönt på min 17cm handled. På den här prisnivån finns inte så mycket konkurrens i denna kategori.
6CD859F1-D75A-49E7-8BA5-198F1BD7F47E.jpeg

E37BCF66-19EF-4E2B-9FCB-C9EEF3AAC070.jpeg

B1851F07-E0EC-411E-B791-FC6742DF8B0E.jpeg
 
Superfin. Gummi och keramik blir ganska lätt så det blir en helt ny upplevelse om man är van vid tjocka stålklockor eller ädelmetall för den delen.
Fin AR som gör att glaset försvinner och skelettet på något sätt framhävs.
Sitter skönt på min 17cm handled. På den här prisnivån finns inte så mycket konkurrens i denna kategori.

Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter och bilder :) ! Grymt fin!

(Om någon är sugen att gå vidare ifrån sin så dra iväg ett meddelande)
 
Någon i gänget som har klämt på en Chronomaster Revival Shadow? Tycker den ser oerhört läcker ut. Även nya Safari tycks bra GIFTIG!
 
Halloj!
Nu när Chronosporten funnits ett litet tag undrar jag om det finns någon här som kan delge några intryck när nyhetens behag kanske lagt sig något? :)

Vänliga hälsningar
 
Tillbaka
Topp