• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

Roligt och läsa era inlägg samt se bilder ni bjuder på.

Jag har länge haft ögonen på en defy classic skeleton (95.9000.670/78.R782) Beställde hem en nyss. Köpte även 2 gummi armband till.
Någon som själva bytt armband på sin defy skeleton innan?
 
Roligt och läsa era inlägg samt se bilder ni bjuder på.

Jag har länge haft ögonen på en defy classic skeleton (95.9000.670/78.R782) Beställde hem en nyss. Köpte även 2 gummi armband till.
Någon som själva bytt armband på sin defy skeleton innan?
bytte gummit på min, från normallängd till XL. inga som helst konstigheter, vanliga bandstift för banden och sen skruv för att lossa viklåset

har förstått att det bara är om man går från länk till gummi som det är besvärligt med endlink som man inte kan byta själv.
 
bytte gummit på min, från normallängd till XL. inga som helst konstigheter, vanliga bandstift för banden och sen skruv för att lossa viklåset

har förstått att det bara är om man går från länk till gummi som det är besvärligt med endlink som man inte kan byta själv.
Tack för svar.

Ja precis, läste också om det där med endlinken... Föredrar gummi dock så det ska nog lösa sig.
 
IMG_20210816_121308.jpg


Ser bra ut :) !! Grattis till köpet!
 
Finns det ngn mer AD för Zenith i sthlmstrakten än Nymans? De hade nästan inget inne och säljaren antydde att de skulle sluta sälja Zenith. Är sugen på att testa en Elite Moonphase.
 
Tänkte kolla med er som hänger här i Zenith-tråden. Är sugen på något nytt läder till min Elite Ultra Thin. Har ni något ni kan rekommendera? Det ska vara 20mm och smalna till 16mm samt att det måste vara tunt.
Molequin som gäller? Eller har ni andra förslag?🙂
 
Tillbaka
Topp