• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

Screenshot_20210915-212028__01.jpg
 
Jag gillar modellserien! Lite härligt funkigt sent 80-tal. El Primero-kronografen är riktigt läcker och många av designelementen går ju igen i den där trippeldatum-varianten. Så hiss från mig!
 
Jag gillar modellserien! Lite härligt funkigt sent 80-tal. El Primero-kronografen är riktigt läcker och många av designelementen går ju igen i den där trippeldatum-varianten. Så hiss från mig!
Ja den är ju lite sådär funkig och fulsnygg. Blev lite sugen på den! Det enda jag inte gillar är typsnittet på ”Epervier”, eller stt det står där överhuvudtaget. Men det kan jag nog leva med😁
 
Vad får man räkna med att betala för en beggad El Primero tricolor 38mm i vettigt skick? Det verkar inte säljas så många men såg att det såldes en för strax över 40 på ett tyskt forum i år, är det ett rimligt pris eller ligger det vanligtvis högre än så?
Edit: såg att det sålts en nästan ny 42mm på FB också så det kanske är där omkring de ligger?
 
Senast ändrad:
Vad får man räkna med att betala för en beggad El Primero tricolor 38mm i vettigt skick? Det verkar inte säljas så många men såg att det såldes en för strax över 40 på ett tyskt forum i år, är det ett rimligt pris eller ligger det vanligtvis högre än så?
Edit: såg att det sålts en nästan ny 42mm på FB också så det kanske är där omkring de ligger?
Har själv letat ett drygt halvår och det kommer inte ut vidare många. Såldes ju en 42mm här på klocksnack i våras för 42 500:-. Dock känns det som att utbudet gör att man får börja snegla mer på nytt.
 
Har själv letat ett drygt halvår och det kommer inte ut vidare många. Såldes ju en 42mm här på klocksnack i våras för 42 500:-. Dock känns det som att utbudet gör att man får börja snegla mer på nytt.
Ja, det verkar onekligen vara torrt på marknaden. Frågan är om det är för att ingen vill göra sig av med sin eller om den helt enkelt inte är speciellt populär. Gissar en mix av det mtp hur dåligt drag det är i denna tråden.

För egen del är ~70k som man får betala för en ny inte aktuellt dock. Dels för att jag nog hellre skaffar en Glashutte Panomatic om jag ska lägga så mycket pengar, och dels för att jag har svårt att motivera att lägga så mycket pengar på en klocka. 40-45 känns som en summa jag kan övertala min bättre hälft att det är värt också
 
Ja, det verkar onekligen vara torrt på marknaden. Frågan är om det är för att ingen vill göra sig av med sin eller om den helt enkelt inte är speciellt populär. Gissar en mix av det mtp hur dåligt drag det är i denna tråden.

För egen del är ~70k som man får betala för en ny inte aktuellt dock. Dels för att jag nog hellre skaffar en Glashutte Panomatic om jag ska lägga så mycket pengar, och dels för att jag har svårt att motivera att lägga så mycket pengar på en klocka. 40-45 känns som en summa jag kan övertala min bättre hälft att det är värt också
Jag kan bara hålla med rakt igenom, sitter själv och överväger en Tudor Black Bay S&G som alternativ. Men kommer förmodligen ändå att sukta efter en Tri Color…
 
Kan tillägga att jag är supernöjd med den blå, bortsett från att den är helt olöslig i dåligt ljus.
Har sedan tidigare en Daytona -95 och har köpt nya Zenith Chronomaster sport, gillar Zenith 😁
 
Hej Zenithexperter,

En vän hittade denna klocka i lådan därhemma och skulle vilka ha hjälp med identifiering samt ungefärlig värdering på denna. Den ska vara minst 20-30 år då den tillhörde hans mor.
Bilderna är kassa, vi vet.. Går tyvärr inte att ordna några finare foton just nu.

Tacksam för input!
 

Bilagor

  • 6E3CBE9E-71AF-43E1-BCC4-BDA3434049D8.jpeg
    6E3CBE9E-71AF-43E1-BCC4-BDA3434049D8.jpeg
    29.3 KB · Visningar: 12
  • 6D98CA58-FEE5-4EF4-BB42-19A3F46066A7.jpeg
    6D98CA58-FEE5-4EF4-BB42-19A3F46066A7.jpeg
    27 KB · Visningar: 7
  • A0A902F2-27D0-496A-97B2-879ECCF78829.jpeg
    A0A902F2-27D0-496A-97B2-879ECCF78829.jpeg
    22.3 KB · Visningar: 6
  • 2704C41D-013D-45FC-8A1D-132AC5B7BE3C.jpeg
    2704C41D-013D-45FC-8A1D-132AC5B7BE3C.jpeg
    23.8 KB · Visningar: 6
  • 26B03D35-9F92-4FA2-816B-CB5ACE37EE93.jpeg
    26B03D35-9F92-4FA2-816B-CB5ACE37EE93.jpeg
    30.5 KB · Visningar: 19
Hejsan! Lite svårt att säga något med säkerhet utan lite mer information som t.ex. mått och en titt inuti! Kan inte riktigt avgöra från bilderna om det är ett dam- eller herrur;-) Utseendemässigt ser det ut som andra halvan av 50-talet och om den är 33-35mm i diameter så då troligen ett kaliber 40-urverk (eller föregångaren 126). Kan heller inte se om det är solitt guld (brukar finnas stämpel på baksidan av ett bandhorn). Mycket längre är det svårt att komma utan att titta närmare och helst öppna boetten och titta på insidan av locket och förstås urverket! Armbandet är inte original, men är det solitt guld så är det värdefullt förstås! Den ser väldigt trevlig ut! Om det är ett damur och i 18K så är det tyvärr i princip bara värd sin vikt i guld. Om det är pläterat kanske själva uret är värt 800-1200kr. Ett herrur går för dubbelt så mycket ungefär!
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp