Verkar ju kombineras med en ny version av El Primero verket också. Har ingen direkt idé vad den kan vara, men nog är man nyfiken.Vad är det för spännande på g från Zenith??![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkar ju kombineras med en ny version av El Primero verket också. Har ingen direkt idé vad den kan vara, men nog är man nyfiken.Vad är det för spännande på g från Zenith??![]()
Wow. Jag gillar den! För en lat jävel som inte orkar leta sig in på hemsidan. Vad har den för dimensioner??![]()
Bild från Zeniths hemisida.
Tycker den ser intressant ut, men samtidigt finns det andra Zenith som jag föredrar framför denna.
Wow. Jag gillar den! För en lat jävel som inte orkar leta sig in på hemsidan. Vad har den för dimensioner??
Väldigt bra mått måste jag säga! Helt enligt mina preferenser.41 och 11,6mm.
Priset är 8400 CHF
Riktigt snygg.
![]()
![]()
Fick en liten tjuvkik på den för två veckor sen, det enda jag kunde se var![]()
Bild från Zeniths hemisida.
Tycker den ser intressant ut, men samtidigt finns det andra Zenith som jag föredrar framför denna.
Det Känns som en mix av AP och VC. överlag känns det som att flera sneglat åt det hållet med sina släpp idag. Hublot tycker jag försöker efterlikna AP och VC i sina släpp också.41 och 11,6mm.
Priset är 8400 CHF
Riktigt snygg.
![]()
![]()
Jag kopplar det till nördighet snarare än skitnödighet.Jag är trött och grinig idag så borde väl inte skriva nått. Men är vi inte lite skitnödiga som klocknördar nuförtiden?
Vid alla nysläpp är det alltid….rund klocka…..den liknar rolex, fyrkantig den liknar cartier , 6 eller 8 kantig , den liknar ap, vc eller gp…..alla blå tavlor liknar pp …
jag tyckte defy släppet var bra. Man får se hur den ser ut irl. Den föregående defyn som var kantig och i titan kändes stor på handleden trots blygsamma 41 mm pga integrerad länk. Misstänker att denna kan kännas på samma sätt. Osäker på vad jag tycker om sub sekund…
Ser väldigt bra ut. Hoppas på fler videor snarast![]()
Hands-On - The new 2022 Zenith Defy Skyline Collection (Specs & Price)
The new three-handed Zenith Defy Skyline collection combines the spirit of the original Defy concect and the brand's El Primero legacy.monochrome-watches.com
Monochrome har livebilder på nya Skylinen. Tycker den ser helt OK ut ändå!
Ser väldigt bra ut. Hoppas på fler videor snarast![]()
Jag har ställt mig samma fråga..Antagligen är jag dum och har inte satt mig in i hur verket fungerar, men vad är vitsen med en sekundvisare som snurrar ett varv på 10 sekunder
om du inte ska hålla ordning på antal varv osv som på kronograferna SPORT och ORIGINAL?
Nä…Det där känns lite som en gimmick. Nått som visar att verket fungerar men inte har någon ytterligare funktion liksomAntagligen är jag dum och har inte satt mig in i hur verket fungerar, men vad är vitsen med en sekundvisare som snurrar ett varv på 10 sekunder
om du inte ska hålla ordning på antal varv osv som på kronograferna SPORT och ORIGINAL?
Grymt köp, och kul att det blev en Zenith till slutNu är man Medlem i Zenith familjen.
Nu väntas bara att man skall resizea armbandet så den kan njutas av ordentligt.
Tackar tackarGrymt köp, och kul att det blev en Zenith till slut![]()
Jag gillar verkligen den modellen, oavsett tavla. För att inte tala om storleken 37 mm som är en bra storlek på en varjedag-klocka.Jag vet inte ifall denna varit uppe tidigare, Zenith x Revolution & The Rake CHRONOMASTER REVIVAL A3818 “The Airweight Cover Girl”? Finns frtf att beställa om någon är intresserad. Pris: 10400 USD ex. tull/moms.
Tech Specs
Zenith × Revolution & The Rake Chronomaster Revival A3818 “The Airweight Cover Girl” REF 95.A3818.400/51.M3818
Movement: Self-winding El Primero caliber 400; 50-hour power reserve
Functions: Hours, minutes, seconds, chronograph, date, tachymeter and pulsometer scale
Case: 37mm; grade 5 titanium; water resistant to 50m
Dial: Blue satin-brushed dial; white Super-LumiNova filled indexes and hands
Strap: Grade 5 titanium Gay Frères ladder-style bracelet, and blue Cordura effect rubber, included with pin buckle
Price: CHF 9,900
Availability: Limited edition of 250 pieces
![]()
![]()