• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

Vad är det för spännande på g från Zenith??
AE50B448-AE1E-410E-AE0B-319208814D32.png
Verkar ju kombineras med en ny version av El Primero verket också. Har ingen direkt idé vad den kan vara, men nog är man nyfiken.
19108466-FE6F-406C-945A-C220B7663F06.jpeg
 
Jag är trött och grinig idag så borde väl inte skriva nått. Men är vi inte lite skitnödiga som klocknördar nuförtiden?

Vid alla nysläpp är det alltid….rund klocka…..den liknar rolex, fyrkantig den liknar cartier , 6 eller 8 kantig , den liknar ap, vc eller gp…..alla blå tavlor liknar pp …🤷🏼‍♂️

jag tyckte defy släppet var bra. Man får se hur den ser ut irl. Den föregående defyn som var kantig och i titan kändes stor på handleden trots blygsamma 41 mm pga integrerad länk. Misstänker att denna kan kännas på samma sätt. Osäker på vad jag tycker om sub sekund…
 
Jag är trött och grinig idag så borde väl inte skriva nått. Men är vi inte lite skitnödiga som klocknördar nuförtiden?

Vid alla nysläpp är det alltid….rund klocka…..den liknar rolex, fyrkantig den liknar cartier , 6 eller 8 kantig , den liknar ap, vc eller gp…..alla blå tavlor liknar pp …🤷🏼‍♂️

jag tyckte defy släppet var bra. Man får se hur den ser ut irl. Den föregående defyn som var kantig och i titan kändes stor på handleden trots blygsamma 41 mm pga integrerad länk. Misstänker att denna kan kännas på samma sätt. Osäker på vad jag tycker om sub sekund…
Jag kopplar det till nördighet snarare än skitnödighet.

Men absolut, du har en poäng att allt inte alltid behöver att jämföras. Men även bra att det görs av användare som har koll och skapar diskussion. Vilket är målet.
 
tycker klockan i sig är fin men länken faller mig inte alls i smaken. Känns på något sätt billig! Men med gummibandet var den riktigt fin 👍
 
Jag tycker den i grunden är snygg, bra med ”quick strap” lösning. Urverk är alltid stabila från Zenith.

Men för mig är det helt klart en hybrid av AP/VC som redan nämnts. Känns lite lat, snabba pengar in på hype. Jag skulle inte kunna bära denna utan att tänka ”det är ju nästan en RO” varje gång jag tittade på handleden.

Nu har Zenith släppt en RO och en Daytona på ett år. Imponerande…
 
Personligen tycker jag att alla nedan nämnda klockor har så pass många skillnader att det inte är lönt att diskutera plagiat eller liknade…
Både när det gäller Defy och senaste chronomaster sport modellen finns det så mkt designelement i zeniths historia som man bör ta del av.


Lite tider gällande High end sportklockor i stål med kantiga boetter.
Lägger den här bara, kan om man vill, ses som ett inlägg i vilken modell som dragit inspiration från vilken.

VC overseas 1977

IWC Ingenieur 1976 - Genta

PP nautilus 1976- Genta

GP Laureto 1975

AP royal oak 1972 - Genta

Zenith Defy 1969….
 
Antagligen är jag dum och har inte satt mig in i hur verket fungerar, men vad är vitsen med en sekundvisare som snurrar ett varv på 10 sekunder
om du inte ska hålla ordning på antal varv osv som på kronograferna SPORT och ORIGINAL?
 
Antagligen är jag dum och har inte satt mig in i hur verket fungerar, men vad är vitsen med en sekundvisare som snurrar ett varv på 10 sekunder
om du inte ska hålla ordning på antal varv osv som på kronograferna SPORT och ORIGINAL?
Nä…Det där känns lite som en gimmick. Nått som visar att verket fungerar men inte har någon ytterligare funktion liksom 🤷🏼‍♂️
 
Jag vet inte ifall denna varit uppe tidigare, Zenith x Revolution & The Rake CHRONOMASTER REVIVAL A3818 “The Airweight Cover Girl”? Finns frtf att beställa om någon är intresserad. Pris: 10400 USD ex. tull/moms.

Tech Specs
Zenith × Revolution & The Rake Chronomaster Revival A3818 “The Airweight Cover Girl” REF 95.A3818.400/51.M3818

Movement: Self-winding El Primero caliber 400; 50-hour power reserve
Functions: Hours, minutes, seconds, chronograph, date, tachymeter and pulsometer scale
Case: 37mm; grade 5 titanium; water resistant to 50m
Dial: Blue satin-brushed dial; white Super-LumiNova filled indexes and hands
Strap: Grade 5 titanium Gay Frères ladder-style bracelet, and blue Cordura effect rubber, included with pin buckle
Price: CHF 9,900
Availability: Limited edition of 250 pieces
10_ih_revo_x_zenith21661_di_final_1080p_02_1_1.jpg

01_f_10_revo_x_zenith21740_di_final_1080p_02_1_1.jpg
 
Jag vet inte ifall denna varit uppe tidigare, Zenith x Revolution & The Rake CHRONOMASTER REVIVAL A3818 “The Airweight Cover Girl”? Finns frtf att beställa om någon är intresserad. Pris: 10400 USD ex. tull/moms.

Tech Specs
Zenith × Revolution & The Rake Chronomaster Revival A3818 “The Airweight Cover Girl” REF 95.A3818.400/51.M3818

Movement: Self-winding El Primero caliber 400; 50-hour power reserve
Functions: Hours, minutes, seconds, chronograph, date, tachymeter and pulsometer scale
Case: 37mm; grade 5 titanium; water resistant to 50m
Dial: Blue satin-brushed dial; white Super-LumiNova filled indexes and hands
Strap: Grade 5 titanium Gay Frères ladder-style bracelet, and blue Cordura effect rubber, included with pin buckle
Price: CHF 9,900
Availability: Limited edition of 250 pieces
10_ih_revo_x_zenith21661_di_final_1080p_02_1_1.jpg

01_f_10_revo_x_zenith21740_di_final_1080p_02_1_1.jpg
Jag gillar verkligen den modellen, oavsett tavla. För att inte tala om storleken 37 mm som är en bra storlek på en varjedag-klocka.
 
Tillbaka
Topp