I väntan på att fixa till länken så fick jag ta det gråa canvasbandet jag hade hemma som var 19mm. Nöjd med klockan. Läcker på 38mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Satan vad snygg, sicken cool tavelfärgI väntan på att fixa till länken så fick jag ta det gråa canvasbandet jag hade hemma som var 19mm. Nöjd med klockan. Läcker på 38mm
![]()
Fan, jag satt med denna i varukorgen i somras när den kom men funderade en stund.I väntan på att fixa till länken så fick jag ta det gråa canvasbandet jag hade hemma som var 19mm. Nöjd med klockan. Läcker på 38mm
![]()
Länge sen jag var såhär avis! Snyggt!I väntan på att fixa till länken så fick jag ta det gråa canvasbandet jag hade hemma som var 19mm. Nöjd med klockan. Läcker på 38mm
![]()
Wow.. det är bland det bästa jag sett från Zenith. Vad är det för diameter på den?CP-2 Tipo A.Cairelli idag.
![]()
Denna är från 60-talet. Bars av italienska luftvapnet. Denna dock inte issued. Boetten mäter ca 42mm och 22mm mellan hornen. Saknas dock en bezel på min, men tycker den gör sig rätt bra utan ocksåWow.. det är bland det bästa jag sett från Zenith. Vad är det för diameter på den?
En re-issue (i normal storlek) hade jag inte tackat nej till![]()
Detsamma önskar min underbara månfasTrevlig helg tråden…
![]()
Hmm, Ser onekligen lite krökt ut+1 sek sedan onsdagkväll. Med beröm godkänt
Fortfarande kär. Dock en fråga. Ser att minutvisaren är krökt. Är det korrekt? Vissa klockor har ju så för att få plats.
![]()
Den måste vara böjd för att gå under sekundvisaren. Har ställt frågan till Zenith, får se på svar.Hmm, Ser onekligen lite krökt ut
Det ska vara så. Sekundvisaren är böjd för att följa glasets kurvatur (annars finns risken att den tar i glasets ytterkant) och för att närmre följa tavlans markörer. Minutvisaren i sin tur är böjd för att följa sekundvisaren.Den måste vara nöjd för att gå under sekundvisaren. Har ställt frågan till Zenith, får se på svar.
Tack! Skickade ändå en fråga till Zenith för att kolla hur mycket den skall vara böjd. Troligtvis korrekt och ditt svar ger mig ännu mer positivismDet ska vara så. Sekundvisaren är böjd för att följa glasets kurvatur (annars finns risken att den tar i glasets ytterkant) och för att närmre följa tavlans markörer. Minutvisaren i sin tur är böjd för att följa sekundvisaren.
inte om du vill ha officiella servicen. Ett samtal till Franks skadar inteNågon som har koll - finns det urmakare i Stockholm som servar Zenith eller är det skicka till Schweiz som gäller?
+1 sek sedan onsdagkväll. Med beröm godkänt
Fortfarande kär. Dock en fråga. Ser att minutvisaren är krökt. Är det korrekt? Vissa klockor har ju så för att få plats.
![]()
Släpptes den utan länk?Dagens bild:
![]()
Nej, med länk, har dock inte rätt verktyg för att ställa in länken, fel storlek på skruvarna. Skall få det fixat. Undertiden så satte jag på de band jag hade hemma i 19mm.Släpptes den utan länk?
Spännande!Nej, med länk, har dock inte rätt verktyg för att ställa in länken, fel storlek på skruvarna. Skall få det fixat. Undertiden så satte jag på de band jag hade hemma i 19mm.
I väntan på att fixa till länken så fick jag ta det gråa canvasbandet jag hade hemma som var 19mm. Nöjd med klockan. Läcker på 38mm
![]()
Sjukt bra! Stort grattis! Ett av få nysläpp som väckte intresse.Dagens bild:
![]()
Så jävla braGlömde lägga upp en bild på länk:
![]()
Tack, håller medSå jävla bra![]()
Ruskigt fin!Glömde lägga upp en bild på länk:
![]()