• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
I väntan på att fixa till länken så fick jag ta det gråa canvasbandet jag hade hemma som var 19mm. Nöjd med klockan. Läcker på 38mm

D7F7BD7C-BF9E-46BB-8C69-716203766429.jpeg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Det ska vara så. Sekundvisaren är böjd för att följa glasets kurvatur (annars finns risken att den tar i glasets ytterkant) och för att närmre följa tavlans markörer. Minutvisaren i sin tur är böjd för att följa sekundvisaren.
Tack! Skickade ändå en fråga till Zenith för att kolla hur mycket den skall vara böjd. Troligtvis korrekt och ditt svar ger mig ännu mer positivism
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
+1 sek sedan onsdagkväll. Med beröm godkänt :)

Fortfarande kär. Dock en fråga. Ser att minutvisaren är krökt. Är det korrekt? Vissa klockor har ju så för att få plats.

29D7768F-8792-4D37-A23C-B216FF8AB5CB.jpeg

Svarar mig själv efter att ha fått svar från Zenith. De fick ett gäng bilder av mig, allt ok!

Thank you for your email.

I just had to double check this with my colleagues before getting back to your query. The curved(bending) on the dial you are referring to is normal. However, the shape of the glass elaborates and gives the impression that the curve(bending) is unequal on the opposite sides of the dial.
I remain at your disposal for any further detail.
 

anikireborn

Breitling
Även om Nymans har slutat med Zenith så undrar jag om någon försökt byta in en Zenith mot något där sen de slutade som AD? Ser att de har en chronomaster sport och någon osäljbar Zenith Elite inne på certified pre-owned men de har definitivt legat och skräpat där sedan de var AD.
 
Topp