Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
stör mig lite på texten "extra special"Är det bara jag som tycker att deras bronsklocka är sjukt fin? https://monochrome-watches.com/hands-on-with-the-zenith-pilot-type-20-extra-special-bronze-45mm-specs-price/![]()
stör mig lite på texten "extra special"
ja den var mycket bättreAlltid gillat Zeniths piloter. Kör dock själv utan Brons och "Extra special".![]()
Gör sig betydligt bättre i stål än brons. Ser smidig ut också för att vara vad, minst 45mm va?Alltid gillat Zeniths piloter. Kör dock själv utan Brons och "Extra special".![]()
Bilden ljuger. Den är bara 40mm.Gör sig betydligt bättre i stål än brons. Ser smidig ut också för att vara vad, minst 45mm va?
Afan, det trodde jag inte. Snygg är den iallafall.Bilden ljuger. Den är bara 40mm.
Jävligt bra!Bumpar med denna!![]()
Går ju aldrig att få tag i? Jag ser i princip aldrig en begagnad El Primero.Vad beror det på att Zenith inte är mer "populärt" än vad det är?
Känns ju som en välrenommerad tillverkare med väldigt fina urverk. Andrahandspriserna känns låga mot listpriserna vilket tyder på låg efterfrågan. Men en begagnad el primero måste ju vara ett rätt bra köp och mycket klocka för pengarna. Eller är jag ute och cyklar?
Nä, kryllar kanske inte av dem, inte El Primero iaf. Men det känns som begagnade Zenith ligger rätt lågt mot vanligare märken som Rolex och Omega begagnat sett till skick och vad de listar.Går ju aldrig att få tag i? Jag ser i princip aldrig en begagnad El Primero.
Äger du någon just nu?Jag tycker mig se att Zenith står högre i kurs i andra länder.. personligen är jag ett stort fan av Zenith. Kanske inte de senaste åren iofs med alla skeletontavlor![]()
Det är ju säkert orsaken. Jag har inte koll på närhistorien. Men tappar man som tillverkare av "livstilsprodukter" sin identitet kan det gå snabbt utför.Zenith är ju på väg ut ur ett par tveksamma decennier. Den nuvarande kollektionen tycker jag är superfin och spännande men det som gjordes under 90- och 00-talen, not so much. Sådant påverkar rätt kraftigt, speciellt i en tid där man antingen ska vara RM-nyskapande eller Rolex-konservativ i sitt designspråk.
Ja jag har två vintageur. Den ena finns lite längre upp på sidanÄger du någon just nu?
Det är ju säkert orsaken. Jag har inte koll på närhistorien. Men tappar man som tillverkare av "livstilsprodukter" sin identitet kan det gå snabbt utför.
Men jag har fattat tycke för märket utan att egentligen veta varför, lurar på om man ska våga. Mycket pengar för en feeling, Rolex känns mer safe.
Ah, den satt jag ju och glodde på, riktigt nice.Ja jag har två vintageur. Den ena finns lite längre upp på sidanUtöver det letar jag alltid efter en Zenith de luca ver 1 i fint skick till överkomligt pris
Den är jag hopplöst förälskad i sen länge.
Ah, den satt jag ju och glodde på, riktigt nice.
Måste googla då jag är för dålig på modellnamnen men De Luca är väldigt fin.
Vad skiljer MkI och II?
Visare och index?
Gillade den här men det kanske är för sen version?
http://www.chrono24.se/zenith/chronograph--el-primero-de-luca-022313400-with-warranty--id5531848.htm