• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith-tråden

gronvit

Panerai
2-Faktor
Jag håller med. Sen över har de inte ett jättetydligt modellprogram över åren utan säljer sina klockor lite efter urverket, inte Pilot dock. Om man tittar på den de Luca, Rainbow, strathos och Tricolor Kronograf så är det ju väldigt olika modeller men alla säljs som El Primero. Jag tror man hade upplevts som tydligare om man haft några olika modeller som följer med och utvecklas genom åren. Sen behöver man ju inte vara Rolexkonservativ där det kan skilja 30 år mellan två submariners och ingen utom nördarna kan se någon skillnad. Tycker man är lite på rätt väg med nya Original 1969, remaken av Tipo CP-2 osv.
Jag håller med, gillar verkligen 1969 remaken. Känner som sagt inte till modellerna genom håren, har klämt på en del vintage som jag tycker är väldigt fina. Sedan är jag skeptisk till collab-grejerna. Men 1969 är jag riktigt sugen på.
Trodde först att jag gillade 42mm men den ser ut att vara mycket snyggare i 38mm. Skulle behöva klämma lite.
Någon som vet hur finish på detaljer står sig?
 

ilu05191

Omega
Jag håller med, gillar verkligen 1969 remaken. Känner som sagt inte till modellerna genom håren, har klämt på en del vintage som jag tycker är väldigt fina. Sedan är jag skeptisk till collab-grejerna. Men 1969 är jag riktigt sugen på.
Trodde först att jag gillade 42mm men den ser ut att vara mycket snyggare i 38mm. Skulle behöva klämma lite.
Någon som vet hur finish på detaljer står sig?
Om du tittar här så ser du bra bilder på finishen: http://www.ablogtowatch.com/zenith-el-primero-original-1969-watch-review/
Det som stoppat mig från att slå till är, precis som du skriver, rädslan för dåligt andrahandsvärde. Därför tänkte jag vänta tills det börjar dyka upp begagnade på marknaden, om de då ligger högt i pris så köper jag en ny, annars en begagnad.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor

Loshin

Panerai
Om du tittar här så ser du bra bilder på finishen: http://www.ablogtowatch.com/zenith-el-primero-original-1969-watch-review/
Det som stoppat mig från att slå till är, precis som du skriver, rädslan för dåligt andrahandsvärde. Därför tänkte jag vänta tills det börjar dyka upp begagnade på marknaden, om de då ligger högt i pris så köper jag en ny, annars en begagnad.
Jag är såld. Måste kika på en live.
Den är så jäkla fin. Varit sugen på den ända sen jag testade den i Prag förra året.
IMG_20161117_165402.jpg

IMG_20161117_165429.jpg

IMG_20161117_165438.jpg

IMG_20161117_165737.jpg
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Grymt snygg!!! Vad tycker du om länken? Jag har bara testat den på läder, men baserat på alla bilder jag har sett så känns det som en klocka som gör sig bäst på just läder.
Tack, ja bättre på läder. Köpte den lätt begagnad på länk, blev billigare än ny på läder. Och inte helt fel på sommaren i värmen att kunna ha länken. Gillar verkligen klockan:). Bra storlek oxå med 38mm-den bär nog lite större skulle jag säga.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Nu har jag lagt handpenning på en.
Väntar in en på 38mm och ska jämföra den med 42mm versionen som jag varit och testat.
Tycker 38mm versionen är snyggare rent estetiskt (på bild) men är rädd att den kommer kännas liten på handleden (18,5cm).

Men en utav dem blir det!

Vad säger ni andra?
Blir 38:an för liten? Samtidigt mer klassisk. Kommer köpa den som känns bäst såklart, men intressant vad andra har att säga om saken.
(inte helt skalenligt och lite bättre bild på 38:an, men de skiljer sig ju lite)
elprimero3842.jpg
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nu har jag lagt handpenning på en.
Väntar in en på 38mm och ska jämföra den med 42mm versionen som jag varit och testat.
Tycker 38mm versionen är snyggare rent estetiskt (på bild) men är rädd att den kommer kännas liten på handleden (18,5cm).

Men en utav dem blir det!

Vad säger ni andra?
Blir 38:an för liten? Samtidigt mer klassisk. Kommer köpa den som känns bäst såklart, men intressant vad andra har att säga om saken.
(inte helt skalenligt och lite bättre bild på 38:an, men de skiljer sig ju lite)
elprimero3842.jpg

Jag har haft 42an. Gillade den skarpt, men bandhornen är rätt långa. Skulle jag skaffa en igen hade jag kört på 38.
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Nu har jag lagt handpenning på en.
Väntar in en på 38mm och ska jämföra den med 42mm versionen som jag varit och testat.
Tycker 38mm versionen är snyggare rent estetiskt (på bild) men är rädd att den kommer kännas liten på handleden (18,5cm).

Men en utav dem blir det!

Vad säger ni andra?
Blir 38:an för liten? Samtidigt mer klassisk. Kommer köpa den som känns bäst såklart, men intressant vad andra har att säga om saken.
(inte helt skalenligt och lite bättre bild på 38:an, men de skiljer sig ju lite)
elprimero3842.jpg
För mig var det ingen tvekan att 38mm satt bäst.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Ja, har ju bara testat 42:an än så länge. Men 38:an börjar kännas mer och mer attraktiv. Fan, hade ju bestämt mig för 42:an först.
 
Topp