• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Zodiac-tråden

Tjenare,

Är det någon här i vintage zodiac träsket som har koll på om det finns rektangler kvar i omlopp, eller om dessa varianter är lika sällsynta som lejon i norrland?
59c92dc6ae773_260372b.jpg
Sett någon liknande på chrono24 förut. Men är antagligen inte de lättaste att hitta

Tror jag vet villken du menar, ligger en helguldare med "restored dial" tror den legat där ganska länge. Får väl bli att ha notiser på och se om man fångar något.
Inte den! Fanns en annan förut tror det var c24 iallafall.. Men tror de är att jaga och höra av sig till folk, slänga ut lite bete osv som gäller

Dagens!
F0CF9231-DF9E-4B1A-AC5A-86835B6A9153.jpeg

@Nissenutz 34mm över bredaste partiet, utstickande delen under kronan. 42mm lug-lug, 18mm bandbredd. Tycker den bär iallafall true to size, möjligtvis lite större pga den udda formen. Kan jämföra med lite andra klockor när jag kommer hem! Värt att nämna är att den är rätt tunn också. Inte ultratunn, men min klart tunnaste automatare.

Dagens!
F0CF9231-DF9E-4B1A-AC5A-86835B6A9153.jpeg

@Nissenutz 34mm över bredaste partiet, utstickande delen under kronan. 42mm lug-lug, 18mm bandbredd. Tycker den bär iallafall true to size, möjligtvis lite större pga den udda formen. Kan jämföra med lite andra klockor när jag kommer hem! Värt att nämna är att den är rätt tunn också. Inte ultratunn, men min klart tunnaste automatare.
Riktigt grym! Har du koll på hur stabilt verken är i dessa? det är inte 72verken som sitter i?

Tja!
Har fått ta över denna klocka av min morfar. Vet inte så mycket om den men skulle gärna vilja göra det. Sitter ni lite mer kunniga på någon info om denna skönhet?
Jag tror att den är från 70-80 talet (?) Och storleken är väl ca 33-34mm. Den går tyvärr lite fort så måste få tummen ur och lämna in den på service!

Bilagor

• 20181027_160956.jpg
    20181027_160956.jpg
    111.2 KB · Visningar: 4
Tja!
Har fått ta över denna klocka av min morfar. Vet inte så mycket om den men skulle gärna vilja göra det. Sitter ni lite mer kunniga på någon info om denna skönhet?
Jag tror att den är från 70-80 talet (?) Och storleken är väl ca 33-34mm. Den går tyvärr lite fort så måste få tummen ur och lämna in den på service!
Grymt fin! 70-tal mest troligt. Kronometer betyder att den är tillverkad till en högre standard för precision. 36.000 på tavlan betyder förmodligen att den är high beat, att sekundvisaren slår 10 gånger per sekund och därmed flyter fram jämnare.

Tänkte serva i ordning en fin klocka åt mig själv och valet blev denna Zodiac Hemetic.

0023.jpg

Budade hem denna från Tradera i höstas och då den var trött och såg trist ut fick jag den billigt. Tavla och visare var dock mycket fina så den blev det. Gjorde detta i går kväll och då jag nästan är blind och inte ser färger så bra missade jag guldfärgen... Arghhh och jag som inte passar i guld!!!

Får göra i ordning ännu en då. :woot:

Tänkte serva i ordning en fin klocka åt mig själv och valet blev denna Zodiac Hemetic.

0023.jpg

Budade hem denna från Tradera i höstas och då den var trött och såg trist ut fick jag den billigt. Tavla och visare var dock mycket fina så den blev det. Gjorde detta i går kväll och då jag nästan är blind och inte ser färger så bra missade jag guldfärgen... Arghhh och jag som inte passar i guld!!!

Den där ser avsevärt bättre ut än trött nu! Mycket fräschare än den jag har, men om den inte passar med guld till själen så ;)

0023.jpg

Riktigt snygg juuu. Solitt guld eller pläterad?

0023.jpg

Den ser ju grym ut!

Tillbaka
Topp