• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tavlan är väl svart? Men själva färgen på index osv är brunare
Typ träfärgade IMO
Testade den samt vad jag gissar är 574 (grönt band) tycker 512 är mycket bättre färgmässigt
Stämmer att tavlan är svart på 512; är jag som hela tiden tittat på 513 vs 575. Tavlan på 513 är brun till skillnad från den på 512..

..och i så fall är det ju knockoutvarning för 574 mot 512 med tanke på det bättre urverket..
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag har tappat bort alla gamla bookmarks med band-krängare :( vilka tips har ni på prisvärda återförsäljare? Gärna inom EU
 

Kim

Panerai
Vilket band ska man köra på?
OI000484-01.jpeg
 

oystercase

Cartier
Stämmer att tavlan är svart på 512; är jag som hela tiden tittat på 513 vs 575. Tavlan på 513 är brun till skillnad från den på 512..

..och i så fall är det ju knockoutvarning för 574 mot 512 med tanke på det bättre urverket..
En av anledningarna jag valde 512 är att 574ans Lume är alldeles för grön för min smak. Sedan gick det ju lätt att hitta en fin beggad till vettigt pris.

72h/3 dagars istället för bara 60h reserv är ju nice men ingen gigantisk skillnad. Nollställning av sekundvisaren på en klocka utan minutmarkeringar är ju en tramsig komplikation.

Köper man nytt hade jag baravalt efter vilken tavla som man tycker är snyggast.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
En av anledningarna jag valde 512 är att 574ans Lume är alldeles för grön för min smak. Sedan gick det ju lätt att hitta en fin beggad till vettigt pris.

72h/3 dagars istället för bara 60h reserv är ju nice men ingen gigantisk skillnad. Nollställning av sekundvisaren på en klocka utan minutmarkeringar är ju en tramsig komplikation.

Köper man nytt hade jag baravalt efter vilken tavla som man tycker är snyggast.
Alla prioriterar olika; vissa går efter tavlan, andra prioriterar urverket också. Utseende på lume är givetvis en smaksak. P1000 är enligt gängse expertis på en helt annan nivå än P999, även om det sistnämnda självklart länge servat många Panerai väl.
Vad gäller nollställning av sekundvisaren i samband med utdragning av kronan tycker jag tvärtom att det är en synnerligen trevlig och praktisk funktion, minutmarkeringar eller inte.

Förstå mig rätt, jag tycker 512 är fullständigt magisk; är bara att jag nu när 574 finns hade valt den.. 512 lär utfasas när som helst i vilket fall..
Enda grejen är att det där gröna bandet som följer med 574 inte riktigt är min grej; @Compiss får ursäkta :p

Får se hur jag gör om det skulle bli guldversion; den bruna nyansen på tavlan på 513 smäller hos mig högre än den svarta på 575..
Sen har 677 kastats in i leken; jäklar så fin den är (iaf på bild)..
 
Topp