• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alarik

Audemars
2-Faktor
Vad tror ni om denna Ulysse Nardin? Har aldrig sett något liknande förut, dock har jag inte superbra koll på märket heller. Men om den är äkta borde den vara värd mer än ledande budet på 2 600kr i alla fall?
http://www.tradera.com/item/342154/...Partners&utm_content=listing&utm_campaign=cpc

245412422_2c9c58d8-58fd-4371-b5d5-6eaf1ca5da3c.jpg

Vintage UN är troligen den värsta djungeln någonsin. Enorma mängder franken och fakes samtidigt som det är svårt att få en överblick av deras tidiga modeller.
 

Oew

Rolex

RBJSWE

Cartier
Någon som är vass på Frank Muller? Finns det en liiiten chans att denna är äkta? Ska isf försöka undersöka den närmare

sketch-1491460070526.png
 

Izze

Cartier
IMG_1826.PNG
IMG_1827.PNG


Fick se denna på en mystory på snapchat idag och bad om bilder för att den såg suspekt ut. Vad säger panelen?
 
Senast ändrad:

Gabriel90

Panerai
IMG_1826.PNG
IMG_1827.PNG


Fick se denna på en mystory på snapchat idag och bad om bilder för att den såg suspekt ut. Vad säger panelen?
säger nog fake .. det första ja la märke till var texten =300m ... det skall vara ett litet mellanrum inte sitta ihop.
Samt att färgen kring lumepluppen över kl.12 är mer gul än resten av bezeln .. kanske normalt ?
 

Sebastard

Vacheron
Då går vi på nästa gossar ;) Vad tror vi rent spontant om dessa? Har ej öppnat upp dom än, men både är mekaniska och håller tidsmätning förvånadsvärt bra trots att dom säkerligen legat i ex antal år.
IMG_7525.JPG

IMG_7526.JPG
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Alltså vilken tråd. Har läst hela från början till slut idag.... tog ett tag. Snacka om att man lär sig en hel del.
Fortsätt att posta.
Ursäkta OT men var bara tvungen att ge credd till alla som hjälper folk. Sen att man lär sig en en massa är bara bonus.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
IMG_0009.PNG
IMG_0010.PNG
Ursäkta spammandet, men efter all inspiration så gav jag mig ut på blocketjakt...
Köpte själv en DJ2 i mars och ville ha en jubileelänk, men det fanns inte. Var inne i veckan och kikade på några YM och såg då att det fanns. Ställde då frågan och det hade tydligen släppts till Basel 2017.
Så vad säger panelen?
 

JoakimN

Omega
Vad jag vet fanns Dj 41 med jubilee i two tone 2016 med, inte stål dock :) Stål med glasring i vitguld som är nyheten samt vanlig glasring i stål, då inte den räfflade.
Kan ha fel dock!
 
Topp