• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
God morgon!
9580485E-6929-482F-90A5-05D3B8B75FE8.jpeg

Efter en timmes morgonpromenad;
62A81A7C-EF66-4EBC-BD76-A54C7E1FC7F4.jpeg
Länge sen jag lyckats få fram en sån najs bubbla :).
 

Nioq

Omega
2-Faktor
Hade en diskussion med Eriksons om att byta ut baksidan mot en solid men vi landade i att det nog är lönlöst.

Har exakt samma tanke om den polerade boetten men tänkte känna på den först och om vi inte lirar kanske man kan lämna in den efteråt tänker jag.
Ställde faktiskt frågan om möjligheten att byta ut boetten i efterhand och fick samma svar: "nein nein nein!!"

Tänker också att det kanske inte är helt omöjligt om man på sikt går via Erikson. Eller så får man bara finna sig i att detta är inte förhandlingsbart. Nåja, ser sjukt fram emot att bli ägare av denna ändå - den är grym!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ställde faktiskt frågan om möjligheten att byta ut boetten i efterhand och fick samma svar: "nein nein nein!!"

Tänker också att det kanske inte är helt omöjligt om man på sikt går via Erikson. Eller så får man bara finna sig i att detta är inte förhandlingsbart. Nåja, ser sjukt fram emot att bli ägare av denna ändå - den är grym!

När du väl har fått klockan så kan du ju göra vad du vill med boetten, det är bara att modda på och det är fullt möjligt att borsta både boett och länk. Men tveksam om det kommer att gå att byta boett även i framtiden via Sinn/Erikson. Baksidan möjligtvis men där skulle jag tro att gränsen går. Men bara mina gissningar så klart.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det här borde komma hem till mig i veckan- ja det vill säga om Royal Mail och Post Mord samarbetar bra..
Han kurvade till ändarna lite så tråden som sitter där är under produktion.
Struts.
600:- "no too shabby"

1632297397143.png
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Vad säger @perhog och @Yoko som har fått Klassik levererad och sett klockan annat än på bild. Tankar om hur de olika färgerna matchar?

IMG_20210922_102322.jpg
Det är inget lätt val. Det gröna är mer i stilen som SINN valde till klockan. Det grå kanske dämpar kanske lite för mycket så den är jag tveksam till. Det bruna ger i mitt tycke ett mer sobert intryck.
Alla är snygga, vad tycker du själv? Det är trotts allt du som ska trivas med klockan :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är inget lätt val. Det gröna är mer i stilen som SINN valde till klockan. Det grå kanske dämpar kanske lite för mycket så den är jag tveksam till. Det bruna ger i mitt tycke ett mer sobert intryck.
Alla är snygga, vad tycker du själv? Det är trotts allt du som ska trivas med klockan :)

Hade det inte kommit ett grönt band till klockan hade jag nog valt det. Tänker att det mörkgrå skulle kunna bli en fin kontrast till den svarta tavlan. Men det var det brunröda som jag fastnade för först så man kanske borde följa första instinkten. Mycket pengar för ett band dock, så lika bra att stilla sig till dess att klockan kommer. Möjlugt att det blir självklart när man väl ser den live.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Letar du även på utländska säljplattformar? Det spretar nog mest med anledning av skick och där är det bara personligt tycke och smak som avgör vilka dings och repor som man kan leva med och inte. Personligen skulle jag ha mer överseende med levnadsärr på en A jämfört mot en I.

Du får helt enkelt göra en avvägning mellan 12.800sek som du får en ny för på länk hos Erikson gentemot en begagnad med potentiellt servicebehov som kostar ungefär samma som värdetappet när du kliver ut från butiken.
Kollade på watchpatrol och watchrecon. Finns det några andra ställen där man kan kolla?
Tror jag avvaktar med 556 då tjusningen med Sinn är teknologin (som jag inte alls har behov utav när jag sitter vid skrivbordet :hilarious:)
 
Måste tyvärr göra en mindre rolig inlägg.
I mitten augusti skickade jag min 156 "Military" till Sinn för revision och service. Jag spårade paketet och sist hamnade det på ett international logistikcenter i Tyskland och där tog resan slut! Klockan är borta! Det går inte att spåra den längre och tyska posten har skickat ett mejl att man har letat men inte hittat den!
Jag har dessutom mejlväxlat med Sinn och även de säger att man kan tyvärr inte göra något. Har haft 156:an i 28 år....köpte den 1993 begagnat för 675,- DM.
Ni vill säkert inte veta hur jag känner...
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Måste tyvärr göra en mindre rolig inlägg.
I mitten augusti skickade jag min 156 "Military" till Sinn för revision och service. Jag spårade paketet och sist hamnade det på ett international logistikcenter i Tyskland och där tog resan slut! Klockan är borta! Det går inte att spåra den längre och tyska posten har skickat ett mejl att man har letat men inte hittat den!
Jag har dessutom mejlväxlat med Sinn och även de säger att man kan tyvärr inte göra något. Har haft 156:an i 28 år....köpte den 1993 begagnat för 675,- DM.
Ni vill säkert inte veta hur jag känner...
Fy sjutton så tråkigt. Hoppas du hade försäkrad frakt, men det hjälper ju inte om man blir av med en 28 årig vän. :(
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Måste tyvärr göra en mindre rolig inlägg.
I mitten augusti skickade jag min 156 "Military" till Sinn för revision och service. Jag spårade paketet och sist hamnade det på ett international logistikcenter i Tyskland och där tog resan slut! Klockan är borta! Det går inte att spåra den längre och tyska posten har skickat ett mejl att man har letat men inte hittat den!
Jag har dessutom mejlväxlat med Sinn och även de säger att man kan tyvärr inte göra något. Har haft 156:an i 28 år....köpte den 1993 begagnat för 675,- DM.
Ni vill säkert inte veta hur jag känner...

Fy fan rent ut sagt, beklagar verkligen ☹️ Bara att hoppas på ett mirakel att den dyker upp så småningom.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Lagom när alla börjar få sina 103 Klassik så börjar man ju undra vad som släpps i början av oktober på ”The Show” i Hamburg,
3rd till 5th of October 2021
THE SHOW 2021 in Hamburg
For the first time Sinn Spezialuhren is taking part at THE SHOW and is going to use this event to present two new timepieces. In addition, we will be delighted to be able to present selected watches from our range
Jag gissar på en damklocka och nått mer :cool:
 

Ninna

Omega
Lagom när alla börjar få sina 103 Klassik så börjar man ju undra vad som släpps i början av oktober på ”The Show” i Hamburg,

Jag gissar på en damklocka och nått mer :cool:
Önskar verkligen att de i så fall skulle göra damur som är större en en tumnagel. 243 är ju lite tankig och rolig, men man (jag) kommer inte kunna se vad klockan är..

fast generellt, kan man inte bara skippa dam och herrkollektioner och gå ner lite i diameter istället?
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Vad säger @perhog och @Yoko som har fått Klassik levererad och sett klockan annat än på bild. Tankar om hur de olika färgerna matchar?

IMG_20210922_102322.jpg

Är det bordeaux square scale i mitten? Personligen känns det gröna spontant lite väl "grönt", men jag är nog feg vad gäller, för mig, utstickande färger. Särskilt när det gäller läder och i synnerhet alligator. Jag hade nog valt brown stone, brown sugar eller bordeaux men är nog, som sagt, lite tråkigt konservativ:)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Önskar verkligen att de i så fall skulle göra damur som är större en en tumnagel. 243 är ju lite tankig och rolig, men man (jag) kommer inte kunna se vad klockan är..

fast generellt, kan man inte bara skippa dam och herrkollektioner och gå ner lite i diameter istället?
OT för tråden men ändå inte, frun har efter många år börjat ha ”osmart” klocka igen… men inte dagligen, kan klockintresset vara på väg upp kanske? Fru-klocka nedan :)
1BB9200C-EC25-4712-A0FB-7C356EEEABB2.jpeg
 
Topp