• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

pedral

Omega
2-Faktor
jag vet inte om detta får postas här, men jag har nu startat en tråd kring mina designs på klockan jag ska lansera.
återkom gärna med feedback på designen och vilka förbättrngar ni skulle vilja se.
Om det bryter mot reglerna ber jag om ursäkt och ber admin radera mitt inlägg på förhand :)

https://klocksnack.se/threads/pedral-ett-nytt-svenskt-klockmärke.60461/

Klocka 2.jpg Klocka.jpg
 
Har varit inne och kikat på KS ganska länge nu så det känns på tiden att man börjar bekanta sig lite i forumet.
Jag heter Tobias, är just nu student(....) och har varit intresserad av klockor på riktigt i ca 3 år. Startade med en
Breitling B2 Professional men kom ganska tidigt på att Rolex är märket för mig. Just nu har jag Rolex 16613 (bilden)
men är rätt så sugen på att testa på antingen en Hulk eller Batman.
Tack för mig och på återseende i andra delar av forumet!
IMG_20151201_141710.jpg
 

Rådex

Breitling
Hej!

Tack för medlemskapet här på klocksnack!
Jag heter David och har haft ett intresse för klockor nu ett tag men har inte kommit för att köpa någon av dröm klockorna ännu..
Idag bär jag ett quartz ur men förhoppningsvis kommer jag att byta upp mig till en automat ganska snart.
Jag kollat en del och som många andra så är det Rolex klockorna som jag har fått upp ögonen för. 16613LN är den som framförallt lockar just nu.

Det skall bli spännande och lärorikt att följa trådarna här på sidan och förhoppningsvis lära mig något nytt.
 

joheng

Omega
Hallå där!
Johan heter jag, jag har redan smygstartat med några inlägg här och där på forumet men det här blir min lite mer formella presentation antar jag. Fattig student med dyrt intresse för klockor. Har en Tissot Visodate, en Swatch Sistem 51, samt två Seiko SKX (007 och 009, dock så kommer 009:an antagligen säljas här inom en snar framtid). Ser fram emot många diskussioner här!
 
Hallå där!
Johan heter jag, jag har redan smygstartat med några inlägg här och där på forumet men det här blir min lite mer formella presentation antar jag. Fattig student med dyrt intresse för klockor. Har en Tissot Visodate, en Swatch Sistem 51, samt två Seiko SKX (007 och 009, dock så kommer 009:an antagligen säljas här inom en snar framtid). Ser fram emot många diskussioner här!
Varmt välkommen! Även jag är en fattig student med en Visodate så då är vi åtminstone två! :)
 

JonW

Breitling
Hallå!
Jon heter jag, kommer från Piteå och fyller snart 40...
Stort flyg- och klockintresse, jobbar som flygtekniker.
Äger en Planet Ocean, suktar efter en Breitling Bandit alt en 114060.
Kul att vara här!

IMG_1366.jpg
[/URL][/IMG]
IMG_1366.jpg
[/URL][/IMG]
 
Senast ändrad:

Johan_78

Breitling
Godkväll, ännu en nykomling här!

Jag heter Johan och är en glad Göteborgare på 38år.
Hittade hit i jakt på kunskap när min 20år gamla Certina Quartz började krångla.
Jag har läst ganska mycket på forumet den senaste tiden och tyckte det var dags att regga sig.
Har ännu inte hittat rätt ersättare till Certinan, men hunnit köpa en vintage Omega Quartz och en vintage Omega automatur som komplement medans jag letat :)

På återseende!
 

Leffa

Breitling
Hej Leif heter jag vet inte om jag presenterat mej tidigare men gör det ändå igen om det är så.Bor utanför Östersund gillar klockor men som fattig arbetare så får jag nöja mej med Tissot och enbart titta på Rolex och liknande.Har gammalt och nytt köper om jag tycker dom e fina,min senaste blev en Tissot Bascule .Med vänlig hälsning Leif
DSC_0205.JPG
 

walen

Breitling
Hej!
Boendes i Småland och för ett år sedan köpte jag min första "riktiga" klocka. En Longines Conquest automatic på grund av den enkla och stilrena designen som tilltalar mig! Efter det här så har intresset bara ökat och nu är jag på jakt efter en mer dressad klocka varför jag hoppas på många bra tips här på klocksnack! :)


klocka.JPG
 

Birdman

Breitling
2-Faktor
Hej allesammans!

Tänkte att det äntligen var dags att introducera mig här på forumet efter att ha smugit omkring här i lite över ett år nu.

Lite kort om mig. Jag heter Philip och fyllde ganska nyligen 17. Kommer från en liten stad i Västerbotten som heter Skellefteå. Många av er har säkert aldrig hört talas om det :p
Har till skillnad från många av er nog ingen jätteintressant berättelse om hur klockintresset kom till eller några spännande dyra inköp. Men hursomhelst här kommer det... Det hela började med att en kompis till mig fick en Certina Ds Action i examenspresent. Jag kände direkt efter detta att jag också var i stort behov av en "fin" klocka. Så blev ju dum som man är en Gant av någon modell :banghead:
Men sedan dess har det hänt mycket! Ungefär 3 månader efter det dumma köpet så introducerade samma vän mig för klocksnack. Och jisses vilket uppvaknande!
Tog efter det bara någon vecka så var jag fast... Sen velades det fram och tillbaka vad som skulle bli första inköpet. Men var redan från början ganska inriktad på att en Seiko nog skulle vara det mest prisvärda jag skulle kunna hitta inom budget. Och tog rätt lång tid innan något blev av men i början av 2016 slog jag till på en Seiko 5a SNZH55. Var väl ingenting jag direkt suktat efter men knep en till bra pris så var lika bra att slå till tänkte jag. Men strax därefter så var suget efter nytt tillbaka och blev ännu ett impulsköp och denna gång en SKX007. Sedan dess har 2 seikos till ramlat in, en SARB035 som just nu är en stor favorit och en Sumo som en trevlig kontrast till sarben.
Dock så börjar suget att återkomma och ögonen dras just nu mot Aquisen med blå tavla och svart bezel. Men blir nog någon månad bort då föräldrarna inte uppskattar mitt klockberoende lika mycket som jag gör :D

Blev ett rätt långt inlägg det här men tackar er som tagit er tiden till att läsa :)

Och tack klocksnack för ett helt fantastiskt forum med otroligt mycket kunskap och omtänksamhet!

(Slänger in några skitiga snapchat-bilder på älsklingen också)
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    101.9 KB · Visningar: 99
  • image.jpeg
    image.jpeg
    165.7 KB · Visningar: 81
  • image.jpeg
    image.jpeg
    149.5 KB · Visningar: 86

krillep

Breitling
Tjena,
Krille här. 34 år och lite av en allätare när det kommer till horologi.
Intresset för klockor har nog egentligen funnits sedan jag skaffade en Omega SMP 300m för 16 år sedan. Men det dröjde många år efter det innan nästa steg togs och klocklådan började fyllas på. I dagsläget finns där förutom Seamastern bl.a. ett par Seikos och en Speedmaster pro.
Ha det gött!
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Hej!
Jag heter Ola och jag älskar Seikodykare.
Från att ha köpt någon klocka vart annat år (väldigt blandat: Certina, Maratac, Frederique Constant, Sjöö Sandström) och sedan använt den dagligen till nästa köp har jag under det senaste halvåret blivit mer fokuserad. Det började med att jag köpte en Seiko MM300, sedan gick det snabbt utför. Nu har jag en handfull, förutom MM300 en Seiko Tuna, en SRP775 och en Seiko Padi. Byter armband och klocka dagligen och har mig. Samt tillbringar mycket tid med att läsa vad som skrivs här. Dock utan att skriva själv. Fram tills nu :)
Arbetar som fotograf, främst reportage och porträtt, men det här klockintresset har ju även givit en del klockbilder. De flesta hamnar på min klockinstagram: https://www.instagram.com/seikodiverr/
Om du är intresserad av en bredare presentation kan du kolla på min fotografinstagram:
https://www.instagram.com/olajacobsen/
 

Daxzorce

Breitling
Hej!
David heter jag, 24 år och klockintresserad sedan ett par år tillbaka, pysslar även med jakt och motorsport. Äger idag ett par quartz men planerat att köpa mig ett automatiskt ur ganska snart. Ser fram emot sena kvällar här i trådarna på klocksnack!
Väl mött!
 

Mange40

Breitling
2-Faktor
Hej en till färsking här.... Har alltid gillat klockor, och har nu till slut skaffat mig en "riktig" klocka.
Bor lantligt till dryga milen utanför Piteå i Norrbotten. Fru och barn (2 och 5 år)... Barnen alltså, jag själv är 25, i skallen i alla fall. ;)

image.jpeg


Suktar givetvis efter en Omega, men då tror jag nog det är bytt låset då jag kommer hem....
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tjenare! Tittar in igen efter nästan två års uppehåll. Har haft andra prioriteringar men nu börjar det suga i klocktarmen igen.
Är sugen på lite nya dinkor så jag lär nog titta in ofta framöver.
Tack så länge.
Mvh Nilas
 

Acefrehley

Breitling
Hej.

Jag heter Johan. Helt ny på forumet.
Har genom kollegor fått upp intresset för klockor mer och mer. Kommer på mig själv ofta att jag läser samt tittar på forum samt annonser etc på klockor. Skaffade för ett antal år sedan en Sub men bytte nyligen till Sea dweller. Detta forum verkar toppen och ser fram emot tips och idéer samt vara med i forumet. Starkt köpsug efter en till klocka snart och hoppas få inspiration och mycket kunskap här.
 

Kamp

Omega
Hallå,
Hängt här i ett år eller två. 25-åring som studerar för tillfället med examen till sommaren.
Äger för tillfället en Certina DS action diver och Casio Rangeman. Siktet inställt på en "riktig" klocka till sommaren som examenspresent till mig själv;)
Allt gott,
Markus
 

Jroberts

Breitling
Hej allesammans!
Jarl Robertsson heter jag och jag har alltid gillat klockor utan att på något sätt kunna något om ämnet. Jag har snarare köpt en del som jag har tyckt haft en snygg urtavla utan att bry mig mycket mer. Hur som helst har jag en son som också tycker att klockor är trevliga saker. Han har en lite djupare kunskap i ämnet än jag. Han lät mig förstå att automatiska klockor är mer intressanta än vad jag insett. Och på den vägen är det. Det var ju inte så svårt att trigga igång intresset. Jag har ett par Seiko dykarur bl.a. en PADI pepsi. Jag har också en blå Squale 1521. Plus en enklare Seiko dressare samt en Seiko Alpinist. Att köpa på sig några Seikos kändes som ett bra sätt att starta en liten samling. Nästa inköp får kanske vänta lite men jag är lite sugen på en Tudor Black Bay eller kanske ännu mer en Omega Speedmaster. Det känns bra att hitta ett forum där man kan få råd och träffa likasinnade.
 

Eqn

Panerai
Hej!
Jag är en 18 årig förvirrad vikarie från norrlands skogar vid namn Eric. Är väl inte riktigt ny på forumet utan har sedan i juli lurat i skuggorna, men först nu börjat bli mer aktiv. Idag har jag endast 1 klocka som är värd att nämna, en seiko skx009 som jag är väldigt förtjust i. Men planerna just nu är att införskaffa sig speedmaster/oris, drömmen i nuläget är en "hulk" men får nog ta det efter studierna då en outbildad 18 åring konstigt nog inte tjänar så bra.

Mvh
 

Brorsson

Breitling
Hej! Jag är en 19-årig skåning utanför Malmö. Intresset för klockor har växt de senaste månaderna och detta är faktiskt mitt första inlägg. Jag har dock strosat omkring mycket på "Sälj-tråden" samt andra intressanta trådar. Har undvikit att köpa klockor som DW, Hugo Boss etc för att det känns orent och löjligt, om jag ska vara krass. Min första "riktiga" klocka blir således nog en Cartier, Omega AT eller Datejust. Så dra iväg ett PM om ni sitter på en klocka som passar in i beskrivningen.
 
Hallå där!

Claes heter jag, snart fyllda 21 och tänkte lägga upp ett riktigt lökigt inlägg om mig själv som ni mer än gärna får ta tid att läsa!
Lärarstudent, innebandylirare och dömer fotboll på förbundsnivå är de tre fritidsintressen jag har utöver min förälskelse i skräddat och urverk. Jag började samla klockor när jag var 15-16 och de flesta var uropenn-kvalitet på den tiden. Men de senaste åren har intresset för hantverket bakom urtavlan växt och blivit en lika viktig parameter vid inköp som utseendet.

Min samling urverk:
Förutom ett par klockor som endast finns för ett personligt värde (första egenköpta klockan etc) så går jag runt på 4-5 klockor. Ska innerligt försöka få upp en bild på gänget senare.
1. Regal som inte är värd att nämna mer än att jag gillade utseendet när jag var 16-17.
2. En Hugo Boss som blivit lite av en kostymklocka. Japanskt urverk.
3. En Gant Park Hill N*1120 - som jag erhöll av min sambo i 20-årspresent. Japanskt urverk.
4. Champion Freerider, studentpresent av min släkt, som jag dock snyggat till med ett natoband istället för länk eller gummi.

Mitt senaste är väl det köp som suttit fart på samlandet och som dessutom är min första automatiska vintage:
En Helvetia (Schweiziskt märke från sent 1800-tal) som har en vacker pärlemovit urtavla och tickar på fantastiskt fast klockan tillverkades 1955. Lite mindre Boett (32-33mm) som gör den till ett vacker nätt urverk i tidlös design. Trots åldern så håller den tiden korrekt enligt en "6-timmar i rörelse"-kontroll som kontrollerades via telefon och annan ny, digital klocka.

Det var väl det mesta om mig och mina laster, förhoppningsvis ser ni mig i trådar som rör schyssta dykarur, klassisk-designade ur samt vintageurverk.

Ciao!
Claes
 

Gmtmaster

Cartier
image.jpeg
Hej!
Danne heter jag, färsking både här på forumet och på klockor.
Jobbar som egenföretagande rörmokare och har amerikanska bilar och dragracing som största intresse men så har jag lärt känna en kille som lätt mig in i dessa banor också vilket är intressant.
Köpte en Rolex gmt master 1675/3 med orginalbox och papper inklusive orginalkvitto från 1982. Så detta blev min första fina klocka och jag är väldigt sugen på att skaffa en speedmaster så småning om.

Tack för insläppet :)
 

OscarTäby

Breitling
Hej allihopa!
Jag heter Oscar och är ny på KS. Har haft ett klockintresse sedan ca 10 år tillbaka. Resan började med en Breitling Emergency som jag av någon anledning fastnade för. Den var mig trogen i ca 2 år och byttes sedan mot en yachmaster som jag fullkomligt älskade!
Den såldes dock efter 3 år då jag kände att det var dags för något nytt
Är idag åter igen i tankarna/planerna på att skaffa klocka och blev tipsad om KS av min svåger.
Tittar idag främst på IWC Ingeniuer 3239 alt en Rolex Milgauss. Alla länkar, tips och förslag tas emot med glädje!
//Oscar :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Efter ett besök i Dubai startades ett stort intresse för klockor. Smått Ebay-beroende och de har lett till en del beggat på aktioner.
Har endast quartz för tillfället men suktar efter en fin Seiko med 4R36 urverk (svag för andra orangea monstret).
Känner att köp och sälj kommer ge möjlighet till nya fina ur även med småbarn i hemmet senare och forumet kommer ge svar på många frågor man har i skallen :) typ som min vintage seikodykare som tyvärr badades med innan trycktest vilket inte var en god idé.
En bild på nuvarande kollektion.
20160909_190803.jpg
 
Senast ändrad:

Cliff

Panerai
2-Faktor
Efter ett besök i Dubai startades ett stort intresse för klockor. Smått Ebay-beroende och de har lett till en del beggat på aktioner.
Har endast quartz för tillfället men suktar efter en fin Seiko med 4R36 urverk (svag för andra orangea monstret).
27 bast och blir farsa lagom till min 28 årsdag.
Känner att köp och sälj kommer ge möjlighet till nya fina ur även med småbarn i hemmet senare och forumet kommer ge svar på många frågor man har i skallen :) typ som min vintage seikodykare som tyvärr badades med innan trycktest vilket inte var en god idé.
En bild på nuvarande kollektion.
20160909_190803.jpg
Välkommen :)
 
Topp