De behövde väl få upp statistikenNää, var massor som fick sina väskor och handbagage genomsökta. Var tre på kö efter mig bara i den stationen jag gick igenomMinst lika många i de andra med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De behövde väl få upp statistikenNää, var massor som fick sina väskor och handbagage genomsökta. Var tre på kö efter mig bara i den stationen jag gick igenomMinst lika många i de andra med.
Men vem skall stjäla klockan? På en flygplats där all säkerhetspersonal i världen är samlad?
Jag flög precis nyligen från en av världens största flygplatser och frågade om jag skulle ta av klockan? Behövdes dock inte.
Andra resenärer? Händer dagligen att saker stjäls i säkerhetskontroller. Folk är stressade och måste lämna ifrån sig sina grejer öppet i lådor. Trots kameror och personal är det ypperligt läge för tjuvar juMen vem skall stjäla klockan? På en flygplats där all säkerhetspersonal i världen är samlad?
Jag flög precis nyligen från en av världens största flygplatser och frågade om jag skulle ta av klockan? Behövdes dock inte.
Andra resenärer? Händer dagligen att saker stjäls i säkerhetskontroller. Folk är stressade och måste lämna ifrån sig sina grejer öppet i lådor. Trots kameror och personal är det ypperligt läge för tjuvar ju
Fick lära mig att man kan ställa in styrkan, Kina brukar till exempel köra på max, piper för det lilla minstaFlög till och från London under veckoslutet och klockan åkte aldrig av. Den orsakade inte ens pipande varken på Arlanda eller Gatwick. Konstigt nog? Eller är bågarna så smarta nu mer så de filtrerar bort obvious föremål?
Ibland känner man sig riktigt dum! Folk glor som man vore bakom flötet när man fotar i säkerhetskontrollen även om detta är strängt förbjudet.![]()
För sporten!Haha, varför gör du det då?![]()
![]()
Jag tror dom bara vill tafsa på din klockaRest runt en del och har alltid fått plocka av mig klockan i kontroll sen de där hände med dom två tornen. Sen är jag halv asiat med mörkt hår så vid flera tillfällen har jag fått stiga åt sidan och fått en ordentlig "check" av med skor och hela den biten, till skillnad från min blonda fru som alltid fått glida förbi och stå och vänta på mig.
Slump? Stickprov? Vad vet jag![]()
Precis det jag sa till frugan när hon skrattade åt mig som alltid fastnarJag tror dom bara vill tafsa på din klocka![]()
På sant KS-manér, skulle du vägrat, krävt att få tala med bossen och berättat att det behöver du inte alls!Jag blev ombedd att ta av mig mig klocka när jag flög från Malta förra veckan.
Jag har (o)vana att glida genom säkerhetskontrollen när planet redan börjat boarda, så brukar försöka ta mig igenom så snabbt som möjligt. Skulle jag i framtiden anlända så jag har tid över ska jag ha det i åtanke.På sant KS-manér, skulle du vägrat, krävt att få tala med bossen och berättat att det behöver du inte alls!