• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Överskattade klockor?

Emlan

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Kul tråd om man inte är lättstött och likställer påhopp på klockor som påhopp på sin person 😉

Speedmaster och vintage subbar 🤢 Den ena ett svart dasslock på handleden som skapar en irriterande vi-känsla på tisdagar. Den andra en beater som blivit ömtålig och så credig att få vågar säga emot att gammalt och slitet inte är något att eftersträva.
45691A4A-1DB0-43DD-9AD0-077F3FC67C48.jpeg

😢
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Kul tråd om man inte är lättstött och likställer påhopp på klockor som påhopp på sin person 😉

Speedmaster och vintage subbar 🤢 Den ena ett svart dasslock på handleden som skapar en irriterande vi-känsla på tisdagar. Den andra en beater som blivit ömtålig och så credig att få vågar säga emot att gammalt och slitet inte är något att eftersträva.

Är speedyn så stor?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har alltid haft svårt för AP royal oak samt PP Nautilus. Som flera andra här har nämnt. Vilket är sjukt då de är bland de mest hypade klockorna som finns bara kolla IG. Dyra som fan med. Både PP och AP gör så klart fantastiska klockor men just dessa modeller faller mig ej i smaken.

När det gäller Rolex så tycker jag att Sky dweller serien är hemsk. Trots att den har dyrare listpris än de flesta andra serier. Ej värt enligt mig.

Richard Mille tänker jag inte ens gå on på...


De är rätt snygga!
Däremot har ju AP problem med att locka folk till att köpa andra modeller än RO/O.
Risken är ju att de blir, om de inte är det redan, ett företag som är känd för en enda modellserie.
Typ som Gunther som blev känd med sin Ding dong song eller Gangnam style med Psy. Allt annat de gjorde är och förblev ointressant. Det är ju synd.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Glömde en. Alla Grand Seiko dimman-från-någon-bergstopp-vid-fabrikens-östra-sida-limited edition-365-dagar-per-år-klockor.

Håller med. Alldeles för många 365 limited editions och spektakulära tavlor som knappt får en att lyfta på ögonbrynen längre. Hade de lagt 10% av RD på länk och spänne hade GS lyfts mycket högre än vad de är idag.
 

Le Samourai

Omega
2-Faktor
Med risk för att skapa dålig stämning, haha! Rolex OP 41 mm har bedrövliga proportioner. Urtavlan är för stor sett till dess enkla urtavla. Dessutom är dubbla index ingen höjdare. För att inte tala om det fula låset på undersidan med en snålt ingraverad logga. En annan klocka med urdåliga proportioner är DJ 41 mm. Dålig smak att inte köra på 36 mm, som är betydligt snyggare! 🤣
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Med risk för att skapa dålig stämning, haha! Rolex OP 41 mm har bedrövliga proportioner. Urtavlan är för stor sett till dess enkla urtavla. Dessutom är dubbla index ingen höjdare. För att inte tala om det fula låset på undersidan med en snålt ingraverad logga. En annan klocka med urdåliga proportioner är DJ 41 mm. Dålig smak att inte köra på 36 mm, som är betydligt snyggare! 🤣


Du menar nog Datejust II med oproportioneligt stora index. Men den är ju inte överskattad utan enbart ful.
Finns en tråd med Den Fulaste Klockan.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nästan alla klockor över 40mm som inte är dykare/kronografer. T.ex. Datejust 41, Oyster Perpetual 41, Aqua terra 41 osv.
Har man 20cm handled, sure. Men de flesta som bär dessa har runt 18cm som jag, eller mindre.. det ser tramsigt ut, som ett barn som klätt ut sig i pappas kläder.
 

Enlundgren

Cartier
Kul tråd om man inte är lättstött och likställer påhopp på klockor som påhopp på sin person 😉

Speedmaster och vintage subbar 🤢 Den ena ett svart dasslock på handleden som skapar en irriterande vi-känsla på tisdagar. Den andra en beater som blivit ömtålig och så credig att få vågar säga emot att gammalt och slitet inte är något att eftersträva.
Haha, kan bara hålla med! Men jag kan ändå inte komma ifrån att jag älskar dessa två. Trots att jag ifrågasatt min klocksmak mer än en gång
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag tror att alla klockor når fram till en köpare. Det är den som bär klockan som avgör om den är överskattad eller för högt prissatt. Det är roligt att vi på forumet har olika smaker på klockor! Det enda som är förkastligt är att sätta på sin hand är fake klockor, det är varumärkes intrång.
Jag har full respekt för andras smak och pratar sällan snett om något märke/modell nuförtiden, men jag tycker man måste få slänga ur sig lite skit ibland :)
 

Joakim1

Panerai
Jag har full respekt för andras smak och pratar sällan snett om något märke/modell nuförtiden, men jag tycker man måste få slänga ur sig lite skit ibland :)
Hejsan! Om jag skulle skriva om alla fula klockor så skulle vi sitta här hela dagen! Utan att nämna ett märke så är plast klockorna de fulaste. Jag har inte lämnat bostaden på decennier utan en riktig klocka. Om jag bara hade plastklokor eller Ur och Penn. Skulle jag aldrig använda skräpet utomhus, förlita mig på mobilen istället. De kan säkert njuta av sin klocka på hemmaplan.
 

Joakim1

Panerai
Det bästa är att ingen som är klocknörd kommenterar din klocka! Även om jag har på mig en enkel Rolex har jag aldrig fått någon kommentar. Låt dem som har fula klockor använda dem i all Sköns ro!
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Hejsan! Om jag skulle skriva om alla fula klockor så skulle vi sitta här hela dagen! Utan att nämna ett märke så är plast klockorna de fulaste. Jag har inte lämnat bostaden på decennier utan en riktig klocka. Om jag bara hade plastklokor eller Ur och Penn. Skulle jag aldrig använda skräpet utomhus, förlita mig på mobilen istället. De kan säkert njuta av sin klocka på hemmaplan.


Vad menar du med fula plastklockor?
 

Zvezda

Omega
Richard mille - gillar delvis färgerna men klockorna i sin helhet kunde lika gärna kommit ur ett flingpaket.
Rolex - OP/DJ/SkyD klockorna ser allmänt tråkiga ut och har personligen alltid haft svårt för cyclopskiten
 

Ulf A

Omega
Rolex Oyster Perpetual med turkos tavla. Den har inget med Tiffany att göra, men bara för att Nautilus med Tiffanytavlan blev hype så skulle Rolexen plötsligt kosta dubbelt. Gillar dock modellen...
 

perhog

Audemars
2-Faktor
De modena rolex daytona, som de senaste 20 åren spottats ut av robotar i 1000 tals exemplar varje år är väl ändå den mest överskattade klockan. Det frossas i olika färger på urtavlan som är helt nedlusad av reklamtext över dess förträfflighet. Den har ingen som helst likhet med de ursprungliga modellerna som tex 6263. Vem är så korkad att betala 2-3 gånger listpris för något sådant ? :eek:
 
Topp