• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Nu kommer jag bli hatad. Men men... Det är som en sommarflirt som kommer och går (när du inte badar). Ni skapar en djup relation och bygger upp något ni verkligen tror på. Ni gifter er och det blir en riktig keeper. Men när ni väl får barn och det kommer in annat i familjen öppnas ögonen för barnets kompisars föräldrar och tyvärr byts hon ut mot något som är nyare och modernare, kanske en bättre form och troligtvis tightare (nu tänker jag givetvis på länken).

Men jävlar vilken sommarflirt det var. Det minnet kommer alltid ligga dig varmt om hjärtat ;)
Det där kanske drabbar andra par men inte mig och min speedy!:stop: Eh, visst?:nailbiting:
 
Speedy är den enda klockan jag ångrat att jag sålt, så därför skaffade jag en ny i veckan:) Denna hoppas jag får stanna:)

image.jpeg
image.jpeg

Grattis (sent)!
Vad är det för referens på den? Trodde att "Professional"- loggan bara kom på den med plexi.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Nu får det vara slut. Kan ju inte ha Speedmastern varje dag, det måste till en radikal förändring här. Något dramatiskt. Så jag tog mod till mig, vägde mina alternativ, och till slut blev det istället........... Speedmaster på natoband istället för läder. Fan.
IMG_1173.JPG

Missa inte Girot idag. Det blir Speedy Tuesday där också.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Nu får det vara slut. Kan ju inte ha Speedmastern varje dag, det måste till en radikal förändring här. Något dramatiskt. Så jag tog mod till mig, vägde mina alternativ, och till slut blev det istället........... Speedmaster på natoband istället för läder. Fan.
En bild på det, tack. En speedy på nato vill man ju inte gå miste om!;)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Testade att posta detta i "Diskussion" också men det kanske bara är här man hittar Omegafolket :cool:

Någon Omegakunnig som kan bistå med lite hjälp kanske? Jag har en Speedy FOIS med 19 mm mellan luggarna som jag eventuellt skulle vilja komplettera med en länk. Den kommer på kalvläder när man köper den, men en länk är alltid en länk (gammalt djungelordspråk). Vilken länk, om någon, och endlinks skulle passa?

Jag har förstått att @Undersköterskan är en hejare på Omega? Ping på dig :)

Ref: 311.32.40.30.01.001
image-png.322139

Bild stulen från http://www.speedywatches.com/
 

Zalath

Panerai
IMG_20160524_092538.jpg


Fartentusiaster,
Har reflekterat över mitt klockanvändande en del de senaste veckorna. Det började nog i samband med påsken ungefär. Var ute och hälsade på släkt och familj under långhelgen och bestämde mig för att testa att bara köra Speedy under tiden. Kändes bra och var inte trött på klockan när jag kom hem. Brukar byta klocka på armen rätt ofta, vanligt att det blir mer än en per dag. Har märkt att det mer och mer blir så att jag drar mig till Speedyn. GMT:n har fått lite mindre tid, och den enda som riktigt konkurrerar är alpinisten med sin fina gröna färg. Lättläst tavla, lagom storlek, lätt att ställa utan datum (även om jag saknar datum annars!) och ett grymt skönt band. Inte så förvånande att den här tråden får så mycket kärlek kanske. :happyhappy:
 

isbjörn

Panerai
Tisdag. Bestämde mig för att plocka på länken på Speedyn, för första gången på mycket länge. En rasslig 1171/1 jag köpte ny nån gång kring -90. Men en tidskorrekt länk från -66 hade ju suttit fint!
(PM till mig den som har ett extra i lådan!)
20160524_092519.jpg
20160524_095924.jpg
20160524_100057.jpg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Nu får det vara slut. Kan ju inte ha Speedmastern varje dag, det måste till en radikal förändring här. Något dramatiskt. Så jag tog mod till mig, vägde mina alternativ, och till slut blev det istället........... Speedmaster på natoband istället för läder. Fan.
IMG_1173.JPG

Missa inte Girot idag. Det blir Speedy Tuesday där också.
Skräms inte sådär! I början av läsningen grodde jag nästan att du skulle göra nått riktigt dumt! Lyckligt slut dock..
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Testade att posta detta i "Diskussion" också men det kanske bara är här man hittar Omegafolket :cool:

Någon Omegakunnig som kan bistå med lite hjälp kanske? Jag har en Speedy FOIS med 19 mm mellan luggarna som jag eventuellt skulle vilja komplettera med en länk. Den kommer på kalvläder när man köper den, men en länk är alltid en länk (gammalt djungelordspråk). Vilken länk, om någon, och endlinks skulle passa?

Jag har förstått att @Undersköterskan är en hejare på Omega? Ping på dig :)

Ref: 311.32.40.30.01.001
image-png.322139

Bild stulen från http://www.speedywatches.com/

Kolla om du blir klokare här:
http://forums.watchuseek.com/f20/fo...38.html#/forumsite/20758/topics/928138?page=1
 

maks

Breitling
+1
Testade att posta detta i "Diskussion" också men det kanske bara är här man hittar Omegafolket :cool:

Någon Omegakunnig som kan bistå med lite hjälp kanske? Jag har en Speedy FOIS med 19 mm mellan luggarna som jag eventuellt skulle vilja komplettera med en länk. Den kommer på kalvläder när man köper den, men en länk är alltid en länk (gammalt djungelordspråk). Vilken länk, om någon, och endlinks skulle passa?

Jag har förstått att @Undersköterskan är en hejare på Omega? Ping på dig :)

Ref: 311.32.40.30.01.001
image-png.322139

Bild stulen från http://www.speedywatches.com/
 
Topp