Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt annan boett än FOIS.Här har jag haft min lilla speedy i typ 12 månader + och tror det ändå är första gången i tråden. Och det för att ställa en fråga: kikade på forstners flatlinks och har frenetiskt försökt fatta om den skulle passa min 3300 racing variant. Forstner själva kunde inte svara på detta sa dem, så vänder mig till panelen. Tror vi att en flatlink skulle passa på min modell, eller är det någon skillnad mellan FOIS och min jag helt missar? Höjd kanske?
Bild på det för good measure:
Du frågade om den är någon skillnad på din och FOIS?Så mycket visste jag. Stort tack för svar @Fixxxer !
Ahh det var mer menat som ”så lite visste alltså jag”, då jag inte hade en aning om det så var ett genuint tack!Du frågade om den är någon skillnad på din och FOIS?
Jaha okdå.Så m
Ahh det var mer menat som ”så lite visste alltså jag”, då jag inte hade en aning om det så var ett genuint tack!
Snygg bild som vanligt!-Ha en fin Speedytuesday alla!
Snygg bild som vanligt!
Måste bara fråga, du byter ju band och grejar rätt ofta... typ varje dag Lyckas du undkomma repor och dylikt vid bandbyte? Jag har ju bytt tusentals gånger med känns det som och man börjar ju få in snitsen så att säga men ändå har man lyckats med skapa lite märken. Kör med bland annat tejp på baksidan av bandhornen men har ju ändå lyckats
Natoband har ju den fantastiska egenskapen att man slipper pilla med bandverktyg, och då också undviker att repa luggarnaNu har jag byggt ett litet lager av 30-40 stycken natoband
Natoband har ju den fantastiska egenskapen att man slipper pilla med bandverktyg, och då också undviker att repa luggarna
Tack för svar samt trevlig story!-Tack så mycket
Ja jag byter väldigt ofta och ibland varje dag Det är en stor del av nöjet med en klocka som Speedmaster som ofta beskrivs som ”strapmonster”.
När jag plockade ut min Speedmaster sprillans ny för ca ett år då var jag väldigt rädd om den. Jag hade även en dum tanke och tänkte då att jag ska hålla mig till Omega’s originalband (nato och läder).
Det där höll i några månader tills jag insåg att Omega’s original läder inte passade bra på min handled och att det finns myyycket roligt att köpa till Speedy som inte kommer från Omega.
En vacker dag bestämde jag mig för att släppa den dumma tanken om att endast köra på
band från Omega och inte vara rädd om klockan på en överdriven nivå.
Nu har jag kommit över den fasen som många nybörjare tar sig igenom, jag har slappnat av och njuter av klockan så mycket som det bara går! Jag har kommit åt luggarna på insidan oberäkneligt många gånger och jag tänker inte på det
Tejp och liknande har jag aldrig använt. Det funkar bara inte om jag ibland ska byta band två gånger på en dag
Nu har jag byggt ett litet lager av 30-40 stycken natoband och läderband till Speedy. Man kan nörda sig rätt mycket även i band. Man lär sig en del och man blir även mer kräsen
Köpt på Kronofogdens auktion? Grattis till skönheten isåfall!Alltid lika kul när man får användning för kronografen.
Nix, den har jag haft ett tag nu.Köpt på Kronofogdens auktion? Grattis till skönheten isåfall!