I helgen ska det monteras ny länk ![Thumbs up: light skin tone :thumbsup_tone1: 👍🏻](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d-1f3fb.png)
![Thumbs up: light skin tone :thumbsup_tone1: 👍🏻](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f44d-1f3fb.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det någon som ligger inne med en tropisk urtavla? Hade varit fint att se!
Suget efter en vintage speedy gör sig alltmer påmint.
Ah, se där! Tack för hjälpen!Tackar!
Yes det gör det. Verkar ligga på 1700kr och går att beställ från hemsidan, annars kan du alltid beställa det från din närmsta AD.
NATO-Armbänder: Gesamte Kollektion online erhältlich | OMEGA DE®
Entdecken Sie die breite OMEGA Nato-Armbänder Kollektion. Genießen Sie die Eleganz der von OMEGA® hergestellten Accessoires !nato.omegawatches.com
Jag hade personligen väntat på den nya!Ett dilemma har dykt upp!
Nu fick jag precis ett meddelande från AD att 005:an som jag för ett tag sedan listade mig på har inkommit.
Jag var till en början 100% att detta var den rätta för mig och att den nya Speedmastern inte alls tilltalade mig på samma sätt.
DÄREMOT! Nu när jag då har hunnit inspektera den nya Speedmastern närmre och lagt ner 100+ timmar av
youtubetittande och läsning så har den nya växt hos mig.
Dilemmat är ju då såklart om jag skall ta chansen att köpa 005:an eller ha tålamod att vänta tills den nya släpps?
Samtidigt då såklart gå med ovisheten om när jag får chansen igen.....
Hjälp!
Jag hade också väntat in den nya, men det förutsätter att DU tycker den är värd det dyrare priset. För min del så är jag riktigt sugen på den nya safirvarianten och tycker att uppgraderingen är värd det högre priset jämfört med 006anEtt dilemma har dykt upp!
Nu fick jag precis ett meddelande från AD att 005:an som jag för ett tag sedan listade mig på har inkommit.
Jag var till en början 100% att detta var den rätta för mig och att den nya Speedmastern inte alls tilltalade mig på samma sätt.
DÄREMOT! Nu när jag då har hunnit inspektera den nya Speedmastern närmre och lagt ner 100+ timmar av
youtubetittande och läsning så har den nya växt hos mig.
Dilemmat är ju då såklart om jag skall ta chansen att köpa 005:an eller ha tålamod att vänta tills den nya släpps?
Samtidigt då såklart gå med ovisheten om när jag får chansen igen.....
Hjälp!
På omegor får man inte ens sitt namn inskrivet på certetAtt få chansen att köpa en 005 igen är lika sannolikt som att solen går upp imorgon.
Om det inte är viktigt att ditt namn står på certifikat...
Hej KS!
Gick över plexiglaset med lite trogen Polywatch. Vid första anblick blev jag nöjd med resultatet, de mikrorepor som uppstått sen sist gick bort. Men jag är osäker på om det inte blivit lite immigare? I de mest oförlåtande ljus (försökte ta bild på det) syns liksom en ”kletig hinna”. Som när man torkar en spegel med wettexduk och det blir vattenfläckar. Har ni någon insyn/tips kring detta? Gjort om det tre, fyra gånger med samma resultat.
Det ser nästan ut som att ”kletet” är på insidan av glaset, men det vore ju jevligt märkligt!
Tack på förhand!
Javisst! Lyckligtvis gjorde jag det: Jag använder två olika mikrofiberdukar, en som jag använder för Polywatch’en och en för att torka av med vatten! Det syns verkligen bara i det mest missgynnsamma ljusen, men ändå..!Vad använde du för duk när du polerade? Ta det finaste du har, eller en bomullsrondel, applicera tryck på rotera. Torka sedan av med vatten när det är klart, några vattendroppar på glaset sen torr trasa, upprepa ett par gånger. Ser lite märkligt ut på sista bilden.
Har ägt båda. Den enda skillnaden är den stora boxen till 005.Är nära på att hugga min första Speedmaster. 3570.50 eller 005:an, någon som ägt både och har lust att dela med sig av eventuella skillnaden/brister?
Såpass, det visste jag inte! Har du på rak arm koll på när skiften från Tritium skedde?Har ägt båda. Den enda skillnaden är den stora boxen till 005.
3570.50 gjordes även med Tritium i början medan senare årsmodeller är identiska med 005.
98-99 nånstans.Såpass, det visste jag inte! Har du på rak arm koll på när skiften från Tritium skedde?
Javisst! Lyckligtvis gjorde jag det: Jag använder två olika mikrofiberdukar, en som jag använder för Polywatch’en och en för att torka av med vatten! Det syns verkligen bara i det mest missgynnsamma ljusen, men ändå..!
Har ägt båda. Den enda skillnaden är den stora boxen till 005.
3570.50 gjordes även med Tritium i början medan senare årsmodeller är identiska med 005.
Helt rätt, tritium blir supertrevligt. Särskilt modellerna från 90-talet av någon anledning, de verkar patineras väldigt snabbt och går mer åt det gula hållet än det gröna.Hmm. Jag hade provat en gång till. Om du är orolig över att det är på insidan hade jag kollat hos en AD. Man behöver använda mer kraft än va man tror på vissa glas. Brukar ta en bomullsrondell sen relativt hårt tryck med tummen.
Tack! Då är det en 3570.50 jag ska kika efter, vill definitivt ha med tritium.
199798-99 nånstans.
Rätta mig gärna om jag har fel men visst är länken lite annorlunda? 3570.50 har väl inte skruvade länkbitar om jag minns rätt.Har ägt båda. Den enda skillnaden är den stora boxen till 005.
Rätta mig gärna om jag har fel men visst är länken lite annorlunda? 3570.50 har väl inte skruvade länkbitar om jag minns rätt.
Annars är de nog identiska![]()
Rätta mig gärna om jag har fel men visst är länken lite annorlunda? 3570.50 har väl inte skruvade länkbitar om jag minns rätt.
Annars är de nog identiska![]()
Är ni säkra på det? Tänkte om det skiljer mellan årsmodeller, men det låter jag vara osagt. Utseendemässigt är de samma.Exakt så har jag uppfattat det också. 3570.50 har inte skruvade länkbitar, utan "pins".
Rätt säker. Här är iaf en källa som säger samma sak: http://www.speedywatches.com/breaki...eference-number-price-increase-new-packaging/Är ni säkra på det? Tänkte om det skiljer mellan årsmodeller, men det låter jag vara osagt. Utseendemässigt är de samma.