• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Utlånad till @FreddeM!
589AC869-56EF-4287-B21D-DD414E582FD7.jpeg

Skulle dra på mig klockan precis och ser att ena knappen saknas.. ingen aning om hur det kan hänt då jag inte gjort något speciellt eller gått in i något/tappat den.
Vad tror forumet det kan gå lös på att laga?
Klockan är ca ett år gammal.
Om den är ett år gammal så bör du fortfarande ha fyra års garantitid kvar. Kontakta din AD, så får det antagligen blir ett garanti-/reklamationsärende. Om fallet så är, bör det inte kosta någonting.

Okey.. panelen! Några nybörjar frågor.. Nr.1 Skall man ha den stora sekundvisaren still?
Nr.2 om man har den stora sekundvisaren igång, ska klockan dippa/tappa 1h på 10h?

Bilagor

• 0F43FD29-7678-433D-BBA7-16AA1603A7FF.jpeg
    0F43FD29-7678-433D-BBA7-16AA1603A7FF.jpeg
    357.1 KB · Visningar: 57
Senast ändrad:
Okey.. panelen! En nybörjar fråga.. Nr.1
Skall man ha den stora sekundvisaren still?
Nr.2 om man har den stora sekundvisaren igång, ska klockan dippa/tappa 1h på 10h?
Den stora sekunden är för kronograf funktionen och tidtagning. Och nej klockan ska inte dra sig när där den är igång. Låter som om den går torr på olja. En service borde åtgärda detta.

Okey.. panelen! Några nybörjar frågor.. Nr.1 Skall man ha den stora sekundvisaren still?
Jag brukar köra Kronografen rätt ofta på min, tycker det är snyggt om allt är synkat 😅😀
Men den ska absolut inte tappa tid på detta, om den är helt ny så gör som Stein skriver och låt den gå lite
Annars gå tillbaka till ÅF

Jag brukar köra Kronografen rätt ofta på min, tycker det är snyggt om allt är synkat 😅😀
Men den ska absolut inte tappa tid på detta, om den är helt ny så gör som Stein skriver och låt den gå lite
Annars gå tillbaka till ÅF
Jag har träffat folk på kontoret som använt kronografen som sekundvisare. Det ser lite mysko ut 😁 Samtidigt har jag fått kommentarer på min Speedmaster från okunniga som undrar om klockan har stannat för att kronografvisaren inte rör sig:banghead:

Annars gå tillbaka till
jag blev iof. Rekommenderad att inte ha den igång.
Den stora sekunden är för kronograf funktionen och tidtagning. Och nej klockan ska inte dra sig när där den är igång. Låter som om den går torr på olja. En service borde åtgärda detta.
Tack! Blev också rekommenderad att inte ha den igång..

Jag har träffat folk på kontoret som använt kronografen som sekundvisare. Det ser lite mysko ut 😁 Samtidigt har jag fått kommentarer på min Speedmaster från okunniga som undrar om klockan har stannat för att kronografvisaren inte rör sig:banghead:
Haha det där är en klassiker när folk frågar om ens kronografklocka stannat för att sekundvisaren inte rör sig...

Hej! Jag kommer att bli med min första speedmaster snart! Det blir en Speedmaster date 3511.33 från 1995.
Ser fram emot det!
en fråga, i en video så beskrivs denna referns som en MK40, 40 mm. Det gäller väll bara day-date?
Hursomhelst, super snygg tycker jag!

Bilagor

• 015099A1-A2D8-48E0-A028-0D47038DF974.jpeg
    015099A1-A2D8-48E0-A028-0D47038DF974.jpeg
    77 KB · Visningar: 22
Är det någon som har en 1450 länk? Hur är den i jämförelse mot 1171?
Står lite i valet om det är värt att vänta på 1450 eller om man ska klippa en 1171...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp