Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om den är ett år gammal så bör du fortfarande ha fyra års garantitid kvar. Kontakta din AD, så får det antagligen blir ett garanti-/reklamationsärende. Om fallet så är, bör det inte kosta någonting.Skulle dra på mig klockan precis och ser att ena knappen saknas.. ingen aning om hur det kan hänt då jag inte gjort något speciellt eller gått in i något/tappat den.
Vad tror forumet det kan gå lös på att laga?
Klockan är ca ett år gammal.
Den stora sekunden är för kronograf funktionen och tidtagning. Och nej klockan ska inte dra sig när där den är igång. Låter som om den går torr på olja. En service borde åtgärda detta.Okey.. panelen! En nybörjar fråga.. Nr.1
Skall man ha den stora sekundvisaren still?
Nr.2 om man har den stora sekundvisaren igång, ska klockan dippa/tappa 1h på 10h?
Tack! Den är helt ny får bli en runda inom åf...Den stora sekunden är för kronograf funktionen och tidtagning. Och nej klockan ska inte dra sig när där den är igång. Låter som om den går torr på olja. En service borde åtgärda detta.
Om den är helt ny kanske den behöver gå in sig lite?Tack! Den är helt ny får bli en runda inom åf...
Jag brukar köra Kronografen rätt ofta på min, tycker det är snyggt om allt är synkatOkey.. panelen! Några nybörjar frågor.. Nr.1 Skall man ha den stora sekundvisaren still?
Nr.2 om man har den stora sekundvisaren igång, ska klockan dippa/tappa 1h på 10h?
Jag har träffat folk på kontoret som använt kronografen som sekundvisare. Det ser lite mysko ut Samtidigt har jag fått kommentarer på min Speedmaster från okunniga som undrar om klockan har stannat för att kronografvisaren inte rör sigJag brukar köra Kronografen rätt ofta på min, tycker det är snyggt om allt är synkat
Men den ska absolut inte tappa tid på detta, om den är helt ny så gör som Stein skriver och låt den gå lite
Annars gå tillbaka till ÅF
Får ge det någon vecka till.. men känns ändå märkligt.Om den är helt ny kanske den behöver gå in sig lite?
Jag brukar köra Kronografen rätt ofta på min, tycker det är snyggt om allt är synkat
Men den ska absolut inte tappa tid på detta, om den är helt ny så gör som Stein skriver och låt den gå lite
Annars gå tillbaka till
jag blev iof. Rekommenderad att inte ha den igång.
Tack! Blev också rekommenderad att inte ha den igång..Den stora sekunden är för kronograf funktionen och tidtagning. Och nej klockan ska inte dra sig när där den är igång. Låter som om den går torr på olja. En service borde åtgärda detta.
Haha det där är en klassiker när folk frågar om ens kronografklocka stannat för att sekundvisaren inte rör sig...Jag har träffat folk på kontoret som använt kronografen som sekundvisare. Det ser lite mysko ut Samtidigt har jag fått kommentarer på min Speedmaster från okunniga som undrar om klockan har stannat för att kronografvisaren inte rör sig
Det är bara att svara at batteriet är slut ;-)Haha det där är en klassiker när folk frågar om ens kronografklocka stannat för att sekundvisaren inte rör sig...
Det där ju en myt.Om den är helt ny kanske den behöver gå in sig lite?
Mät tidsavvikelsen efter fullt uppdrag. Kontakta din närmsta AD så kollar de på den om den inte lever upp till utlovad specifikation.Får ge det någon vecka till.. men känns ändå märkligt.
Ja, skall ta tag i det i veckan. TackDet där ju en myt.
Mät tidsavvikelsen efter fullt uppdrag. Kontakta din närmsta AD så kollar de på den om den inte lever upp till utlovad specifikation.
Vilken den inte verkar göra.
Den nya som släpptes väldigt nyss? Gillar du den? Ser väldigt trevlig ut, påminner mycket om de äldre 145.022Önskar alla en riktigt trevlig tisdag!
Ja den nya och jag älskar den, enligt mig bättre än 005 på alla ändrade punkterDen nya som släpptes väldigt nyss? Gillar du den?
Frestar med speedy på ABP alligator medan du väntar. Snart kanske mitt till FOIS:en kommer ocksåTrevlig tisdag! Väntar sen skitlänge på ett alligatorband från ABP Paris som jag längtar efter, ankom till Sverige för ett par dagar sedan och med lite tur kanske det kommer idag!
Väldigt snyggt. Jag väntar på ett svart alligator till 18mm Omegaviklås Känns extra kul just det där att de gör banden på beställningFrestar med speedy på ABP alligator medan du väntar. Snart kanske mitt till FOIS:en kommer också