• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Snart måndag igen! Knappt haft Speedyn i veckan så hade lite kvalitetstid nu på kvällen och drog upp den samt ställde tiden. Är mysigt med manuellt verk :)

20210321_211258.jpg
 
Hej alla!

Jag hämtade ut en ny Speedmaster .005 i helgen och är såhär långt mycket nöjd.

Men jag har under dagarna märkt att länken är lite rasslig och just vid ändlänken (bifoga bild) där de polerade delarna inte sitter fast med den borstade delen vilket kan göra ett litet klickande ljud om man roterar klockan fort eller skakar den lätt?

Ni som är proffs inom ämnet, är det normalt att det blir ett litet spel mellan de polerade delarna och boetten och något ni har märkt? (jag kanske är otroligt känslig efter att ha burit Submariners gedigna länk ett bra tag)

Tack på förhand.
 

Bilagor

  • 20210320_151808.jpg
    20210320_151808.jpg
    399 KB · Visningar: 89
Någon som har den nya och kan dementera eller eventuellt stämma in i rakbladssnacket i videon? Det han säger är att en del av boetten är sylvass, så vass att man skär sig på den. Spola fram till 4.30. Intressant att höra från er som införskaffat sig den nya.
Jag tycker iaf den ser ruskigt fin ut, synd bara att man skippat microjusteringen i claspen.


 
Någon som har den nya och kan dementera eller eventuellt stämma in i rakbladssnacket i videon? Det han säger är att en del av boetten är sylvass, så vass att man skär sig på den. Spola fram till 4.30. Intressant att höra från er som införskaffat sig den nya.
Jag tycker iaf den ser ruskigt fin ut, synd bara att man skippat microjusteringen i claspen.


@erow har den nya och du kan hitta hans tankar om den nya Speedyn samt svar på detta i hans recension:
(Han verkar inte tycka att de är så vassa som beskrevs i youtube-videon)
 
@erow har den nya och du kan hitta hans tankar om den nya Speedyn samt svar på detta i hans recension:
(Han verkar inte tycka att de är så vassa som beskrevs i youtube-videon)
Tackar :)
 
Någon som har den nya och kan dementera eller eventuellt stämma in i rakbladssnacket i videon? Det han säger är att en del av boetten är sylvass, så vass att man skär sig på den. Spola fram till 4.30. Intressant att höra från er som införskaffat sig den nya.
Jag tycker iaf den ser ruskigt fin ut, synd bara att man skippat microjusteringen i claspen.


@erow
 
Hej alla!

Jag hämtade ut en ny Speedmaster .005 i helgen och är såhär långt mycket nöjd.

Men jag har under dagarna märkt att länken är lite rasslig och just vid ändlänken (bifoga bild) där de polerade delarna inte sitter fast med den borstade delen vilket kan göra ett litet klickande ljud om man roterar klockan fort eller skakar den lätt?

Ni som är proffs inom ämnet, är det normalt att det blir ett litet spel mellan de polerade delarna och boetten och något ni har märkt? (jag kanske är otroligt känslig efter att ha burit Submariners gedigna länk ett bra tag)

Tack på förhand.
Grattis, ser kanon ut! Min nya .005 är på väg till mig och bör landa imorgon så då kan jag se om den upplevs likadant om ingen svarar innan😊
 
Kära klocksnackare, jag har fastnat för 3520.53.00 aka MK40 aka klockan Ben Clymer inte slutar tjata om. Fantastiska bilder från @Calvin har givetvis spätt på habegäret.

Detta blir min första jakt på en äldre klocka. Naturligtvis har jag gjort det lite extra utmanande med krav på tritium, länk och (åtminstone nära nog) full set. Inte omöjligt - ibland dyker de till och med upp NOS - men med stor sannolikhet får jag våga mig utanför den ack så trygga marknaden här på forumet.

Tankar om MK40? Har vi några fler på forumet? (Mål-)Bild för uppmärksamhet (men på länk då). Uppmärksamma läsare noterar att den är uttagen 2020 :hungry:

img_8039-scaled.jpg
 
Kära klocksnackare, jag har fastnat för 3520.53.00 aka MK40 aka klockan Ben Clymer inte slutar tjata om. Fantastiska bilder från @Calvin har givetvis spätt på habegäret.

Detta blir min första jakt på en äldre klocka. Naturligtvis har jag gjort det lite extra utmanande med krav på tritium, länk och (åtminstone nära nog) full set. Inte omöjligt - ibland dyker de till och med upp NOS - men med stor sannolikhet får jag våga mig utanför den ack så trygga marknaden här på forumet.

Tankar om MK40? Har vi några fler på forumet? (Mål-)Bild för uppmärksamhet (men på länk då). Uppmärksamma läsare noterar att den är uttagen 2020 :hungry:

img_8039-scaled.jpg
Ligger en ute på K&S: https://klocksnack.se/threads/nytt-år-nytt-pris-omega-speedmaster-mk40-prisbump.138118/ 😊

Edit: Såg nu att den inte var fullset. Så du har säkert redan koll på den
 
Kära klocksnackare, jag har fastnat för 3520.53.00 aka MK40 aka klockan Ben Clymer inte slutar tjata om. Fantastiska bilder från @Calvin har givetvis spätt på habegäret.

Detta blir min första jakt på en äldre klocka. Naturligtvis har jag gjort det lite extra utmanande med krav på tritium, länk och (åtminstone nära nog) full set. Inte omöjligt - ibland dyker de till och med upp NOS - men med stor sannolikhet får jag våga mig utanför den ack så trygga marknaden här på forumet.

Tankar om MK40? Har vi några fler på forumet? (Mål-)Bild för uppmärksamhet (men på länk då). Uppmärksamma läsare noterar att den är uttagen 2020 :hungry:

img_8039-scaled.jpg
Tack för det! 😊
Roligt om man kan inspirera på något sätt. Passar på att bjuda på en bild på min som jag inte tror att jag postat innan:
F73D6F81-BC4B-47C6-8D83-3369E5366B1D.jpeg

Fullset kan jag som sagt inte erbjuda och något NOS-skick kan jag inte heller skryta med - men trevlig ändå tycker jag 🙂
 
Önskar er en riktigt bra tisdag!
20210323_072619.jpg


Någon som har den nya och kan dementera eller eventuellt stämma in i rakbladssnacket i videon? Det han säger är att en del av boetten är sylvass, så vass att man skär sig på den. Spola fram till 4.30. Intressant att höra från er som införskaffat sig den nya.
Jag tycker iaf den ser ruskigt fin ut, synd bara att man skippat microjusteringen i claspen.


Som framgått tycker jag inte detta är något problem 😀
 
Tillbaka
Topp