• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Gummo

Joker
2-Faktor
Trevlig tisdag SpeedFreaks!
FF8E0A0F-6AF2-4C23-9D25-B3419FD06083.jpeg
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Hej alla!

Jag hämtade ut en ny Speedmaster .005 i helgen och är såhär långt mycket nöjd.

Men jag har under dagarna märkt att länken är lite rasslig och just vid ändlänken (bifoga bild) där de polerade delarna inte sitter fast med den borstade delen vilket kan göra ett litet klickande ljud om man roterar klockan fort eller skakar den lätt?

Ni som är proffs inom ämnet, är det normalt att det blir ett litet spel mellan de polerade delarna och boetten och något ni har märkt? (jag kanske är otroligt känslig efter att ha burit Submariners gedigna länk ett bra tag)

Tack på förhand.

Roligt att höra!! ja absolut gör det. Jag hade en för fyra år sedan men då la jag inte märket till det. Som sagt kan jag vara extra känslig :D


Sådär, nu är den hemma 😍

IMG-20210323-WA0000.jpg



Visst är det lite rassel från sista biten mot ändlänken och även från spännet om man vrider/skakar lite på handleden så jag antar väl att det är så det ska vara 😅
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Sådär, nu är den hemma 😍

IMG-20210323-WA0000.jpg



Visst är det lite rassel från sista biten mot ändlänken och även från spännet om man vrider/skakar lite på handleden så jag antar väl att det är så det ska vara 😅

-Grattis! Man klarar allt med de där två👌🏼 Och härligt att ha med dig i båda trådarna👊🏼👊🏼
 

emmyson2000

Breitling
Hej på er, vilka fina klockor ni har! Jag ska köpa mig min första omega, en Speedmaster Chronograph 38mm, vad kan jag förvänta mig för kostnad gällande underhåll och hur ofta rekommenderar ni den att vara på service? Jag är knegare så jag kommer bara använda den under helger & högtider.

Tack på förhand!
E
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Den eviga funderingen kring senaste silver snoopyn. Skulle inte den var olimiterad?
Kikade nyss på @ERIKSON URHANDEL hemsida och där står att den är slutsåld ????? Vad kan det innebära? Kommer de klockor som är beställda att levereras eller blir man helt utan ?? Har omega bestämt sig i efterhand att limitera modellen ?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Den eviga funderingen kring senaste silver snoopyn. Skulle inte den var olimiterad?
Kikade nyss på @ERIKSON URHANDEL hemsida och där står att den är slutsåld ????? Vad kan det innebära? Kommer de klockor som är beställda att levereras eller blir man helt utan ?? Har omega bestämt sig i efterhand att limitera modellen ?
Olimiterad är ju inte detsamma som att den tillverkas i stort antal och under lång tid.
Den är en 50-års modell så den borde ju rimligtvis bara tillverkas under en begränsad tid. (Ett par år?)
Hade dock hoppats att de gjort som med den gröna Tudor Harrods, tillverka den så länge efterfrågan finns. :)
För egen del tror jag inte att AD kommer höra av sig till mig trots att jag ställde mig på intresselista dagen efter släppet. :(
 
Topp