Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Apollo 11 tavla/visare. Inte omöjliga men inte heller svin lätta att hitta. Får hosta upp nånstans 10-12 lök för en uppsättning. Men det är det klart värt vill jag påståDen där tavlan gör klockan otroligt fin! Är den nåt som går att köpa separat utan att behöva sälja en njure först?
Grattis, bra val !Äntligen blev man med en Speedy igen, 3e gången gillt! Nu älskar man tisdagarna igen
Tips på länkar samt snygga band till FOISen (19mm)? Alla band jag har hemma är 20mm :/
Har beställt en flatlink länk från Forstner som jag väntar på
Vet inte vad en 005a är..
Speedmaster med hesalite, förra genVet inte vad en 005a är..
Och det är second hand som gäller? Man kan inte stövla in och köpa över disk gissar jag. Referensnumret blir väl knas?Apollo 11 tavla/visare. Inte omöjliga men inte heller svin lätta att hitta. Får hosta upp nånstans 10-12 lök för en uppsättning. Men det är det klart värt vill jag påstå
Nya eller tidigare?Hej på er jag måste bekänna en sak. Jag ska köpa en ny speedmaster och denna gång stannar den för evigt
Jaa, låter bra! Vad siktar du på för version, FOIS, 005, 006 m.fl....?Hej på er jag måste bekänna en sak. Jag ska köpa en ny speedmaster och denna gång stannar den för evigt
Fantastiskt trevlig!Och JA! Jag har sökt, och hittat ett flertal trådar om Omega Speedmaster, men ingen riktig tråd där man är välkommen att diskutera, ställa alla sortens frågor angående Speedmaster och lägga upp gamla, nya bilder, och klockan behöver inte vara i din ägo.
Jag har en själv en Omega Speedmaster jag är ganska så nöjd med, den är från 1999 och är en Limiterad Apollo 11 30th anniversary utgåva på 9999 st och med ett urverk med kalibern 1861, anledningen att jag köpte just denna Speedmaster är att jag föll för den snygga bakboetten, men det är en helt personlig bedömning så klart.
Nu till min fråga! Jag har allt sedan jag missade att köpa en gammal speedmaster med 321 kalibern av ren okunnighet till ett mycket fördelaktigt pris känt att jag velat ha en sådan Speedmaster någon gång i min ägo. Nu i kommande klockkvalitén på Kaplans auktioner den 17 november så finns ju det ett flertal charmiga speedmaster som man gärna skulle lägga vantarna på med just denna kaliber 321. Den jag tänker närmast på är denna med röd sekundvisare, var den speedmastern verkligen i produktion, eller är det något hopkok, har dock sett ett flertal sådana här speedmasters så det kan ju vara fullt möjligt! Är det någon som vet och kan ge lite information och ett vettigt svar beträffande denna Omega.
Har inte bestämt mig men luter åt nya genNya eller tidigare?
Jaa, låter bra! Vad siktar du på för version, FOIS, 005, 006 m.fl....?
Nej Omega har inga att sälja. Man får leta runtOch det är second hand som gäller? Man kan inte stövla in och köpa över disk gissar jag. Referensnumret blir väl knas?
Köp en vintage så lovar jag att sannolikheten är större att den stannar.Hej på er jag måste bekänna en sak. Jag ska köpa en ny speedmaster och denna gång stannar den för evigt
Nice! Kanske är som att svära i kyrkan (1450 verkar ju vara graal-länken för många) men jag föredrar nog utseendet på 1171. Men solida ändlänkar känns ju lockande på 1450. Nåväl, ska bli intressant att se vad priset landar på, får se om det blir köp.Uncle Seiko 1450 blir redo för beställning nästa vecka!
Har inte bestämt mig men luter åt nya gen
Om inte annat är restvärdet större när @Chuck säljer den två speedy tuesdays senareKöp en vintage så lovar jag att sannolikheten är större att den stannar.
Jag tror framförallt problemet är kontrasten i att Natobanden är modernare än vad klockan är. Så vintage stuk i läder tror jag kan kännas bra. Dock så är denna så bra skick att den passar bäst på sin länk.Håller på att utforska klockan med lite olika band. Hade några Natoband liggandes hemma som jag testa klockan på. Helt ärligt så tycker jag att det ser illa ut. Den näst sista bilden var snyggast och kan tänkas användas nån gång vid finare väder annars stort flopp för de andra.
Har inga läderband hemma liggandes. Vad kan ni rekommendera för något? Tänkte testa lite innan jag ev köper något ”finare”.
Vad är er sponta reaktion?
Haha så sant!!! Stackars @ChuckOm inte annat är restvärdet större när @Chuck säljer den två speedy tuesdays senare
Kan nog ligga något i det du nämner. När jag hade min 005. för ett par år sedan så tyckte jag att Nato passade hyfsat bra. Kan även vara så att man har fått en annan smak, inte helt omöjligt. Länken sätts på imorgon och lär förbli så.Jag tror framförallt problemet är kontrasten i att Natobanden är modernare än vad klockan är. Så vintage stuk i läder tror jag kan kännas bra. Dock så är denna så bra skick att den passar bäst på sin länk.
Haha så sant!!! Stackars @Chuck
Kan nog ligga något i det du nämner. När jag hade min 005. för ett par år sedan så tyckte jag att Nato passade hyfsat bra. Kan även vara så att man har fått en annan smak, inte helt omöjligt. Länken sätts på imorgon och lär förbli så.
Tack för feedbacken!
Tycker det är lite trevligt med mångfaldhaha vafan har du för avatar din dåre
Ville inte regna alldeles för mycket på solskensdagen kring lanseringen, men mitt bestående intryck av nya microjusteringens glapp är precis som ditt:Sen får jag se bilden ovan. Alltså.. Seriöst? Vad fan är detta för jävla lösning? Hur fan kan detta få ske på en dinka som listar 75-ish brak? Hur kan ingen stoppat detta från att släppas på marknaden, lösningen ser ju ut att komma direkt från hyllan i Clas Ohlsons Co Craft-sortiment. Det hade inte varit ok på en kvartsare från Tissot.
Är jag den enda som på riktigt blir provocerad av detta?
Äntligen blev man med en Speedy igen, 3e gången gillt! Nu älskar man tisdagarna igen
Tips på länkar samt snygga band till FOISen (19mm)? Alla band jag har hemma är 20mm :/
Har beställt en flatlink länk från Forstner som jag väntar på
Är det bara jag som tycker att linjerna på claspen bör följa linjerna på länken såsom tex på Rolex länkar ? Det hade varit fint med symmetri melan länk och clasp IMHOLite lättare att leva med utseendet om man har justeringen i det ”inre” läget. Till sommaren när det finns behov att justera ut får det kanske bli nato i stället .
Gillar för övrigt länken, ett klart lyft jämfört med den tidigare men fortfarande en bit kvar till t ex IWC.
Edit: Det är inte nödvändigt att köpa en ny Speedy bara för den nya länkens skull (om man inte vill), den nya länken passar även "1861". Mer info finns här (en för övrigt intressant artikel) - Omega Speedmaster Moonwatch — New Vs Old (fratellowatches.com).
Ville inte regna alldeles för mycket på solskensdagen kring lanseringen, men mitt bestående intryck av nya microjusteringens glapp är precis som ditt:
"Wtf, vem fan sket ur sig det här kl kvart i fem på designstopp-dagen, dagen efter en krogrunda?"
Länken ser bra ut i övrigt, men det där glappet är i min mening en så slapphänt dålig lösning att de borde skämmas. Det är ju inte minimala designbudgetar det rör sig om, tycker det är helt klart rimligt att förvänta sig mer av Omega. Jag hade aldrig kunnat använda det yttre snäppet, så i min bok finns det ingen microjustering på nya länken
Synd på en i övrigt finfin uppgradering!
Nej, jag förstår, tänkte ungefär likadant:Jag har absolut ingenting emot vare sig Tissot eller kvartsare.
Fan va bra FOISen är, längtar tills Forstner länken kommer hem
Jag har hört att länken som finns på den nya nya Ed White Speedyn (samma dimensioner som FOIS, 39,7mm samt 19mm mellan luggarna) ska passa FOISen. Så tänkte även beställa den. Pratade med RJ Broer (från Fratello watches) igår och han sa att de ska passa FOISen. Någon speedygeek här inne som kan bekräfta det?
Grymt. Ska förbi AD imorgon. I värsta fall får man köra på Forstner flat-link och kanske lasergravera claspenKan tyvärr inte bekräfta om den länken passar. När jag hade en FOIS provade jag däremot om länken till en 60th anniversary speedmaster passade men det gjorde den tyvärr inte, det kanske är bäst att kolla med AD (det var inga problem att få det provat i butiken).
Vansinnigt snygg bild på en otroligt snygg klocka. Imponerad. Berätta om din fototeknikFan va bra FOISen är, längtar tills Forstner länken kommer hem
Jag har hört att länken som finns på den nya nya Ed White Speedyn (samma dimensioner som FOIS, 39,7mm samt 19mm mellan luggarna) ska passa FOISen. Så tänkte även beställa den. Pratade med RJ Broer (från Fratello watches) igår och han sa att de ska passa FOISen. Någon speedygeek här inne som kan bekräfta det?