Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Ger den 3 månaderWristshot! Natot åker på ikväll
Välkommen tillbaka broder!!Plastar av min 6e since 2016
Sista speedy 005 ever sold i Sverige?
Lite sen, men haft en annan tråd att följa? Tänkte du på garantin?
Hehe lugnt, kronografsekunden återställde inte alltid till kl 1200. Så de ska kika på den nu.Lite sen, men haft en annan tråd att följa
Ja precis.
Skönt att det inte var värre!Hehe lugnt, kronografsekunden återställde inte alltid till kl 1200. Så de ska kika på den nu.
De raka boetterna på Fois osv bärs ungefär som en 40mm Rolex (inte de fyrkantiga keramiska)Upplevs 321 som mycket mindre än 005?
Stanna nu!!Plastar av min 6e since 2016
Det där är inte hos AD va? Tänker på 60th anniversary, trodde de var slutsålda sedan länge :0Dags för en ny chronograf, vilken ska man ta? FOISen är min så lutar sig mot en vit Zenith Chronomaster Sport, den hade de inte inne men kanske får hem den nästa vecka. Den nya speedyn var riktigt grym, älskar länken! Enda jag kan kritisera är kanske att spännet borde vara 18mm istället för 16mm.
Jo det är hos Franks Ur, han tog fram den till mig när jag bad honom plocka fram alla speedys han hadeDet där är inte hos AD va? Tänker på 60th anniversary, trodde de var slutsålda sedan länge :0
Sjukt! Minns du vad den listade idag?Jo det är hos Franks Ur, han tog fram den till mig när jag bad honom plocka fram alla speedys han hade
Kanske lite fel tråd för medhåll...Men jäklar va snygg Zenithen var!!Dags för en ny chronograf, vilken ska man ta? FOISen är min så lutar sig mot en vit Zenith Chronomaster Sport, den hade de inte inne men kanske får hem den nästa vecka. Den nya speedyn var riktigt grym, älskar länken! Enda jag kan kritisera är kanske att spännet borde vara 18mm istället för 16mm.
Haha håller med den är grym, måste upplevas IRL för att verkligen förstå hur bra den faktiskt är, bilder gör den inte rättvisa! Ser fram emot att få den vita.Kanske lite fel tråd för medhåll...Men jäklar va snygg Zenithen var!!
Ja, trist att det inte finns någon riktigt bra länk till FOIS. Får väl palla mig till AD någon dag och kolla på Zenithen. Ser som sagt grym ut på bild!Haha håller med den är grym, måste upplevas IRL för att verkligen förstå hur bra den faktiskt är, bilder gör den inte rättvisa! Ser fram emot att få den vita.
önskade dock att den nya speedy länken fanns till FOISen, den är riktigt bra.
Jag tycker verkligen att Zenith ”daytonan” är svinfet! Bara sett på bilder hittills men är riktigt imponerad än så länge. Var listpriset runt 100k på den?Dags för en ny chronograf, vilken ska man ta? FOISen är min så lutar sig mot en vit Zenith Chronomaster Sport, den hade de inte inne men kanske får hem den nästa vecka. Den nya speedyn var riktigt grym, älskar länken! Enda jag kan kritisera är kanske att spännet borde vara 18mm istället för 16mm.
Jag ska vara ärlig och säga att jag haft Daytonan också, men den här var klart bättre (enligt mig iaf). Ja precis, tror det var 102k om jag minns rätt.Jag tycker verkligen att Zenith ”daytonan” är svinfet! Bara sett på bilder hittills men är riktigt imponerad än så länge. Var listpriset runt 100k på den?
Enligt Omegas hemsida listar den idag 77.100 kr, det är väl 12.000 kr mer än när den släpptes om jag minns rätt.Sjukt! Minns du vad den listade idag?
Plastar av min 6e since 2016
Wristshot! Natot åker på ikväll
Tack !
Äsch blev Nato på direkt
Välkommen tillbaka och behåll den där nu . Du sålde ju precis en 005, måste bli dyrt å sälja och köpa nytt igen hela tiden. Njut av den grymmaste klockan nuSkyndar posta BNIB pix medans Hesaliten fortfarande är freshish
Glad påsk Speedmastervänner! Särskilt shout out till @Chuck , välkommen tillbaka, men lite besviken över att det inte blev en helguldare...
Tack speedyBros + @FilPro @McNulty! Denna gången stannar denVälkommen tillbaka och behåll den där nu . Du sålde ju precis en 005, måste bli dyrt å sälja och köpa nytt igen hela tiden. Njut av den grymmaste klockan nu
Riktigt konstigt. Och dessutom så följer inte ens linjerna, linjerna på låset! Första gången jag ser någon påpeka det, måste ju vara fler som stör sig på det!Så sent som igår hade jag äntligen bestämt mig. Efter att ha velat och velat huruvida jag ska byta ut min befintliga 1861 .005 mot den nya 3861 hade jag äntligen landat i att det blir ett kör på det. Sen såg jag hur man löst mikrojusteringen på spännet:
Vet att det avhandlas tidigare i tråden, samt även i separat recension, men måste ändå delge mina fem cent gällande nya Speedy 3861:
- Step dial är ett lyft.
- Urverket är ett lyft.
- Den marginellt mindre storleken är ett lyft.
- Det enda jag ser som negativt med nya 3861 är det faktum att Omega gått från "triangeln" som bildas av Omega Speedmaster Professional till en rakare form på tavlan.
Sett utifrån ovan aspekter så är den nya ett lyft jämfört med förra. De motiverar dock inte den prishöjning Omega gjort. Min pitch har hela tiden varit den nya länken, det är den man vill åt, ffa. då jag inte är överförtjust i den gamla som sitter på min .005. Den nya är rent estetiskt mer tilltalande med snyggare länkbitar, snyggare clasp, kraftigt avsmalnande. Ta mig fan alla rätt, och helt plötsligt motiveras prisskillnaden i åtminstone min skalle.
Så får jag se bilden ovan. Alltså.. Seriöst? Vad fan är detta för jävla lösning? Hur fan kan detta få ske på en dinka som listar 75-ish brak? Hur kan ingen stoppat detta från att släppas på marknaden, lösningen ser ju ut att komma direkt från hyllan i Clas Ohlsons Co Craft-sortiment. Det hade inte varit ok på en kvartsare från Tissot.
Är jag den enda som på riktigt blir provocerad av detta?