• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Speedyvänner, vilken klocka i nya 2998-boetten tycker ni bäst om?

Jag har själv en FOIS. Den känns ännu, efter tre år på handleden på halvtid, som en keeper! De senare är alla iögonfallande men skulle nog - för min del - inte hålla i längden, åtminstone inte med frekvent användning.

Nyfiken på era tankar! Också: Är det någon ny 2998 jag missat, förutom FOIS i guld?

29983.png 29984.jpg
29981.png 29982.jpg
 

Feiko

Breitling
Helt ärligt så har jag ingen teknik överhuvudtaget 🤣 försöker bara fokusera med hjälp av att trycka på skärmen på mobilen sen så tar jag bara bilden, tycker personligen att jag behöver bli bättre på att ta bilder
CF453A3D-2E5F-4A37-BFE1-A703AC80BBA8.jpeg
53772C51-9148-41E8-853D-FA41C8E674B7.jpeg
Alltså den där timvisaren är så oerhört snygg! Är det endast FOIS som har den eller finns den på andra varianter också?
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Alltså den där timvisaren är så oerhört snygg! Är det endast FOIS som har den eller finns den på andra varianter också?
Bra fråga, jag vågar inte svara på det på rak arm, dock kan jag säga att det var en av de större anledningarna till att jag skaffade denna klocka. Har inte köpt klockan tidigare för att jag köper aldrig klockor utan länk (förutom dressigare klockor som Reverso etc), men när jag såg att det fanns länkar som passade till den så slog jag till ☺️ Har beställt en Forstner länk. Jag föredrar alltid original länkar men denna gång får jag göra ett undantag, tänkte lasergravera claspen för att göra den mer personligare :p räknas det som varumärkesförfalskning om man graverar in en Omega logga också? 🤣
 
Senast ändrad:

Lauda

Patek
2-Faktor
Speedyvänner, vilken klocka i nya 2998-boetten tycker ni bäst om?

Jag har själv en FOIS. Den känns ännu, efter tre år på handleden på halvtid, som en keeper! De senare är alla iögonfallande men skulle nog - för min del - inte hålla i längden, åtminstone inte med frekvent användning.

Nyfiken på era tankar! Också: Är det någon ny 2998 jag missat, förutom FOIS i guld?

29983.png 29984.jpg
29981.png 29982.jpg

-Själv kör jag på en .005:a
När det gäller klockorna ovan faller jag mest för CK2998.
Jag gillar färgerna (vit/blå), panda strukturen, lollipopvisaren och keramiska bezelringen.
 

Feiko

Breitling
Bra fråga, jag vågar inte svara på det på rak arm, dock kan jag säga att det var en av de större anledningarna till att jag skaffade denna klocka. Har inte köpt klockan tidigare för att jag köper aldrig klockor utan länk (förutom dressigare klockor som Reverso etc), men när jag såg att det fanns länkar som passade till den så slog jag till ☺️ Har beställt en Forstner länk. Jag föredrar alltid original länkar men denna gång får jag göra ett undantag, tänkte lasergravera claspen för att göra den mer personligare :p räknas det som varumärkesförfalskning om man graverar in en somriga logga också? 🤣
hehe, vilken överkurs med lasergraveringen. Jag har börjat uppskatta konsten att matcha länkar till klockorna men är inte riktigt där ännu.. Njuter dock av allas exempel här. Nu ser vi fram mot bilder när länken ramlat in :)
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
hehe, vilken överkurs med lasergraveringen. Jag har börjat uppskatta konsten att matcha länkar till klockorna men är inte riktigt där ännu.. Njuter dock av allas exempel här. Nu ser vi fram mot bilder när länken ramlat in :)
Graveringen är mest en kompensation för saknaden av originallänk 😅
Dock är jag jävligt sugen på Speedmaster Tokyo 2020 Rising Sun, OM jag köper en sån så kanske jag säljer FOISen. Får se hur jag gör.

3A9FE99E-AEE0-4DF7-880E-889AA8115186.jpeg
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Hm,

inte helt säker på att jag förstår om det svarar på frågan (tänk på att jag är hyfsat ny här :)) Vilka modeller är det du har på bilderna?
Sorry!

I mitt inlägg ser du först 311.32.40.30.01.001, First Omega In Space, med timvisaren du tycker om. Den typen av visare kallas alphavisare.

Nästkommande två är 311.33.40.30.02.001 och 311.32.40.30.02.001, CK2998 2016 respektive 2018 (kanske har dessa alternativa namn?). Dessa har också alphavisare.

Slutligen, dock med helt andra visare, ser du 311.32.40.30.06.001, Hodinkees jubileumsspeedy.

Samtliga ovan bygger på samma boett, som saknar kronskydd. Mycket snyggt, tycker jag!
 

Stein

Cartier
Speedyvänner, vilken klocka i nya 2998-boetten tycker ni bäst om?

Jag har själv en FOIS. Den känns ännu, efter tre år på handleden på halvtid, som en keeper! De senare är alla iögonfallande men skulle nog - för min del - inte hålla i längden, åtminstone inte med frekvent användning.

Nyfiken på era tankar! Också: Är det någon ny 2998 jag missat, förutom FOIS i guld?

29983.png 29984.jpg
29981.png

29982.jpg
Du glömde 321 om du ville lista de med 39,7 mm. Den har väl samma boett som FOIS? Edit Nästan samma case, men det finns subtila skillnader när jag googlade.
Screenshot_20210331-211500_Chrome.jpg
 

David71

Rolex
2-Faktor
Speedyvänner, vilken klocka i nya 2998-boetten tycker ni bäst om?

Jag har själv en FOIS. Den känns ännu, efter tre år på handleden på halvtid, som en keeper! De senare är alla iögonfallande men skulle nog - för min del - inte hålla i längden, åtminstone inte med frekvent användning.

Nyfiken på era tankar! Också: Är det någon ny 2998 jag missat, förutom FOIS i guld?

29983.png 29984.jpg
29981.png 29982.jpg
Inte en 2998 men 1957 trilogy som kom 2017 brukar jag rekommendera. Den går att hitta hyfsat billigt, då får man länk med microjustering också.
Omega-1957-Trilogy-Speedmaster-9279.jpg
 
Topp