• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hade ju missat att det är tisdag idag. Lägligt så kom en leverans från min hovleverantör @rogart-63 Fantastiskt snyggt mockastrap till min Ed White!
20160607_180836.jpg
 
Äntligen, äntligen kan man vara med och bidra till denna härliga tråd. Här kommer första bilden på den nya speedmastern. :)
Något mörk bild på själva klockan, men en utsikt över ett soligt (och lite suddigt) Köpenhamn är en bakgrund man tyvärr inte har varje tisdag!
Välkommen in i värmen med din speedy!
Snyggt på läder också.
 
Håller med @RicVin
Vad är det för beslut du pratar om?! Det är ju öppet mål!!

Så här är det grabbar..
Jag vill verkligen ha en Rolex sub eller 16710 men dom känns för dyra på nåt sätt trots att jag egentligen har råd att köpa en.
En speedy är min första kärlek, aldrig ägt en men bara beundrat. Den lockar mig på alla sätt och vis, och den kostar väl hälften?
Nu när jag tänker efter så kommer ja bli tvungen att köpa båda :) Varje intresse jag skaffar tenderar att spåra ur haha..

Frågan är nytt eller begagnat?
Vilken referens ska man satsa på?
 
Så här är det grabbar..
Jag vill verkligen ha en Rolex sub eller 16710 men dom känns för dyra på nåt sätt trots att jag egentligen har råd att köpa en.
En speedy är min första kärlek, aldrig ägt en men bara beundrat. Den lockar mig på alla sätt och vis, och den kostar väl hälften?
Nu när jag tänker efter så kommer ja bli tvungen att köpa båda :) Varje intresse jag skaffar tenderar att spåra ur haha..

Frågan är nytt eller begagnat?
Vilken referens ska man satsa på?

Åh, det är klart att du ska ha en speedy! Precis som du säger så är det en fin klocka som inte kostar så mycket - i alla fall inte jämfört med en sportstålis från Rolex som är alternativet. Speedyn är också lite mer diskret och är mer något som uppskattas av klockgalningar än gemene medborgare där ute. Därmed inte sagt att den inte är vacker - en speedy i solen är som balsam för själen! Jag tycker verkligen att den är ett bra komplement till nästan alla andra klockor.

Skaffa en Speedy professional, ny eller några år gammal. Klockorna ser ju nästan identiska ut de senaste 50 åren, så att jaga ifatt en viss modell blir bara dyrt. Jag hade nog funderat mer på priset än nytt/begagnat. Eftersom det inte är safirglas på den kommer den ändå att bli lite repig ganska snabbt, men det är lätt att fixa och ingenting att oroa sig över.

Mina två kompisar hälsar

IMG_20160607_191411.jpg
 
Åh, det är klart att du ska ha en speedy! Precis som du säger så är det en fin klocka som inte kostar så mycket - i alla fall inte jämfört med en sportstålis från Rolex som är alternativet. Speedyn är också lite mer diskret och är mer något som uppskattas av klockgalningar än gemene medborgare där ute. Därmed inte sagt att den inte är vacker - en speedy i solen är som balsam för själen! Jag tycker verkligen att den är ett bra komplement till nästan alla andra klockor.

Skaffa en Speedy professional, ny eller några år gammal. Klockorna ser ju nästan identiska ut de senaste 50 åren, så att jaga ifatt en viss modell blir bara dyrt. Jag hade nog funderat mer på priset än nytt/begagnat. Eftersom det inte är safirglas på den kommer den ändå att bli lite repig ganska snabbt, men det är lätt att fixa och ingenting att oroa sig över.

Mina två kompisar hälsar

IMG_20160607_191411.jpg

Tackar för ett grymt svar! En speedy kommer det faktiskt att bli oavsett känner jag nu.
Fan, den där bilden gav pirr i magen :woot:
 
Så här är det grabbar..
Jag vill verkligen ha en Rolex sub eller 16710 men dom känns för dyra på nåt sätt trots att jag egentligen har råd att köpa en.
En speedy är min första kärlek, aldrig ägt en men bara beundrat. Den lockar mig på alla sätt och vis, och den kostar väl hälften?
Nu när jag tänker efter så kommer ja bli tvungen att köpa båda :) Varje intresse jag skaffar tenderar att spåra ur haha..

Frågan är nytt eller begagnat?
Vilken referens ska man satsa på?
Jag skulle satsa på en begagnad 145.022. Så nära originalet som möjligt och fortfarande inom en rimlig prisnivå. Om man börjar kolla på Pre-Moon och sånna med 321-verk blir det dyrare än Rollen och svinigt svårt att serva.
Ser fram emot att välkomna dig in i vårat lilla gäng:)
 
Tackar för ett grymt svar! En speedy kommer det faktiskt att bli oavsett känner jag nu.
Fan, den där bilden gav pirr i magen :woot:
Jag skulle satsa på en begagnad 145.022. Så nära originalet som möjligt och fortfarande inom en rimlig prisnivå. Om man börjar kolla på Pre-Moon och sånna med 321-verk blir det dyrare än Rollen och svinigt svårt att serva.
Ser fram emot att välkomna dig in i vårat lilla gäng:)

Jag kan verkligen bara instämma i detta. 145.022 är helt rätt speedy att börja med. Det var vad jag gjorde och kunde inte varit nöjdare!

Lite beroende på om du vill kunna bära den på länk och hur noga du är med att länken måste vara tidskorrekt för klockan så kan det vara värt att titta på lite senare 145or som inte kom på 1039 länken då dessa är dyra i bra skick och det får du betala för antingen direkt eller om du vill köpa en korrekt länk senare. Det är iaf vad jag har sett, min kom på läder men är en 70a så då ska det vara 1039 och 10k är lite dyrt för en länk kan jag tycka.
 
Så här är det grabbar..
Jag vill verkligen ha en Rolex sub eller 16710 men dom känns för dyra på nåt sätt trots att jag egentligen har råd att köpa en.
En speedy är min första kärlek, aldrig ägt en men bara beundrat. Den lockar mig på alla sätt och vis, och den kostar väl hälften?
Nu när jag tänker efter så kommer ja bli tvungen att köpa båda :) Varje intresse jag skaffar tenderar att spåra ur haha..

Frågan är nytt eller begagnat?
Vilken referens ska man satsa på?
Nu börjar du förstå!!! Inte köpa antingen eller!! ALLTID båda! Eller alla 3,4,5 eller 6. Men kanske inte samtidigt;-)
Själv är jag ingen vintageman... Även om jag själv helt klart kan räknas som vintage.. Men Speedyn är ny. Samma stuk men med nya prylar i. Däremot inte sagt att du måste köpa nytt. Leta beggat så kanske du kan köpa båda?! Har du planer på en 16710 så bör ju klockkontot vara välfyllt.. Underbar klocka men jag har helt tappat sugen för modellen iom de helt galna priserna idag. 10-15 tusen mer än vad jag gav för min 216570 sprillans ny för ett par år sedan..:-/
 
Vilken hjälp man får, otroligt. :happyhappy:
Jag tar åt mig utav tipsen och säger väl följande, låt jakten börja!
Det som började med att jag skulle ha en billigare Longines, har sakta byggs upp till detta och slutar med flera klockor på inköpslistan.
Nu när kunskapen sakta byggs upp undrar jag vart de kommer att sluta. :angel: Mest troligen som RicVin säger, någonstans vid 3,4,5 eller 6.
Kommer det inte upp en schysst speedy här på KS så får ja knalla in hos AD och köpa nytt. :)
Nåja ska inte ta upp mera utav eran tid. Tack för att ni delar med er utav er kunskap, den behövs.
 
En 16710 + Speedy är en grym duo som räcker långt, sen behöver man något med vit tavla? något i guld? ... En panda?

Vilken hjälp man får, otroligt. :happyhappy:
Jag tar åt mig utav tipsen och säger väl följande, låt jakten börja!
Det som började med att jag skulle ha en billigare Longines, har sakta byggs upp till detta och slutar med flera klockor på inköpslistan.
Nu när kunskapen sakta byggs upp undrar jag vart de kommer att sluta. :angel: Mest troligen som RicVin säger, någonstans vid 3,4,5 eller 6.
Kommer det inte upp en schysst speedy här på KS så får ja knalla in hos AD och köpa nytt. :)
Nåja ska inte ta upp mera utav eran tid. Tack för att ni delar med er utav er kunskap, den behövs.
 
Äntligen, äntligen kan man vara med och bidra till denna härliga tråd. Här kommer första bilden på den nya speedmastern. :)
Något mörk bild på själva klockan, men en utsikt över ett soligt (och lite suddigt) Köpenhamn är en bakgrund man tyvärr inte har varje tisdag!
Grattis!
Den där verkar härlig. Ser fram emot fler bilder. Känn dig riktigt välkommen hit till oss!
 
Passade på att testa tidshållningen på min .005 över natten. Jag körde mot klocksnacks klocka uppe i högra hörnet på hemsidan.

0 sekunder avvikelse!

Jag undrar dock hur tillförlitlig min mätmetod är för det skiljer 9 sekunder om jag har klocksnacks klocka uppe på både iphone och stationär PC.

Vad brukar ni mäta mot?
 
Passade på att testa tidshållningen på min .005 över natten. Jag körde mot klocksnacks klocka uppe i högra hörnet på hemsidan.

0 sekunder avvikelse!

Jag undrar dock hur tillförlitlig min mätmetod är för det skiljer 9 sekunder om jag har klocksnacks klocka uppe på både iphone och stationär PC.

Vad brukar ni mäta mot?
Mät mot någon server eller liknande istället :) Tror Klocksnacks klocka kopierar operativsystemets klocka.
 
Äntligen! Så kan jag göra min första post i denna tråd som en stolt Speedy ägare.
Det blev ett köp hos Erikson Urhandel idag.
Alltid lika bra service och bemötande, så jag kom tillslut hem med denna påse!
20160608_170607.jpg

20160608_171128.jpg

Läderbandet åkte på så snabbt som möjligt!
20160608_171600.jpg

Väldigt väldigt nöjd med mitt köp, synd bara att jag måste vänta 6 dagar till innan jag kan delta på Speedy tisdag. :rolleyes:
 
Tillbaka
Topp