• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

erow

Patek
2-Faktor
Trevlig helg Speedyvänner
9097D10B-5E8A-420D-B538-BD761776FF5F.jpeg
Härligt 👌 Vad är ditt första intryck?
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Härligt 👌 Vad är ditt första intryck?

-Jag är Speedmaster addicted, det är bara att erkänna😁

Nä men om man ska snacka öppet, jag flippar 005:an och jag flippar nya SMPn. Jag sitter på en respektabel budget som man kan skaffa fina pjäser för.

Min instinkt leder mig till den här klockan.

Jag hade inget emot länken på 005:an. Men nya länken är bättre🤷🏻‍♂️

Älskar hack-funktionen, det ska finnas på en klocka som denna.

0,5mm kortare lug to lug. Det tar man tacksamt emot🙌🏼

Stepdialen är riktigt tjusig👌🏼

Indexen är lite annorlunda än på .005:an och jag gillar det.

Pricken över 90:an innebär inte så mycket utifrån ett praktiskt perspektiv, men utifrån ett historiskt perspektiv så är det en svincool detalj🧑🏼‍🚀🙌🏼
 
Senast ändrad:

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Era tankar?

5FE2C729-D8A7-4560-9252-033A599C7067.jpeg
Ser bra ut men hade nog hellre pyntat för original 1171, den är jubrätt lik 1450.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Aha, då ligger boxen också på sin plats nu. Det känns faktiskt lite sådär när det kommer till boxen, jag saknar boxen till 005:an, kanske den mest omtalade klockbox nånsin😆 Jag funderar på att starta en köpesannons för en låda till 005:a samt alla tillbehör😂
2860FB8C-1B32-403D-AE26-4D4A8FB61957.jpeg
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det är en extremt bra länk om man är ett fan av eftermarknads länkar. Ändlänkarna sitter fint mot klockan och den känns inte alltför ”billig”.
Flatlink 1035 från uncle seiko som jag hade tidigare kändes för rasslig och framförallt billig så den fick lämna, matchade inte klockan helt enkelt. Hoppas att detta kan vara ett alternativ istället och det låter ju lovande 😊👍
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Flatlink 1035 från uncle seiko som jag hade tidigare kändes för rasslig och framförallt billig så den fick lämna, matchade inte klockan helt enkelt. Hoppas att detta kan vara ett alternativ istället och det låter ju lovande 😊👍
Den känns ju inte lika premium som original länken dock gör den klockan mer ”vardaglig”.
Vet inte om du har erfarenhet med strapcode länkar till seikos, dessa är nästan alltid en uppgradering dock är de flesta eftermarknads länkarna till Omegas en nedgradering i jämförelse med original länkarna. :)
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Den känns ju inte lika premium som original länken dock gör den klockan mer ”vardaglig”.
Vet inte om du har erfarenhet med strapcode länkar till seikos, dessa är nästan alltid en uppgradering dock är de flesta eftermarknads länkarna till Omegas en nedgradering i jämförelse med original länkarna. :)
Den är ju bara så ful till speedyn. Eller ful kanske var hårt men länkar är verkligen inte Omegas starka sida. Bortsett den nya speedyn. Där ser länken grym ut och är kanske huvudargumentet till uppgradering. Jag gillar inte länkar som inte smalnar av mot spännet. Håller tummarna på att uncle seikos blir en fullträff ur alla aspekter.
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Den är ju bara så ful till speedyn. Eller ful kanske var hårt men länkar är verkligen inte Omegas starka sida. Bortsett den nya speedyn. Där ser länken grym ut och är kanske huvudargumentet till uppgradering. Jag gillar inte länkar som inte smalnar av mot spännet. Håller tummarna på att uncle seikos blir en fullträff ur alla aspekter.
Jag gillar orginallänken men måste säga att US1450 gör klockan väldigt lätt, smidig och den är även riktigt bekväm.

Länkbitarna är rätt vassa på innesidorna ( på utsidan av länken alltså ) någon mer som har så eller fick jag ett lite mer obearbetat exemplar tro?

Var tvungen att sätta på den bara för det :D

20210529_145303.jpg
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Jag gillar orginallänken men måste säga att US1450 gör klockan väldigt lätt, smidig och den är även riktigt bekväm.

Länkbitarna är rätt vassa på innesidorna ( på utsidan av länken alltså ) någon mer som har så eller fick jag ett lite mer obearbetat exemplar tro?

Var tvungen att sätta på den bara för det :D

20210529_145303.jpg
Snyggt! Så den fanns representerad i tråden
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
En tanke som jag hade är ifall man skulle kunna använda uncle seikos 1450 solida ändlänkar med original omega 1171 länk. Dock har jag inte en 1171 länk, har någon en sådan och kan mäta sista center länkens bredd?
 

Erkkn

Cartier
Är det bara jag som upplever att den nya speedmasterns case och länk har väldigt olika borstningar som gör att de ser ut att ha olika nyans?

Är själv inne på att skaffa en Speedmaster 005, även om nya ser väldigt trevlig ut. Tror dock att jag aldrig skulle köra den på länk. Den passar så jäkla bra på allt annat :)
 

Dr Ohmega

Omega
2-Faktor
En tanke som jag hade är ifall man skulle kunna använda uncle seikos 1450 solida ändlänkar med original omega 1171 länk. Dock har jag inte en 1171 länk, har någon en sådan och kan mäta sista center länkens bredd?
Kanske hjälper titta här. Postade denna i tråden förra veckan 😉
Ändlänk till 1171 är 633.

Här är källan för den som vill kolla närmare
https://omegaforums.net/threads/fro...ge-seamaster-and-speedmaster-bracelets.45883/

9EECC47F-4811-46CE-BE9A-19A34A780287.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp