Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I vilket motto? Tajma tid mellan set?Perfekta gymklockan
Tack för bra analys! Kommer försöka övertyga om att inte sälja (annat än i så fall till mig om det "måste" säljas) men då har jag en bra början kring var någonstans värdet ligger att meddela!Denna klocka är värdet av delarna löst. Och jag tror att vi alla här har bra svårt att svara på det utan att grotta ner oss ett tag, men för att spåna lite snabbt:
Boettlock - 5k
Bezel - 12k
Boett - ? Behöver se profilen bättre för att se om det är en nyare/äldre och hur sliten, men vi drar till med 5k
Tavla - 8k
Urverk - 5k
Chronohand - 3k (om den inte är en service hand)
Andra händer - 0.5k
Anti magnet lock - 2k
Tryckare - 1k
summa - 38.5k (grovt räknat)
Det är kostsamt om du ska fixa till den med rätt delar till en 145.012-68. Då behöver du lägga ca 50-60k då det är de två dyraste delarna som behövs. Tavla och verk.
Och gör du de förändringarna kommer du nog bara att ångra dig. Eftersom den då helt plötsligt inte har samma hjärta och inte är samma utseende som den klocka som släktingen tittat på i alla år.
Så om jag var du och fick ärva så hade jag låtit den vara som den är. Möjligen byta timvisaren (+minut) men annars inget då det var så den hade burits.
Skickar ett PM snart så kanske jag kan få lite mer information, nyfiken själv kring detta, men är lite osäker på vad släktningen vill så får se. Tack för alternativ iaf och bra information!Jag är inne på samma sak som @105.012 vad gäller värdet samt att det inte är så vettigt att försöka få tillbaka den till en korrekt 145.012-67. Serva den och se till att timvisaren ersätts med en korrekt. Service lär gå på minst 7k skulle jag tro, kan vara lite svårt att få tag på enbart en timvisare i tritium, finns set på Omega Forums för runt 10k. Alternativt så skulle man kunna köpa ett set replacement visare i super-luminova och ”baka” eller reluma dem så att de matchar index. Om du är intresserad så har jag ett set bakade visare som jag skaffade till ett projekt som aldrig blev av, skicka ett meddelande till mig i så fall.
Verkligen! För mig är det otroligt kul och då jag egentligen inte är så insatt i Speedys/övervägt dessa till en egen kollektion så gör det det hela ännu trevligare. Riktigt charmig och rolig piece )Även om delarna inte stämmer överens med varandra så är det fortfarande en snyggt gulnad tritiumtavla. Nya visare som @Hasse Varg är inne på, och en service förstås, så har du en charmig Speedy som du inte behöver vara löjligt rädd om.
Mest för att den är så jäkla mysig. Men absolut att man tajmar tid i plankan !I vilket motto? Tajma tid mellan set?
Eller bara för att den så mysig?
Det är något som lockar mig i denna komboHelnöjd med Forstner komfit, vilket lyft det blev.
Alla vägar leder till Speedy. Vi väntar på dig @Chuck Komfit är förövrigt riktigt bekvämt, flexar lagom så passformen blir perfekt.Det är något som lockar mig i denna kombo
Det är något som lockar mig i denna kombo
Det är nära nuDet är något som lockar mig i denna kombo
Snyggt .Helnöjd med Forstner komfit, vilket lyft det blev.
Försökte få en bild på månklockan och månen i helgen. Va inte det lättaste att få till. Jag såg framför mig att det skulle bli så bra men det blev sådär.
Tack. Ja lite knepigt. Det va dessutom sjukt sent och kallt. Nästa fullmåne får jag ta på en jacka och göra ett nytt försök.Alltid svårt med månen. Det blir för stor kontrast eftersom månen är solbelyst och klockan inte är det. Men snyggt ändå!
Tack! https://forstnerbands.com/collectio...atch-band/products/forstner-jb-astronaut-bandSnyggt .
Vilken version är det?
Att få till en bra bild på månen är ungefär lika lätt som att fotografera nyårsraketer, dvs helt omöjligtFörsökte få en bild på månklockan och månen i helgen. Va inte det lättaste att få till. Jag såg framför mig att det skulle bli så bra men det blev sådär.
Att få till en bra bild på månen är ungefär lika lätt som att fotografera nyårsraketer, dvs helt omöjligt
Fick en ok bild på månen men svårt att få med klockan. Man får väl åka dit och ta en bild på platsAtt få till en bra bild på månen är ungefär lika lätt som att fotografera nyårsraketer, dvs helt omöjligt
Okej VISSA kan uppenbarligen ta bra bilder på månen, men ni måste vara en minoritetInte då, den här tog jag 2003.
Problemet är att kombinera med klocka i samma bild. Det är svårare!
Man får stå på tå så man kommer riktigt nära.Okej VISSA kan uppenbarligen ta bra bilder på månen, men ni måste vara en minoritet
Precis justerat den moderna länken. Tycker inte att klockan bärs för stort trots de utstickande ändlänkarna. Sjukt svårt att bestämma mig för vilken jag ska köra på...
1171 länken är nog snyggare och får klockan att kännas lite mer vintage och elegant, medans den nya länken känns mycket mer modern, biffig och framförallt säker.
Vad anser ni?
Det kanske är för att du har smala handleder som den sitter som en smäck. Jag som har lite över medel tycker att låset skär in i handleden så illa att det inte går att använda. Den begränsade möjligheten till micro-justeringar gör det ju till ett litet lotteri om man får till passformen i övrigt.Jag har också haft 1171 tidigare på en 145.0022, men använder nu 005-länken på just en 005-Speedy. Jag tycker att den senare vinner på alla punkter, den andas mycket mer kvalitet. Till skillnad från de flesta andra vad det verkar så gillar jag verkligen 005-länken. Trots smala handleder tycker jag att den sitter som en smäck.
Finns det halva länkbitar att köpa?Det kanske är för att du har smala handleder som den sitter som en smäck. Jag som har lite över medel tycker att låset skär in i handleden så illa att det inte går att använda. Den begränsade möjligheten till micro-justeringar gör det ju till ett litet lotteri om man får till passformen i övrigt.