Testar nytt läder idag.
Speedmaster känns lite som ett bandmonster. Jag måste nog ha en nån gång...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testar nytt läder idag.
Ja det är absolut ett bandmonster. Har nog inte testat ett band den inte klär i.Speedmaster känns lite som ett bandmonster. Jag måste nog ha en nån gång...
Varför är Ultraman så extremt dyrt jämfört med en vanlig speedy? Var det något speciellt förutom filmkopplingen som gör klockan speciell?
Vad det gäller originalet har jag personligen räknat till fler än 50st. 50 kommer från en tidig gissning men sen började det dyka upp fler och fler. Skillnaden mot vanliga ref 145.012 är att dessa har en röd chronovisare i en viss storlekVintage versionen är ingen som riktigt vet hur många (kanske bara 50st). Finns en del bra/intressant/rolig info här:
Speedy Tuesday - The Original Omega Speedmaster Ultraman
Speedy Tuesday - The legendary Omega Speedmaster Ultraman ref.145.012-67 and some of its known history. Click to read.www.fratellowatches.com
Alltså ni med senaste versionen av Speedmastern kan ni dra upp den åt båda håll?
Calibre 3861.
Jag är på!Jag är redo, nu behöver jag bara den jävla rymdfärjan sen drar jag….
Jag är på!
Vad är de för liten mini speedy på bilden?