Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alltså ni med senaste versionen av Speedmastern kan ni dra upp den åt båda håll?
Calibre 3861.
Min Speedy går då bara att dra upp åt ett håll vilket är framåt/uppåt, är det fel?
Gamle 861 gick då bara åt ett håll, så det är nog inget fel.Någon som har ett svar på detta?
Lät min gå "tom" och man märker tydligt att uppdraget är lättare i "tomt" läge och spänningen ökar i fjädern mer och mer efter uppvrid.
För att den ska hålla tiden bäst är det att dra upp kontinuerligt upp till nära max uppdrag?
Tycker det blev läckert! Helt klart annorlundaHoppas ni har en snabb tisdag! Testar en ny länk, Uncle Seikos Mexican Holzer. Av de länkar jag testat till speedyn är det här den klart bekvämaste, den sitter helt galet bra på handleden. Tyvärr är jag inte helt såld på utseendet…
Verkligen annorlunda och jag kan verkligen rekommendera att prova.Tycker det blev läckert! Helt klart annorlunda
Om jag inte misstar mig så hade du en länk från Uncle Seiko? Tog likadant kliv, köpte nya länken efter att ha haft US länk (1450).Plockade upp nya länken idag
Visst var det någon här som köpt nya borstade länken och satt på sin .005 va?
Blev lite sugen. Isåfall vad får man slantar upp för en sådan och bjussa gärna på en bild
Tack
Yes, se inlägg ovan ~ 9,3k.Den passar och är kanon men kostar ju en slant. Min .005 kommer aldrig att säljas, annars hade det nog kanske varit en bättre deal att sälja och köpa den nya.
Här har du en bra genomgång av @Saltkråkan :
https://klocksnack.se/threads/Ω-speedmaster-tråden….45409/page-1098#post-3799333
Här är också en bra genomgång: https://omegaforums.net/threads/386...racelet-fitted-on-1861-case-pictorial.125208/
Här kommer bild på min .005 med nya länken.
Ja precis så. Köpte 1479 US länken med polerade detaljer (rätt lik 3861 länken) när den kom ut i somras och den har funkat bra. Länken är det egentligen inget fel på men claspen är värdelös i mitt tyckeOm jag inte misstar mig så hade du en länk från Uncle Seiko? Tog likadant kliv, köpte nya länken efter att ha haft US länk (1450).
Grymt, tack . Funderar på om man ska ta klivet eller inte. Ska nog iallafall prova det på armen igen först.Yes, se inlägg ovan ~ 9,3k.
Mer premium känsla jämfört med en US länk. Sen så känns det bättre (psykiskt kanske?) att ha en original länk på en original klocka.Visst var det någon här som köpt nya borstade länken och satt på sin .005 va?
Blev lite sugen. Isåfall vad får man slantar upp för en sådan och bjussa gärna på en bild
Tack
Tack! Ser ju otroligt bra ut, lika skön som den ser ut?
Det tycker jag.Tack! Ser ju otroligt bra ut, lika skön som den ser ut?
Kollade nyss @Norp recension och jag blev ju inte direkt mindre sugen Bra recension för övrigt!
Det gör du rätt i Jag tycker den ser bra ut och är väldigt bekväm.Grymt, tack . Funderar på om man ska ta klivet eller inte. Ska nog iallafall prova det på armen igen först.
Kan tyvärr inte byta upp mig till den nya speedyn, den jag har betyder aldelles för mycket
Okej, fan..Det tycker jag.
Ja det känns ju alltid bra att ha OEM. Jag kör ju oftast US1450 som är snuskigt bekvämt.Det gör du rätt i Jag tycker den ser bra ut och är väldigt bekväm.
US1450 var min gateway drog. Satte på ett original 1171 spänne (bättre för psyket, mindre eftermarknad) . Bilderna har postats i tråden tidigare.Ja det känns ju alltid bra att ha OEM. Jag kör ju oftast US1450 som är snuskigt bekvämt.
Har du haft det också?
Haha du ser! Hade nämligen också kanske tänkt köpa ett oem spänne men har inte blivit avUS1450 var min gateway drog. Satte på ett original 1171 spänne (bättre för psyket, mindre eftermarknad) .
Japp, jag har haft US1450 och den är väldigt bekväm den med. Är väl smart som du sa att testa nya igen och se vad du tyckerJa det känns ju alltid bra att ha OEM. Jag kör ju oftast US1450 som är snuskigt bekvämt.
Har du haft det också?
Ja jag måste nog göra detJapp, jag har haft US1450 och den är väldigt bekväm den med. Är väl smart som du sa att testa nya igen och se vad du tycker
Ja denna ska du undvika. Själva klockan är troligen från 97 och inte 85. Tydligt renoverad där det mesta har bytts ut. Troligen nya visare (luminova och inte tritium), nya tryckare, ny krona, polerad, fel länk för referensen och dyr (tillkommer också moms).Hej!
Jag vet inte om denna eller ”tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp” är rätt ställe att fråga, men börjar här.
Jag är intresserad av att införskaffa en tritium-speedy och undrar om denna kan vara ett bra köp? Ser fin ut i mina ögon men skulle gärna ha någon mer erfaren persons åsikt.
Är alla delar korrekta? Något annat som verkar off? Vill gärna ha en så nära original som möjligt.
tack på förhand!
HUBLOT King Power Unico, Automatic Chronograph, Carbon - Lyca Gallery
Brand: Hublot Model: King Power Unico, discontinued, very hard to find in new condition Reference: 701.QX.0113.HR Production year: 2015 Movement: Caliber HUB1240, Flyback bi-compax chronograph with column-wheel, micro-blasted black ruthenium main plate and bridges, tungsten oscillating...lyca-gallery.com
Wow, vilken leverans!Ja denna ska du undvika. Själva klockan är troligen från 97 och inte 85. Tydligt renoverad där det mesta har bytts ut. Troligen nya visare (luminova och inte tritium), nya tryckare, ny krona, polerad, fel länk för referensen och dyr (tillkommer också moms).