• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Blev en pizza denna tisdag 🍕
54E073B3-D364-4490-A99D-F2616E2F3743.jpeg

Alltså ni med senaste versionen av Speedmastern kan ni dra upp den åt båda håll? 🤔

Calibre 3861.

Min Speedy går då bara att dra upp åt ett håll vilket är framåt/uppåt, är det fel?

Någon som har ett svar på detta?

Lät min gå "tom" och man märker tydligt att uppdraget är lättare i "tomt" läge och spänningen ökar i fjädern mer och mer efter uppvrid.

För att den ska hålla tiden bäst är det att dra upp kontinuerligt upp till nära max uppdrag?

Någon som har ett svar på detta?

Lät min gå "tom" och man märker tydligt att uppdraget är lättare i "tomt" läge och spänningen ökar i fjädern mer och mer efter uppvrid.

För att den ska hålla tiden bäst är det att dra upp kontinuerligt upp till nära max uppdrag?
Gamle 861 gick då bara åt ett håll, så det är nog inget fel.

Det brukar rekommenderas att dra upp fullt varje morgon. Det är dessutom en rätt trevlig morgonritual.

Visst var det någon här som köpt nya borstade länken och satt på sin .005 va? 🤔
Blev lite sugen. Isåfall vad får man slantar upp för en sådan och bjussa gärna på en bild 🙄
Tack 😊

Visst var det någon här som köpt nya borstade länken och satt på sin .005 va? 🤔
Blev lite sugen. Isåfall vad får man slantar upp för en sådan och bjussa gärna på en bild 🙄
Tack 😊
Den passar och är kanon men kostar ju en slant. Min .005 kommer aldrig att säljas, annars hade det nog kanske varit en bättre deal att sälja och köpa den nya.

Här har du en bra genomgång av @Saltkråkan :
https://klocksnack.se/threads/Ω-speedmaster-tråden…🌔🚀👨🏻‍🚀.45409/page-1098#post-3799333

Här är också en bra genomgång: https://omegaforums.net/threads/386...racelet-fitted-on-1861-case-pictorial.125208/

Här kommer bild på min .005 med nya länken.

20210620_095406.jpg

20210813_143221.jpg
20210621_135452.jpg
Yes, se inlägg ovan 😊 ~ 9,3k.

Om jag inte misstar mig så hade du en länk från Uncle Seiko? Tog likadant kliv, köpte nya länken efter att ha haft US länk (1450).
Ja precis så. Köpte 1479 US länken med polerade detaljer (rätt lik 3861 länken) när den kom ut i somras och den har funkat bra. Länken är det egentligen inget fel på men claspen är värdelös i mitt tycke
Ett alternativ hade varit att köpa och montera någon form av Omega-clasp.

Riktigt nöjd med den nya länken dock, utseende, passform, clasp.
Negativa är väl priset men det är bättre att ha något man gillar än att sitta och vara missnöjd över små detaljer kan jag tycka!

Hej!

Jag vet inte om denna eller ”tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp” är rätt ställe att fråga, men börjar här.

Jag är intresserad av att införskaffa en tritium-speedy och undrar om denna kan vara ett bra köp? Ser fin ut i mina ögon men skulle gärna ha någon mer erfaren persons åsikt.

Är alla delar korrekta? Något annat som verkar off? Vill gärna ha en så nära original som möjligt.

tack på förhand!

Hej!

Jag vet inte om denna eller ”tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp” är rätt ställe att fråga, men börjar här.

Jag är intresserad av att införskaffa en tritium-speedy och undrar om denna kan vara ett bra köp? Ser fin ut i mina ögon men skulle gärna ha någon mer erfaren persons åsikt.

Är alla delar korrekta? Något annat som verkar off? Vill gärna ha en så nära original som möjligt.

tack på förhand!

Ja denna ska du undvika. Själva klockan är troligen från 97 och inte 85. Tydligt renoverad där det mesta har bytts ut. Troligen nya visare (luminova och inte tritium), nya tryckare, ny krona, polerad, fel länk för referensen och dyr (tillkommer också moms).

Tillbaka
Topp