Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mitt är ett no-name från eBay om jag inte minns fel!Två riktigt bra band på rad här, vart hittar jag?![]()
Ah tack för svar, det är just den där strukturen på det andra bandet jag är svag förMitt är ett no-name från eBay om jag inte minns fel!
Men brukar vanligtvis sporta ett Hirsch Liberty. Tycker det är nice.
![]()
Väldigt fint band, jag gillar texturen. Får man fråga var det är ifrån?Ja men glad speedy Tuesday då!
![]()
Snyggt!Köpte ett Molequin band med quick release springbars. Smidigt smidigt
![]()
Håller med. Ett gott skäl till varför jag gillar Molequin är ju att man kan få samtliga band med Quick-release.Snyggt!
Borde vara quick-release på alla band samt länkar!![]()
www.veblenist.com
Tack! Se länk nedan. För 10 eur extra får man Quick-release.Väldigt fint band, jag gillar texturen. Får man fråga var det är ifrån?
bulangandsons.eu
www.veblenist.com
Flikar in lite. Älskar också Quick-release men alla hittils jag testat glappar i hålen. Vilket betyder slitage så kör alltid med original.Snyggt!
Borde vara quick-release på alla band samt länkar!![]()
Nice!Håller med. Ett gott skäl till varför jag gillar Molequin är ju att man kan få samtliga band med Quick-release.
Jag vill också slå ett slag för Veblenist som gör fina, skräddarsydda band (även udda bredder som typ 21mm) och alla band kan fås med quick-release utan kostnadspåslag.
Det man får vara försiktig med är färgåtergivningen på bilderna av banden på deras hemsida. Kolla de IG-användarbilder de länkar till nederst på varje produktsida är mitt tips.
![]()
Veblenist | Premium Leather & Canvas Watch Straps | Custom NATO Bands
Shop the world's best selection of handcrafted leather and canvas watch straps made in USA. Enjoy free customization and U.S. shipping. Explore strap combos or design a band that reflects your style. Superior craftsmanship meets timeless design. Find your best luxury strap today.www.veblenist.com
Snyggt! Jag har samma till min.Köpte ett Molequin band med quick release springbars. Smidigt smidigt
![]()
Jag vet. Du var en av dem som inspirerade till köpSnyggt! Jag har samma till min.![]()
Skruvar ja. Men något mindre än "vanliga" från Omega. Tror jag läst 1,4 - 1,6 mm på Omegaforums. Länk skall finnas några sidor bak i denna tråd.En snabb fråga till experterna. Är det vanliga skruvar i länkbitarna på nya länken? Dvs om man ska korta.
Stort tack!Skruvar ja. Men något mindre än "vanliga" från Omega. Tror jag läst 1,4 - 1,6 mm på Omegaforums. Länk skall finnas några sidor bak i denna tråd.
Vad roligt att höra.Jag vet. Du var en av dem som inspirerade till köp![]()
Tack! Se länk nedan. För 10 eur extra får man Quick-release.
![]()
Taurillon Black Speedy Leather Watch Strap
The Original Black Speedy We collaborated with Kaufmann, one of the manufacturer of these exact racing leather straps that were sold on the Speedmaster in the 60/60s, combining the original tools and craftmanship with our vibes. To honor and recreate this awesome design we selected the finest...bulangandsons.eu
Du kan även kolla detta som är ett billigare alternativ. Har det i 21mm och gillar det skarpt. Kanske något för @carlmartin?
![]()
Jet Black
Story Black lends itself well to almost any timepiece, and this Jet Black strap brings an extra sense of sturdy sophistication to that cherished flexibility. Softly pebbled to the touch, the natural-grain texture of the fine Italian cowhide emanates a casual feel that never takes away from its...www.veblenist.com
Tack för tipset!Flesta av er har kanske redan uppmärksammat att Forstner släppt en ny Flat Link med fräst spänne med push buttons, “contemporary style”:
![]()
De har också nu släppt det nya spännet som separat del (!!!) för oss som har tidigare versioner av Flat Linken tex, i ett kit så man enkelt byter ut från gamla snäppspännet.
![]()
Goda nyheter! Har redan beställt spännet själv![]()
Aj då, jag var så snabb att beställa, men om ni är fler så kan det vara en idé kanske, shipping gick på $15 för min, sen tillkommer ju tax å moms i SverigeTack för tipset!
Tjänar vi på att samfrakta till Sverige och sedan fördela ut med brevporto?
Minns inte om jag redan postat denna men här är den på det blå bandet från Molequin. Nu ser det väldigt mörkt ut i det ljuset men en riktigt bra kombo.Jag vet. Du var en av dem som inspirerade till köp![]()
Minns inte om jag redan postat denna men här är den på det blå bandet från Molequin. Nu ser det väldigt mörkt ut i det ljuset men en riktigt bra kombo.
![]()
Och här är två andra favoriter på Speedyn i höst/vintertider.
![]()
Whaaat? Äger du nåt som inte är Rolex?Köpte ett Molequin band med quick release springbars. Smidigt smidigt
![]()