• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Heinz

Cartier
Naaaaeeej!! Har sparat typ 50 inlägg på IG med just det bandet för jag tycker det är så tokigt bra. Men har haft svårt att bränna 130eur utan att verkligen veta att det är så bra live också.. men tolkar det på dig som att det är värt varenda öre då? 😬
Det är det tycker jag. Om du orkar vänta till nästa black friday så kan du nog knipa ett med 15% rabatt 😅
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
423B837C-02C2-43DB-AB2B-7AF0AAB2F57B.jpeg
 

Heinz

Cartier
Snyggt!

Borde vara quick-release på alla band samt länkar! 😊👍
Håller med. Ett gott skäl till varför jag gillar Molequin är ju att man kan få samtliga band med Quick-release.

Jag vill också slå ett slag för Veblenist som gör fina, skräddarsydda band (även udda bredder som typ 21mm) och alla band kan fås med quick-release utan kostnadspåslag.

Det man får vara försiktig med är färgåtergivningen på bilderna av banden på deras hemsida. Kolla de IG-användarbilder de länkar till nederst på varje produktsida är mitt tips.

 

Heinz

Cartier
Väldigt fint band, jag gillar texturen. Får man fråga var det är ifrån?
Tack! Se länk nedan. För 10 eur extra får man Quick-release.


Du kan även kolla detta som är ett billigare alternativ. Har det i 21mm och gillar det skarpt. Kanske något för @carlmartin?

 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Flesta av er har kanske redan uppmärksammat att Forstner släppt en ny Flat Link med fräst spänne med push buttons, “contemporary style”:
A903253D-4B14-484C-8B67-3D6FB5DF82FC.jpeg

De har också nu släppt det nya spännet som separat del (!!!) för oss som har tidigare versioner av Flat Linken tex, i ett kit så man enkelt byter ut från gamla snäppspännet.
659EBD1E-C50F-4048-8F8C-025026624A3A.jpeg

Goda nyheter! Har redan beställt spännet själv 😎
 
S

Staafen

Guest
En snabb fråga till experterna. Är det vanliga skruvar i länkbitarna på nya länken? Dvs om man ska korta.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Håller med. Ett gott skäl till varför jag gillar Molequin är ju att man kan få samtliga band med Quick-release.

Jag vill också slå ett slag för Veblenist som gör fina, skräddarsydda band (även udda bredder som typ 21mm) och alla band kan fås med quick-release utan kostnadspåslag.

Det man får vara försiktig med är färgåtergivningen på bilderna av banden på deras hemsida. Kolla de IG-användarbilder de länkar till nederst på varje produktsida är mitt tips.

Nice!

Tillkommer moms + tull?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tack! Se länk nedan. För 10 eur extra får man Quick-release.


Du kan även kolla detta som är ett billigare alternativ. Har det i 21mm och gillar det skarpt. Kanske något för @carlmartin?



Tack för tips!
Men jag har suktat efter bulang i flera månader så det är nog bara att öppna börsen 😬
 

Derix

Patek
2-Faktor
Flesta av er har kanske redan uppmärksammat att Forstner släppt en ny Flat Link med fräst spänne med push buttons, “contemporary style”:
A903253D-4B14-484C-8B67-3D6FB5DF82FC.jpeg

De har också nu släppt det nya spännet som separat del (!!!) för oss som har tidigare versioner av Flat Linken tex, i ett kit så man enkelt byter ut från gamla snäppspännet.
659EBD1E-C50F-4048-8F8C-025026624A3A.jpeg

Goda nyheter! Har redan beställt spännet själv 😎
Tack för tipset!

Tjänar vi på att samfrakta till Sverige och sedan fördela ut med brevporto?
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Tack för tipset!

Tjänar vi på att samfrakta till Sverige och sedan fördela ut med brevporto?
Aj då, jag var så snabb att beställa, men om ni är fler så kan det vara en idé kanske, shipping gick på $15 för min, sen tillkommer ju tax å moms i Sverige 🤬 Deras EU store (som nu ligger utanför EU i UK….) kommer också ha båda inom snar framtid.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Minns inte om jag redan postat denna men här är den på det blå bandet från Molequin. Nu ser det väldigt mörkt ut i det ljuset men en riktigt bra kombo.

2021_0909_18443500-01-01.jpeg


Och här är två andra favoriter på Speedyn i höst/vintertider.

2021_0921_20210300-01.jpeg

Jamen du kan ju inte lägga in sådana där vassa bilder utan att säga vilka band det är på andra bilden?! Eller ska vi tolka det som molequin också?

Som vanligt vassa bilder och modeller 😊👌
 
Topp