• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tanten hemma undrar hur många kort jag tagit på klockan, vågar inte visa 😂🤔

IMG_20211214_204637_Bokeh__01__01.jpg
:)
Screenshot_20210416-154507~2.png
 
Speedyn på nato är kanske bästa kombon enligt mig!
Vad tycker ni? 🚀
20211221121318_IMG_3816.JPG
Speedmaster + nato går alltid hem, jag diggade verkligen färgen på natot! mycket bra :D

Ett tips som jag själv gör på nästan alla mina natoband är att klippa av ena delen så det blir ett "single pass" eller hur det nu heter på svenska. Får man bort lite höjd och tycker att det sitter bättre för en som mig som inte har speciellt stora handleder :)

IMG20211006143321.jpg
 
Ojdå, han vet att ta bra betalt den gode William :) Enligt hans egen "prislista" så skulle den här vara i skicket "Excellent" vilket jag nog inte riktigt håller med om...


Men det är väl proveniensen som motiverar priset, en Speedy som ägts av William/Spacefruit/Speedmaster101 måste ju vara värd väldigt mycket :D Iofs så är ju de här priserna head-only men ändå...

Min tanke var direkt också att det var höga priser. Hans lista är iofs mer på head only, som du säger, men det gör ju något när det är full set och i ovanligt bra skick ihop, då kan jag se att man kan betala extra. Men annars känns det lite skevt.
 
3861 Power Reserve
Hej Speedmasters,
Jag fick ihop hela 63h 37min 4 sec i power reserve fr min Speedy och är sjukt nöjd hur det här urverket presterar, för nuvarande +3sec/dygn.
Har länge varit tveksam för att köpa den nya 3861 men VILKEN SKILLNAD på denna och den "gamla" 005.
Urverket, dials, visare, lume, pushers,lugs, länken, claspen ....
Rekommenderas varmt till alla klocknördar och ffa till er som funderar på att uppgradera era 005.
3861 är i en klass för sig, jag trodde aldrig att jag skulle bli Speedy frälst. Och det är min 6e genom tiderna.
Grymt jobbat av Omega med den uppgraderingen. I just love it :)

Hur är prestationen fr era 3861 ?
Everybody happy ?
GOD JUL PÅ ER ALLA !
 

Bilagor

  • omega-speedmaster-caliber-3861-press-release-information-6-e1591280884386.jpg
    omega-speedmaster-caliber-3861-press-release-information-6-e1591280884386.jpg
    148.7 KB · Visningar: 12
Senast ändrad:
Speedmaster + nato går alltid hem, jag diggade verkligen färgen på natot! mycket bra :D

Ett tips som jag själv gör på nästan alla mina natoband är att klippa av ena delen så det blir ett "single pass" eller hur det nu heter på svenska. Får man bort lite höjd och tycker att det sitter bättre för en som mig som inte har speciellt stora handleder :)

IMG20211006143321.jpg
Får ge det ett försök! Aldrig riktigt klippt ett nato, måste man försegla den avklippa biten med en tändare?
 
3861 Power Reserve
Hej Speedmasters,
Jag fick ihop hela 63h 37min 4 sec i power reserve fr min Speedy och är sjukt nöjd hur det här urverket presterar, för nuvarande +3sec/dygn.
Har länge varit tveksam för att köpa den nya 3861 men VILKEN SKILLNAD på denna och den "gamla" 001.
Urverket, dials, visare, lume, pushers,lugs, länken, claspen ....
Rekommenderas varmt till alla klocknördar och ffa till er som funderar på att uppgradera era 005.
3861 är i en klass för sig, jag trodde aldrig att jag skulle bli frälst. Och det är min 6e Speedy genom tiderna.
Grymt jobbat av Omega med den uppgraderingen. I just love it :)

Hur är prestationen fr era 3861 ?
Everybody happy ?
GOD JUL PÅ ER ALLA !
Får erkänna att man har tänkt tanken att uppgradera från 005 till 3861, man blir inte mindre sugen nu 😒.

Kul att höra att du är så nöjd 😊 👍
 
3861 Power Reserve
Hej Speedmasters,
Jag fick ihop hela 63h 37min 4 sec i power reserve fr min Speedy och är sjukt nöjd hur det här urverket presterar, för nuvarande +3sec/dygn.
Har länge varit tveksam för att köpa den nya 3861 men VILKEN SKILLNAD på denna och den "gamla" 005.
Urverket, dials, visare, lume, pushers,lugs, länken, claspen ....
Rekommenderas varmt till alla klocknördar och ffa till er som funderar på att uppgradera era 005.
3861 är i en klass för sig, jag trodde aldrig att jag skulle bli Speedy frälst. Och det är min 6e genom tiderna.
Grymt jobbat av Omega med den uppgraderingen. I just love it :)

Hur är prestationen fr era 3861 ?
Everybody happy ?
GOD JUL PÅ ER ALLA !
Snyggt!
Jag fick min till 64h 15min när jag testade för ett tag sedan. Väldigt imponerande.
 
Hämtade ut min speedy Tuesday igår.
Överträffade mina högt ställda förväntningar med råge! Vilken fantastisk klocka…
Harbeställt ett snoopyarmband till den vilket jag tycker passar klockan bättre än de som följer med. Vet ni om länken till speedmaster 2021 passar till speedyn?
image.jpg
Grym! Vart plockade du ut denna skönhet?
 
Har letat ett tag efter en och så dök det upp en på luxury watches till ett rimligt pris (109ksek).
Har dessvärre fått en rejäl släng av speedmastersjukan efter detta köp… 🤓
 
Kliver in i den här värmen i och med mitt tillskott, har bara haft den nåt dygn ännu men känslan är så här långt ruskigt bra! Min första speedy. Måste korta länken lite och tittar lite efter något bra nato också att kunna varva med, så just nu ligger den mest i lådan och väntar. Går runt med konstant abstinens. 😅

6AE0F9B0-844E-4706-B146-D4FDD1085016.jpeg
 
Tillbaka
Topp