Whaaat? Äger du nåt som inte är Rolex?Köpte ett Molequin band med quick release springbars. Smidigt smidigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Whaaat? Äger du nåt som inte är Rolex?Köpte ett Molequin band med quick release springbars. Smidigt smidigt
Denna info får inte lämna denna trådWhaaat? Äger du nåt som inte är Rolex?
Förlåt, tänkte inte på det. De är från Watchbandit. Riktigt sköna och jag tycker att de håller bra kvalité på dessa efter att ha testat ett antal mocka.Jamen du kan ju inte lägga in sådana där vassa bilder utan att säga vilka band det är på andra bilden?! Eller ska vi tolka det som molequin också?
Som vanligt vassa bilder och modeller
Som på denna tex: 24h visaren står på 21 men klockan står på 22:30.Hej!
Vad innebär det att 24-timmarsvisning ej är centrerad på en Day Date?
Trevlig kväll!
Tack för svar!Som på denna tex: 24h visaren står på 21 men klockan står på 22:30.
Hej,Hej, skulle vilja ha lite köpråd.
Har under lång tid spanat in Speedmaster '57 (331.10.42.51.01.002) och har nu börjat navigera lite i varifrån jag ska köpa den.
Delvis skulle jag vilja veta varför det kan skilja uppemot 20k mellan att köpa den ny via butik i Riga (via Chrono24)(~63k) och en svensk AD(~84k), vad är det jag eventuellt går miste om som kan försvara den prisskillnaden?
Jag utgår ifrån att så länge dokumentation och certifikat är i sin ordning, gäller Omegas garanti.
Tar denna annons som exempel: https://www.chrono24.se/omega/omega-speedmaster-57-chronograph-33110425101002--id20245049.htm
Sen skulle jag gärna ta emot åsikter om det är värt att eventuellt köpa den begagnad, dock verkar ju denna modell inte komma ut så ofta så det enda alternativet jag sett hittills är att betala samma pris som för en ny på Uret Vintage, men här har jag upplevt lite blandade betyg från andra medlemmar.
331.10.42.51.01.002 Omega BEGAGNAD Pris 72 395 kr - UretVintage™
Omega Speedmaster 57 Co-Axial Chronograph 41.5mm Svart/Stål Ø41.50 mm, tillverkningsår 2021-2021. Pris 72 395 kr.www.uretvintage.se
Tar tacksamt emot hjälp för hur jag bör tänka
Hej, stort tack för svaret!Hej,
Utgår från att du vet att automatiskts modellen med datum är mindre populära än vanliga/original speedy med manuellt verk?
Gillar du formspråket finns den lite mindre varianten, som kommer var mer eftertraktad ifall du vill sälja:
Omega Speedmaster 60th Anniversary 1957 Limited Edition... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 75 437 kr
Omega Speedmaster (Submodel) Annons: 75 437 kr Omega Speedmaster 60th Anniversary 1957 Limited Edition..., Referensnummer 31110393001001; Stål; Manuell uppvridning; Skick Mycket bra; År 2018; Klocka medwww.chrono24.se
Gällande köp så hade jag kollat med en AD i Sverige för att se vilken rabatt du kan få för att minska prisskillnaden. Alltid en risk med affären över nätet, och handlarna på chron24 tål att kollas upp ordentligt. Kan du få den för 65-72 i Sverige så hade jag köpt den hos en lokal AD. Kan varmt rekommendera https://www.eriksonurhandel.se/
Uret.se begagnadpriser ibland helt snurriga, det hade jag aldrig köp till samma pris som ny.
Tavlan på '57an är grymt bra och det är lätt i topp bland Speedmasters förutom "originalet" jag skulle tänka mig. Men det är garanterat en du ska räkna med tappar långt mycket mer i värde om du köper nytt jämfört med en Professional, om det nu är något du tar med i beräkningen.Hej, stort tack för svaret!
Jag har kunnat gissa mig till att den automatiska är mer sällsynt än originalet då jag sällan ser den, absolut. Skulle du säga att den är en rent utsagt dålig modell sett till andrahandsmarknad, eller bara inte lika bra som en safe bet original speedy?
I jämförelse med 60th anniversary tilltalar designen på den automatiska mycket mer, datum är ett starkt önskemål och jag ser väl så här inför bara positivt på att den drar upp sig själv. Den har ju även en lite mindre rörig urtavla vilket jag föredrar, men jag tar gärna emot motargument på min teori här.
Ska väl även tilläggas att jag inte känt på en '57:a än och även om jag har 18cm handled så finns det ju en chans att den upplevs för stor.
Bra tips gällande svensk AD, jag föredrar ju att handla så lokalt det går, men det behöver ju som vanligt finnas en balans.
Stort grattis till en fin Speedy!Första omega klockan för mig blev en speedy!!
Riktigt nöjd med mitt val
Så snygg!! Grattis!Första omega klockan för mig blev en speedy!!
Så snygg!! Grattis!
Tack mina herrarStort grattis till en fin Speedy!
Utgå från vad som känns bäst för dig. Med 18cm handled bör den ej vara för stor. Kan ej avgöra värdet, mer än att det troligtvis är lägre än professionel speciellt på ett klocknörds forum som KS. Modellen 57 finns i många variationer så förhoppningsvis finns någon variant att prova före köp. Och fler där ute som gillar den. Lycka till!Hej, stort tack för svaret!
Jag har kunnat gissa mig till att den automatiska är mer sällsynt än originalet då jag sällan ser den, absolut. Skulle du säga att den är en rent utsagt dålig modell sett till andrahandsmarknad, eller bara inte lika bra som en safe bet original speedy?
I jämförelse med 60th anniversary tilltalar designen på den automatiska mycket mer, datum är ett starkt önskemål och jag ser väl så här inför bara positivt på att den drar upp sig själv. Den har ju även en lite mindre rörig urtavla vilket jag föredrar, men jag tar gärna emot motargument på min teori här.
Ska väl även tilläggas att jag inte känt på en '57:a än och även om jag har 18cm handled så finns det ju en chans att den upplevs för stor.
Bra tips gällande svensk AD, jag föredrar ju att handla så lokalt det går, men det behöver ju som vanligt finnas en balans.
Tack för tipset, givetvis är ju andrahandsvärde en faktor i det hela, så det får ställas mot design och känsla för det är ju vad det kokar ner till i slutändan. Har jag tur kanske någon begagnad faller i smaken medTavlan på '57an är grymt bra och det är lätt i topp bland Speedmasters förutom "originalet" jag skulle tänka mig. Men det är garanterat en du ska räkna med tappar långt mycket mer i värde om du köper nytt jämfört med en Professional, om det nu är något du tar med i beräkningen.
Stort tack! Japp jag får åtminstone testa någon likvärdig storlek innan köp tänker ja.Utgå från vad som känns bäst för dig. Med 18cm handled bör den ej vara för stor. Kan ej avgöra värdet, mer än att det troligtvis är lägre än professionel speciellt på ett klocknörds forum som KS. Modellen 57 finns i många variationer så förhoppningsvis finns någon variant att prova före köp. Och fler där ute som gillar den. Lycka till!
Rätt valFörsta omega klockan för mig blev en speedy!!
Om du inte redan har fått svar av någon:Gammel-Speedy i mörker. Går det att se om visarna blivit bytta på så här dåliga bilder?