• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Ett snabbt besök till lekparken med sonen på lunchen. Ha en trevlig tisdag allesammans!
BA675888-0D9D-4EA6-B339-6194BF3261E9.jpeg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Så lite! Nån mer vinkel du vill ha? Svårt att jämföra när ena är på läder men men.
Skulle vara typ ovanpå varandra? så man ser dom rakt från sidan?

En del av speedyns höjd upptas ju av glaset men är väl inte lika påtagligt på tudor? där är det mer boett så att säga?

edit: riktigt snygg den där tudorn. släpper dom den i <40 så står jag först på kö (tillsammans med 5000 andra :D)
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Blev ju jag med tvungen 😅
IMG_20220104_125225__01.jpg
Nice!! 😍

Blev tvungen att byta igen haha 😛
Då jag fick hem ett vintage Omega spänne som jag köpt från fellow KSare (looking at you @Airman 👀) blev jag tvungen att slänga på ett Gekotaläder!!
B68A4DFD-DF0E-4B95-998D-538F7A78365C.jpeg
E4FF3083-6E5C-449A-B522-EA3AE3EB42E1.jpeg
C0564848-A888-4871-828A-5A48C01DDD54.jpeg
65805209-0D28-41DB-9AF7-D5C3763A0FA8.jpeg
6CAEE82A-AA7A-42B8-BDF9-9E35E1DF17B5.jpeg

Inväntar ett grymt fint svart läder inom 1-2v som den ska sitta på, återkommer….😎
 
Senast ändrad:

Barricello

Audemars
dsfsdf
Jag har haft båda i flera omgångar och kan bekräfta att jag upplever nya aningen nättare (mindre L2L gissar jag utan att veta) men med det sagt ska du inte förvänta några stora skillnader i boetten. Vad som däremot gör mycket stor skillnad är länken. På grund av dess utformning att den inte bygger mer än bandhornen samt att den smalnar av ordentligt så gör den hela paketet betydligt nättare.

Kortfattat: jämför du 3861 och .005 på länk så är skillnaden påtaglig imo men om man bara kollar boetten så är den marginell.

Black bay chrono bärs däremot betydligt större och bulkigare än båda speedy. Alltså jättestor skillnad

Kan bara hålla med om skillnaden mellan 3861 och black bay chrono. Äger 3861 och har vid flera tillfällen testat black bay chrono - även om tudorn är fenomenal så är det en klocka som är betydligt mycket rejälare på handleden och således inte lämplig för den som funderar på att speedyn skulle vara för stor.

Har en bild jag stulit:
IMG_20210806_154308_831.jpg
Den här infon va ju fan Lysande :) En få tacke! :) ..och väntar även på @Staafen s info :hungry:
Edit: såg nu att farbror Staafen redan svarat ❤️
 
Senast ändrad:
S

Staafen

Guest
Skulle vara typ ovanpå varandra? så man ser dom rakt från sidan?

En del av speedyns höjd upptas ju av glaset men är väl inte lika påtagligt på tudor? där är det mer boett så att säga?

edit: riktigt snygg den där tudorn. släpper dom den i <40 så står jag först på kö (tillsammans med 5000 andra :D)
Jag är pedant med inslag av ocd så skulle aldrig lägga två klockor på varandra haha. Kan ta någon typ av jämförelsebild imorgon. 😃 Chronon bärs lite större såklart men tycker absolutinte att det är avgörande. Den sitter väldigt skönt på min handled som är 16,5 platt iaf.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Jag är pedant med inslag av ocd så skulle aldrig lägga två klockor på varandra haha. Kan ta någon typ av jämförelsebild imorgon. 😃 Chronon bärs lite större såklart men tycker absolutinte att det är avgörande. Den sitter väldigt skönt på min handled som är 16,5 platt iaf.
Hahaha jag vill inte mixtra med den diagnosen :D

Det var inte superviktigt heller, mest för att motbevisa mig själv när jag säger att den bärs betydligt större. Men jag har bara provat den som hastigast några gånger så litar nog mer på dig som användare att den inte känns så värst mycket större. Misstänker att det är den boxigare profilen som gör det för mig.
 
S

Staafen

Guest
Hahaha jag vill inte mixtra med den diagnosen :D

Det var inte superviktigt heller, mest för att motbevisa mig själv när jag säger att den bärs betydligt större. Men jag har bara provat den som hastigast några gånger så litar nog mer på dig som användare att den inte känns så värst mycket större. Misstänker att det är den boxigare profilen som gör det för mig.
Haha tack, det blir så dyrt med KBT annars.

Precis, den är lite boxigare i designen och lite tjockare såklart så man luras lite av det.

2022_0104_14262000-01.jpeg
 
Topp